DUAYEN

Sadece Din ile Ahlak Sağlanır mı?

Gün geçmiyor ki dindar kesimden yeni cevherler duyuyoruz. Sayın Maarif Nazırımız! Yusuf Tekin İmam hatip liselerinin adedinin artırılmasını buyurmuşlar. Eski Antalya valilerinden birinin de, her mahalleye “İmam Hatip liseleri” açacaksınız diye talimat verdiğini biliyorum. Bu dindar nesil yetiştirme aşkını bir AKP’ li geçenlerde açıkladı: Meğer Türkiye’deki bütün kötülüklerin sebebi “Kemalist rejimmiş”. Tabii bu yeni bir şey değil. 20 asrın başlarında bu düşünceye sahip olanlar arasında Necip Fazıl Kısakürek, Nurettin Topçu, Kadir Mısıroğlu gibi isimleri sayabiliriz. 2002 yılında iktidara gelen AKP’ de siyasal İslamcı kadroları temsil ediyordu ve “Kemalist” hegemonyaya karşı geliyorlardı. Allahtan Kemal Çiftçi’ nin TÜRKİYE’ de KEMALİZM KARŞISINDA SİYASAL İSLAMCI HEGEMONYANIN İNŞASI adlı eserinde belirttiği gibi uluslararası ve ulusal konjonktürdeki değişmelere bağlı olarak siyasal İslamcı kadroların Türk siyasal yaşamındaki etkisinin giderek zayıflayacağı, “sessiz devrim” in kalıcı olamayacağı ve “Kemalist” hegemonyanın var olmaya devam edeceği sonucuna ulaşılması içimize biraz su serpti.

Aklıma şu geliyor: Türkiye’de bütün okullar İmam Hatip’ ler gibi olsa, acaba bütün kötülükler biter mi? Hiç sanmıyorum. Öyle olsaydı İslam ülkelerinde hiç kötülük olmazdı. Hâlbuki durum tam tersi seküler ülkeler de ahlak daha yüksek, İslam ülkelerinde ise her türlü ahlaksızlıklar var. Tabii dinlerde ahlak kuralları var. Ancak, ahlak eğitiminde sadece buna bağlı kalmanın doğru olmadığını pedagoglar belirtiyor. Geçen haftaki “Korkuya Dayalı Eğitim” başlıklı yazımda bu konuyu işlemiştik. Üstelik İmam Hatip okulları, imam yetiştiren birer meslek okullarıdır. Herkese bu eğitimi vermek ülkeye ne gibi bir fayda sağlar bilmiyorum. İmam Hatipliler sadece nostaljik bir sevgi ile okullarını savunuyorlar ve rasyonel hareket edemiyorlar (narsist olduklarını da düşünüyorum) .

Eğitimde bilginin hiç değeri yok mu? Bir TV programında; her zaman zevkle izlediğimiz, Ersin Kalaycıoğlu hoca Çin devrimini anlatırken şöyle dedi: Çin devrimi yapılırken devlet yüze yakın teknik üniversite açtı. Liselerin fen bölümünde yetişen yetenekli çocuklar bu üniversitelere alınarak onların iyi birer mühendis olarak yetişmeleri sağlandı. Teknolojik devrim bu yapılmasaydı gerçekleşemezdi.

Şunu söylemek istiyorum: Ülkenin kalkınması için imamlarla, katma değeri yüksek teknolojik mal üretmemiz mümkün olabilir mi? Her şeyin bir nedeni var. Yumurtasız omlet yapamazsınız.

Yayın Tarihi
05.10.2024
Bu makale 43 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!