Cumhurbaşkanı Abdullah Gül talihsiz bir konuşma yaptı, internette, içinde PR geçen sayfa sayısı arttı.
Zaten tanımlanma sıkıntısı yaşayan mesleğe bir darbe de Cumhurbaşkanı’ndan geldi.
Fikir özgürlüğünün yanı sıra, ne olduğunu anlatmak ve doğru icra edilmesi adına yıllardır çabalayan halkla ilişkiler (PR) uzmanlarının emekleri de balyozlandı.
PR uzmanları fırsat kollayıcı mıdır ki? Fırsat yaratmayı ve fırsatları en iyi şekilde değerlendirmeyi bilirler ama bunu etik kurallar çerçevesinde yaparlar.
Üstelik açıklama reklam ve PR kargaşasını gündeme getirmiştir. Sayın Cumhurbaşkanı’nın açıklaması mutlaka bir kılıfa uydurulacaksa bu “reklamın iyisi kötüsü olmaz” anlayışı olabilir ki böylesi hassas bir mevzuya bu şekilde yaklaşmak…
Sayın Gül’ün açıklaması son derece politiktir; bir amaca hizmet etmektedir. Ancak devletin en üst kademesinin, milletin tamamının faydasını amaç edinip edinmediği de önemlidir.
Ahmet Şık’ın içinde bulunduğu kaosun yanında kitabının PR’ını düşünmek ne kadar saçmaysa, gaf yolu ile PR’ın PR’ını yapmak da o kadar saçmadır.