Taksici Esnafımız ve Sorunları

Taksici esnafımız günün 24 saatin vatandaşına hizmet veren kamu görevi yapan şehir içi ulaşımında büyük katkısı olan fedakar, cefakar ve yaşadığımız günün koşularda yürekli ve cesur insanlarımız.
Yaşamları geçmişten günümüze, sinemaya konu olmuş rahmetli AYHAN IŞIK” Şoförler Kralı” filmiyle sinema ve sahnelerin vazgeçilmezi ADNAN ŞENSES “ Avare Şoför” . Türk sinemasının en büyüklerinden rahmetli SADRİ ALAŞIK “Şoför Deyip Geçmeyin”.Hatta ilk kadın taksi şoförlerimiz yaşamlarını konu alan rahmetli SEZER SEZİN “Şoför Nebahat “ rolleriyle bizleri taksi şoförlerinin hayatının içine alan kült olmuş filmler…
 Çiçek Taksisi günümüzde yayınlanan Akasya Durağı adlı gerçek yaşamla örtüşen konularıyla onların sosyal yaşamlarını içindeki yaşadıkları problemleri yansıtmaktadırlar.
Genelde taksici esnafımızın en başta gelen sorunu güvenliktir. Çünkü taksicinin gecenin geç saatinde veya günün herhangi bir saatinde arabasına binen müşterisinin GBT sini sorgulayacak ve kontrol etmeye ne yetkisi vardır ne de imkanı. Her türden insan taksiye biniyor. Geçmişte olduğu gibi gasp neticesinde öldürme olayları vuku bulmaktadır şimdiye kadar Türkiye genelinde yüzlerce taksicimiz gasp edilerek öldürülmüştür. Antalya’mızda da zaman zaman bu acı olaylarla taksici esnafı karşı karşıya kalmakta, aile ocakları sönmektedir.
Taksi duraklarında şoför kardeşlerimle söyleşi yaptığımda, “evvela güvenlik sorunun haledilmesi. Bunun içinde hakkımızdaki tüm kararlarını UKOM tarafından alınması nedeniyle sadece aidat almaktan bir işe yaramayan Şoförler odasının ağırlığını koyarak bir mobese sistemi kurulması ve tüm şoförlerin bu mobese kanalıyla Şoförler odası tarafından 24 saat izlenmesi ve bu sistemin kurulması için can güvenliği noktasında tüm duraklar, taksici esnafının bu kuruluşa katkıda bulunmasına mecbur tutulması.
Devam ediyor taksici kardeşlerimiz şehir içi dolmuşların kaldırılmasını istiyorlar. Dolmuşlar dış hatlara yönlendirilsin şehir içi taksi dolmuşlara bırakılsın. Şu an Antalyalı vatandaşın ağzını açtığı an şehir içi ulaşım sorununda en az küfürlerle lanet okumaktan da kurtulur. Trafik rahatlarken çevre kirliliği de ortadan kalmış olur” diyorlar.
Taksicinin gerçekten sorunları saymakla bitmiyor.
“Akaryakıt sorunu, kullanılan motorinin yüzde 65 vergi buna göre en çok KDV ve ÖTV biz ödüyoruz. Başta duraklar olarak 24 saat vatandaşa hizmet veriyoruz. Araç alımlarında 11-12 bin TL vergi ödüyoruz keza yedek parçaya yüzde 18 yıllık 2500 TL kazanç ve 1000 TL plaka vergisi ödüyoruz. Kazanç yerine vergiye çalışıyoruz.”
Her taksicinin 20 den fazla gideri mevcut, görünürde ve genelde taksici vergilerden yakınıyor.
“Bu nedenle bir şey kazanamadıklarını söylerken oysa vergiler azalsa buda ücretlere yansısa hem taksici rahat edecek hem de müşteri “deniliyor.
Türkiye genelinde önemli bir meslek haline gelen taksicilik Antalya da 50 ye yaklaşan taksi duraklarındaki oluşan ikinci bir aile kavramı içerisinde yüzlerce taksicimiz gece gündüz halkımıza hizmet veriyorlar.
Vatandaş ise taksicilerimizin daha güler yüzlü, kılık, kıyafetini, saçını, sakalına dikkat eden bilhassa kış aylarında kravatı tek tip kıyafetleri ile en az bir lisan bilen, eğitimli şoförler   hizmet almak istiyor. Kendilerine özen gösterdiği kadar araçlarının içine,dışının temiz olması ve temiz kokmasının   özen gösterilmesini istiyor.
Ayrıca sorduğum on kişiden sekizi taksi dolmuş işine çok sıcak bakıyor.
Taksici ve şoför kardeşlerimizin her daim yolları açık kazanları bol olsun.

 

Yayın Tarihi
16.09.2011
Bu makale 9258 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!