ANTALYANIN KAHYASI

Nerede kaldı yerlilik?..

Uzun zamandır turizm yazmıyorum. Sektör temsilcileri ve bakanlık yetkileri rakamlara sarmış, her gün her yüzde artışı açıklıyorlar.

Rakamların gelip geçici olduğunu bir türlü anlatamadım. Bakın Mısır’a, rekorlar kırarken bir turizm otobüsünde meydana gelen patlama ve yaralanan turistler, rakamları altüst etti, rezervasyon iptalleri başladı, devam ediyor.

Biz asıl sorunlara bakalım.

Sözde turist sayımızda yüzde 30 artış var, ama esnafa gelen turist sayısı iyiden iyiye azaldı. İki Kapılı Han ve çevresindeki esnafla sohbet ettim dün. Vali Münir Karaloğlu’nun, “esnaf da kendine çeki düzen vermeli. Yan yana dükkânlar, hepsinde imitasyon aynı ürünler turist çarşıya niye gersin?” şeklindeki eleştirisini hatırlattım. Birçoğu Vali Bey’e hak veriyor ve diyorlar ki;

“Biz de kaliteli ürün satmak isteriz. Elimizden tutan, yol gösteren olsun. Biz bunu öğrendik, bu işi yapıyoruz”

Turizmci Yasa istiyor. Yetki istiyor, Turizmin başıboşluğundan şikâyetçi, yaptırım gücü istiyor meslek örgütleri… Ama nafile. “Bakanlık dışında yetkili olur mu?” zihniyeti sorunları kartopu yumağına çeviriyor.

Dileyen dilediği gibi yıldız çakıyor oteline. Kimse denetlemiyor, kontrol etmiyor, yerel yönetimler de karışmıyor… Biz bu sorunlara baksak, rakamlarla avunmak yerine…

***

Bindiği ağacı kesmek

Televizyonlarda bir reklam. Değerli bakanımız da Tur operatörlüğü yapıyor ama, bu reklama nasıl izin veriliyor anlamadım. Tura Turizm firmasının reklamı.

Valizini hazırlamış genç bayan sosyal medyayı incelerken; “Aaaa yaşasın… Antalya’da erken rezervasyona büyük indirim” diyerek haykırıyor.

Hemen telefona sarılıyor, otel aramak için.

Gaipten bir ses, “Maldivler, Karaipler, Buket Adaları dururken ne işiniz var Antalya’da. Hem daha ucuz, üstelik her şey dahil Türk lirasına” diye sesleniyor. Antalya seyahati ve rezervasyonundan vazgeçen kadın valizini kaptığı gibi Maldivler’e…

Güzelim süper lüks otellerimiz dururken Yurtdışı özendiriliyor, resmen ve alenen…

Yahu böyle bir reklam mı olur? Tura Turizmin değerli yöneticileri, onlara bu fikri veren ajans yetkilileri Antalya’nın sırtından para kazanıp, ayıp olmuyor mu aleni, hem de TV ekranlarında Antalya’yı kötülemek.

Ya Turizm örgütleri, AKTOB, TÜROFED, POYD yöneticileri size hiç dokunmuyor mu bu reklam?...

Aslında haksız rekabet de var bu işte. Tek taraflı infaz da var. Antalya’nın markasına zarar vermek, turizm başkentine laf atmak da cabası…

Valla benden söylemesi, siz daha iyisini bilirsiniz…

Yayın Tarihi
21.05.2019
Bu makale 1523 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!