Vali Dr. Ahmet Altıparmak Gazetemizdeydi

Gazetemize bir nezaket ziyaretinde bulunan Antalya Valisi Dr. Ahmet Altıparmak gazetemiz personeliyle keyifli bir sohbet etti ve Van Depremi dâhil, turizm, Sel felaketi, çarpık yapılaşma ve hayata geçirmek istediği projeleri hakkında bilgiler verdi.

Sayın Valimizin gazetemizi ilk ziyareti. Bir iki hafta önce programına aldığı, ancak yoğun mesaisi dolayısıyla iptal ettiği bu ziyareti dün kısmet oldu ve o kararlı yürüyüşüyle, sevecen ve babacan tavrıyla ve olaylara hâkimiyeti ile Sayın Valimi keyifle dinledik, onun çizdiği yol haritasını mutlulukla gezdik.
Ana hatları ile bu sohbeti sizlere de aktarmak istiyorum. Başta da söylediğim gibi o kısacık sürede çok şey konuştuk, çok ilginç noktalara temas eden Vali Dr. Ahmet Altıparmak'ın ilk değindiği şey elbette ki Van Depremiydi. İşte o anlatılardan dipnotlar;
YANLIŞ İNANIŞLAR VAR:  Van depremine ulusça çok üzüldük. Kimsenin arzu etmediği bu afet olayı maalesef hepimizi hazırlıksız yakaladı. Devletimizin tüm imkânlarını seferber ederek yaraları sarması ve bu konudaki büyük çabasına kimsenin diyecek bir şeyi olamaz. Ancak yanlış inanışlar var. Bastıran kış nedeniyle bu bölgeden yurda dağılan depremzedelerden 900'u Antalya'ya geldi. Bu kişileri ‘Kabul Merkezleri'nde misafir ettik. Antalya'ya gelmek isteyen çok insan var. Kapasitemizi zorluyoruz ve Nisan ayına kadar onları misafir etmeye çalışacağız. Bütün ilçelerimizin misafirhanelerinde ve ilimizdeki TRT kampında Vanlı misafirlerimizi ağırlıyoruz ve onları bu merkezlerden uygun bulduğumuz yerlere dağıtıyoruz. Otellerin neden depremzedelere açılmadığı şeklinde yanlış bir inanış var. Oteller bu ülkeye para kazandıran işletmelerdir ve bu sektör dünyanın her yerinde bu hizmeti verir. Burası bir turizm şehri. Depremzedeleri otellere almak konusunu sağlıklı bir şekilde yorumlayamayan kişiler maalesef yanlış inanışlarla ortalığı karıştırıyorlar. Bizler depremzedelerin yaralarını süratle sarıyoruz ve onları en uygun yerlerde ağırlıyoruz.
HAYAT DEVAM EDİYOR: Van'ın ‘Hayalet Şehir' olmasına son derece üzüldüklerini, ancak bu konuyu özetleyecek en iyi tanımın ‘Hayat Devam Ediyor' sözcüğü olduğunu belirten Altıparmak; ‘Hayat Van halkı için süratle devam ediyor. Kimse doğduğu, büyüdüğü şehri terk etmek istemez. Bu onlar için de bizim için de son derece üzücü bir durum. Böyle olmasını kimse istemezdi ve bir anlamda onların sıkıntısı bizim sıkıntımız oldu. Tüm kamu kurum ve kuruluşları ve deprem örgütleri alarmda. Onlarla işbirliği yaparak bu kaos ortamından kurtulmaya çalışıyoruz ve Allahın izniyle bunu başaracak güce sahibiz'.
SEL FELAKETİNİN YARALARI SARILDI: Valilik ve Antalya olarak geçtiğimiz aylarda Manavgat'ta yaşanan sel felaketine anında müdahale ettiklerini ve bu bölgedeki insanların yaralarını tez elden sardıklarını söyleyen Vali Altıparmak; Gebizdeki sel felaketinden mağdur olanların yaralarını sardık. O bölgede meydana gelen selin nedenlerini de araştırdık ve bir heyetle araştırmada bulunduk. Tüm mağdurların sıkıntıları giderildi ve Allah bir daha insanımıza bu tür acılar yaşatmasın'..
SIKINTISIZ BİR SEZON: Turizm sezonunu 11 milyarla kapattıklarını ifade eden Dr. Ahmet Altıparmak; ‘Kent olarak son derece sıkıntısız bir sezon geçirdik. İnsanlarımızın yüzü gülüyor. Esnafımız mutlu, oteller doluluk kapasitesini aştı. Sorunsuz bir sezon geçirmenin mutluluğunu hep birlikte yaşıyoruz' diyerek ardımızda bıraktığımız yılı adeta özetledi.
ÜZÜM HALKASI GİBİ ŞEHİRLER: Şehirlerdeki yeni yapılaşmanın adeta bir özeti olan bu sözü buraya almamın tek nedeni harika bir tanım. Aynen böyle diyordu Sayın Valim; ‘Üzüm halkası gibi şehirler'. ‘Evet. Öyle şehirler inşa etmeye başladık ki, hepsi birbirinin aynı, üzüm halkası gibi şehirler. Bu konuda hepimiz hatalıyız. Bir şehrin tek mimarı olmalı ve tek görevi o şehri güzelleştirmek olmalı. Maalesef rant uğruna güzelim ülkemiz yok oluyor ve birbirinin aynı şehirler inşa ediliyor. Çıkın bir yolculuğa. 100 km'lik yol gidin ve sağınıza solunuza bir göz atın. Her 3 Km. akaryakıt istasyonları, en değerli yerler parsellenmiş. Bir sonraki ilçede de aynı kopya. Bu kilometrelerce sürüp gidiyor. Spor alanları, gezi alanları ve parklar yapılmıyor. Tarım alanları tahrip edilmiş, birilerine peşkeş çekilmiş. İnanılmaz bir görüntü kirliliği var ve maalesef bunun önüne geçebilmek için çok çaba sarf etmiyoruz'.
TELEFERİK VE HIZLI TREN MÜJDESİ: Konuşmasının son bölümlerinde Sayın Valimize ‘Antalya'da son durum ne'? Diye sordum. Aldığım cevap müthişti. ‘Durum oldukça güzel Ekrem Bey. Öyle ki bu güzelim şehirde görev yapmak bile ayrı bir mutluluk. Elbette sıkıntılarımız oldu. Fakat Antalya halkı gerçekten son derece sağduyulu ve bilinçli bir görünüm çiziyor. Onlara hizmet etmek ve yeni projeleri hizmete açmak en büyük dileğim' dedi. O projelerin neler olduğunu sorduğumuzda da; ‘En önemlisi Beldibi Teleferiği ve Hızlı Tren. Ne pahasına olursa olsun bu projeleri hayata geçireceğiz. Antalya için bu projelere her kesimin destek vermesi gerek. Bu projeyi en kısa sürede hayata geçireceğimize söz veriyorum' dedi.
VALİMİZİN GÖZÜNDEN KALEKAPISI: Sözlerini tamamlamadan önce Valimize Antalya'nın bir kesimine gazeteci gözüyle bakmasını istedik ve onunla birlikte gazete büromuzun balkonuna çıktık. Gördüğü manzaraya inanamadı. Çatıların üzerindeki kötü görüntüler, atıklar, hurdalar, kenti bir başka pencereden izleyen Valimizi şaşırtmaya yetti. ‘Bu kentin kötü taraflarını maalesef kimse görmek istemiyor. Biz vitrinlere bakmaya alışık bir milletiz, ancak vitrinin arkasında neler var merak etmeyiz. Bu kötü görüntüler maalesef tahmin ediyorum ki her bölgede mevcut. Bu konuda yetkililerle bir çalışma yapmamız gerektiğine inanıyorum' diyerek bu bölgedeki olumsuzluğa dikkat çekti ve şehrin kale içini gösteren bölümünü eliyle işaret ederek; ‘Bakın arkadaşlar. Sizler de şu görüntüyü gazetenizde sık sık irdeleyin. Bu kent Dünyanın gözbebeği bir yer ve insan buradan bu kente bakınca gerçekten kara kara düşünüyor' dedi. Daha sonra izin isteyen Vali Ahmet Altıparmak gazete personeliyle bir hatıra fotoğrafı çektirerek bizlerden ayrıldı.
Bu ziyaretin ana hatlarını bir anlamda sohbetten dipnotlarla vermeye çalıştım. Sayın Valimizle zaman zaman basın toplantılarında bir araya gelip görüşme imkânım olmuştu. O zaman da, bu ziyaretin ardından da intibaım hiç değişmedi. Yukarıda dediğim gibi Sayın Altıparmak kararlı, sevimli, babacan, güler yüzlü, olaylara hâkim, konulara vakıf, çözüm arayışlı ve dikkatli. Onu bu özelliklerle donatan tek şey mesleğini sevmesi. Duruşuyla, oturuşuyla ve konuşmalarıyla bizlerden tam puan aldı ve Antalya için çok büyük kazanç olduğunu bir kez daha gösterdi.

Sevgi, sağlık ve mutlulukla.

Yayın Tarihi
17.11.2011
Bu makale 11834 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Kayıtlı Yorumlar
Sayın Vali'nin kasdettiği teleferik, Tünektepe teleferiği olabilir mi..?

Mehmet Tuncay Ertaş 23.12.2011

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.