ANTALYANIN KAHYASI

Baraner'in Turizm Beklentisi

Aynı zamanda Güney Antalya Turizmi Geliştirme ve Altyapı İşletme Birliği Başkanlığı görevini de uhdesinde bulunduran Tekirova Belediye Başkanı Yusuf Uras; beraberinde Avrupa-Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı Hüseyin Baraner olduğu halde, turizme yönelik dikkat çeken açıklamalarda bulundular.

Açıklamanın dikkati çeken yönü: adını "Torunu da al gel" koydukları turizm kampanyasıydı!.

Kampanyanın fikir babası, turizmci Hüseyin Baraner!.. Hüseyin Baraner adını duyar duymaz aklımıza ilk gelen şey: turizm konusunda Baraner'in ürettiği fikirler oluyor!. Son yıllarda daha kış mevsiminden başlayarak, "sloganlı turizmle" konuya katkı koyması ilgili çevrelerin de dikkatini çekiyor.

Son sloganın adı, bize çok ilginç geldi!. Kampanyanın adına bakar mısınız?

"Torununu da al gel!.."

Kampanyanın hedef  kitlesi çok önemli.   Ne yalan söyleyelim kırk yıl düşünsen, insanın aklına gelmez!.

"Torununu al da gel " başlıklı kampanyanın detaylarına aşağıda değineceğiz. Ama önce "turizm slogan fabrikatörü" Baraner'in daha önceki sloganlarına ve turizm çabalarına bakalım!.

Arşivimize baktığımızda: 2006 turizm sezonunun çok kötü geçmesinin ardından 2007 yılı için de slogan geliştirildiğini görüyoruz. Kampanyanın adı: "Şimdi tatil zamanı" ya da "Şimdi Türkiye Zamanı"!. Bu çabaların arkasında yine turizmci Hüseyin Baraner var. Kuşku yok ki nice turizm neferleri ve Bakanlık turizm olgusu için çılgınca çalışmışlardır lakin yazı odağımıza bugün Baraner olunca, bu isim üzerinde odaklanmak durumunda kaldık!.

Niyetimiz, iletişim noktasında birbirimizi çok da tanımadığımız Baraner için gereğinden fala şeyler söylemek değil. Ne var ki kendisini daha Öger Turizmde yetkili olduğu günlerden beri takip ediyoruz. Çabalarını gözlemliyoruz. Geçtiğimiz yıl da Nürnberg'de katıldığımız önemli bir toplantıdaki konuşma ve savunuları, kendisini takip etmemiz için yeterli neden!. Kendileriyle herhangi bir iş ilintimiz yok ve olamaz da!. Bu nedenle bir "turizm stratejistinin" çabalarını gündeme getirmekte beis görmüyoruz.

Turizme hareket kazandırmak için sloganlı kampanya geliştiren Barane r için önceki yıl da özetle şöyle demişiz: "…Almanya'da, "Şimdi tatil zamanı", "Şimdi Türkiye zamanı" sloganıyla bir kampanya başlatılmış. Avrupa-Türkiye Turizm İş Konseyi Başkanı Hüseyin Barener, Almanya'nın Dünya Kupası'nda final oynama şansını kaybetmesinin ardından, ön plana çıkarılan bu slogan çerçevesinde yoğun bir kampanya sürdürmeye başladıklarını bildirdi.

Turizm dünyası ile içli dışlı olan hemen her insan Hüseyin Baraner'i tanıyordur diye düşünüyoruz. Düne dair background'u ve aysberg altındaki turizm birikimi, kendilerine itibar etmemiz için yeterli nedendir diye değerlendiriyoruz. Eğer kaybedilmiş bir zaman dilimini en azından Almanya için geri almak şansı varsa, Baraner'in açıkladıklarına kulak vermekte yarar var. Yaklaşık 40 yıldan beri Almanya ile ikametli bağları olduğunu bildiğimiz Baraner'in ilginç saptamaları var. Baraner, son dönemdeki Türk-Alman ilişkileri için Dünya Kupası'nın iyi bir fırsat olduğunu söylüyor. Baraner, "..Dünya Kupası'nda, Almanya'da yaşayan Türklerin Alman Milli takımını desteklemesi, Almanlar ile Türkler arasında sıcak ilişkiler kurulmasını sağladı. Türk-Alman bayraklarıyla yapılan tanıtım, Almanya'da Türkiye sempatisi yarattı.." diye gözlemde bulunuyor.. Bir turizmci olarak fikirlerine itibar ettiğimiz Baraner'in gözlemlerinin doğru olabileceğini değerlendirdik. Öyle ya!. futbol insanları birbirine yapıştıran ve yaklaştıran enteresan bir yapıştırıcı ise, bu imkandan yararlanmakta sayısız yarar olabilir…" Geçen yıl aynen böyle demişiz!.

TORUNUNU AL DA GEL!.

Bu yılki kış turizmi için GATAB Başkanı Uras, ''Kampanya ile 120 bin yatak bulunan Kemer yöresinde turizmini canlandırmayı amaçlıyoruz" diyor. Baraner ise:   ''Avrupalı emekliler, torunlarını iş yoğunluğu nedeniyle belli günlerde belli saatlerde sevebiliyorlar.  Bu kampanya ile Avrupalı emeklilerin kış aylarında "torunları" ile Kemer yöresinde tatil yapması amaçlanıyor. Avrupalı emekliler, çocuklarından yüzde 25 daha paralı.." diyor..

SÖZÜN ÖZÜ

Hüseyin Baraner'in bu son cümlesi, bize "soyolojik bir etüd" gibi göründü!. "Dedeler çocuklarından daha zengin"   derken, Baraner haksız mı? Bu son slogan tutar mı, ne dersiniz?

Yayın Tarihi
13.12.2007
Bu makale 353 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!