Açık öğretim Pazarı

Sözünü ettiğim pazar, piyasa falan değil. Bildiğimiz semt pazarı… Şu günlerde Açıköğretim bürolarının önü bildiğimiz semt pazarı gibi. Meyve, sebze satışında bazı abuklukları kabul edebilirsiniz belki de söz konusu eğitim olunca…

 

Bu ne rezalet, diyesi geliyor insanın. Masalar açılmış, çevre kirliliği almış başını gidiyor. Yaka paça durumları… O da ne (!) Polat Alemdar da orada(!) Esrarengiz hava verdiği tartışmasız olan, camları dahil her yeri simsiyah bir minibüs… Neymiş efendim, öğrenci kaydı almaya çalışıyor dershaneler. Sakın ola masanızın örtüsü yan komşunun masa örtüsü ile  raks edeyim demesin; biranda sağlı soldu, kolları jiletli neydü belirsizler sarıveriyor etrafı.

 

Hayır, anlatıyorlardı da abartıyorsunuz, diyordum. Rekabetin de reklamın da iyisi kötüsü olmaz durumu var. Bırakın artık bu anlayışı; rekabetin bir ahlakı olur, reklamın da iyisi kötüsü olur. Üstelik kötü reklam ya da tanıtım sizi yok eder.

 

Pazar yeri dedim ama siz hiç pazarda yakanıza yapışıp, abla gel benim tezgahtan hıyar al, diyenle karşılaştınız mı? Ama söz konusu pazarda böyle bir durum var; ofise kayıt yaptıran öğrencinin yakasına yapışıyor dershaneler gel bize kayıt yaptır, diye. Öğrenci de bunalmış, daralmış. Kaldırım üstü ticaret… Şahsen etik,  estetik, adil, şık her neyse bulmadım. Üstelik Milli Eğitim’in böyle bir ortama müsaade ediyor olmasını da son derece yadırgadım. Benim yadırgayışlarım, serzenişlerim birilerinin umurunda mı bilmiyorum, ama  ağdalı sözlerle mikrofon başına geçenlere bunları da hatırlatmak gerekiyor. Geçelim bu AB hikayelerini falan da gerçekleri görelim.  

 

 

Kırmızı Çelişki

 

Türkiye’nin marka olmuş, reklam yarışması olan Kırmızı Reklam Ödülleri, bölgesel bazda da düzenleniyor. Yani, İstanbul dışındaki reklam ajansları katılabilecek bu yarışmaya. Yani, ne oldu; İstanbul ve yerel diye ayırdık. Allah bilir bir sürü insan çok heyecanlandı. İyi de hani ATSO’nun reklam sektörüne yönelik hareketi… Antalyalı firmalar reklam çalışmaları için İstanbul’a gidiyor, buna gerek yok; Antalya’da da başarılı reklam ajansları var, deniyordu. E, bu iki mevzu birbiri ile çelişmedi mi şimdi(?) İllaki fayda sağlayacak bir gelişme ama ben reklamcı olsaydım konuya evvela bu tarafından bakardım. Artıları onun üzerine koyarak giderdim.

Yayın Tarihi
24.09.2010
Bu makale 5687 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!