Endonezya ve Singapur İzlenimlerim

Toros Koleji tarafından organize edilen 1 haftalık Endonezya ve Singapur gezisine katılan Antalyalı gazeteciler buradan olumlu izlenimlerle döndüler.
Yolculuğumuzun uzun sürmesi nedeniyle Endonezya’nın Başkenti Jakarta’ya akşam geç saatlerde indik. Akşam yemeğimizi bizi karşılayan kardeş okullarda öğretmenlik yapan Türk öğretmenlerle birlikte yedikten sonra otelde istirahata çekildik. Sabah kahvaltısından sonra otelden ayrılıyoruz ve gezimizin ilk durağı olan şehirden 50 Km uzaklıktaki Doğal Hayvanat Bahçesi oluyor. Doğayla iç içe olduğumuz yolculuğumuzda yol boyunca sıralı bölgeye ait çok ilginç meyve satıcılarıyla karşılaştık ve değişik meyvelerden yiyerek Hayvanat Bahçesine ulaştık.
Rehberimiz Mustafa Çetin Hayvanat Bahçesindeki gezimiz sırasında araçlardan inmemiz için bizi uyarıyor. Çünkü Tropik ormanlarda yaşayan yırtıcı hayvanlar her an sizi parçalayabilir. Gezi sırasında burada Kaplanlar, Leoparlar, büyük Orangutanlar, Maymunlar, Yılanlar, değişik sürüngenler, Timsahlar, Filler ve Gergedanlarla yol boyunca iç içe yaşıyorsunuz.
Gezimiz yaklaşık 1 saat süren muhteşem bir kovboy gösterisiyle son buluyor ve oradan ayrılıyoruz. Dönüşümüzde bizi kardeş okul olan öğretmenler ve öğrencileri karşılıyor. Kısa bir tanışmadan sonra Endonezyalı 3 öğrenci bize Türkçe şarkılar ve şiir okuduktan sonra vedalaşıyoruz.
Buradaki kardeş okulun arsasını tahsis eden ve yapımında büyük emeği olan Endonezyalı iş adamı Ors. H. Aıp Syaıfuddın’ın evindeki yemekte kardeş okulun eğitimine başlaması ve şu andaki eğitimdeki başarısı ile ilgili bilgiler edindik.
Gezimiz sırasında Türkiye’nin Jakarta Büyükelçisi Murat Adalıyı ziyaret ettik. Büyükelçi Jakarta’da 250’ye yakın Türkün yaşadığını, bunların birçoğunun un, kömür ve hediyelik eşya ticaretini yaptıklarını söyledi. Türkiye ile Jakarta’nın ticari ilişkilerinin her geçen gün büyüdüğünü ve işadamlarını davet ettiklerini belirten Büyükelçi burada yaşayan Türklerin her türlü sorunları ile ilgilenip takip ettiklerini belirtti.
Akşam da Büyükelçinin de katıldığı yemekte Endonezyalı Gazetecilerle birlikte olduk. Çok samimi ve dostluk içinde geçen akşam yemeğinde Endonezyalı meslektaşlarımızla gazetecilikli ilgili ilginç diyaloglarda bulunduk. Yerel basının çok güçlü olduğu Endonezya’da bazı yayın yasağı getirilmiş. Mesela gazetede mayolu bir kadın resmini kullanamıyorsunuz. Cezası çok ağır. Yanımda götürdüğüm ve kendilerine takdim ettiğim Antalya Gazetesine ilgi göstererek 88 yaşında olan ve halen yayın hayatını günlük olarak sürdüren gazetemizi tebrik ettiler.
Endonezya’nın yemekleri bizim damak tadımıza uymasa da gezimiz boyunca yediğimiz değişik meyveleri ve yemekleri her şeye rağmen güzeldi.
250 bin nüfusa sahip ve nüfusunun % 90’ı Müslüman olan Endonezya halkı Pazar gününü özel gün ilan etmişler ve o gün sabah erkenden büyük bir caddeyi trafiğe kapatarak yaşlısı genci 2 saate yakın spor yapıyor.
SİNGAPUR
Üç günlük Endonezya gezimizden sonra 1 saat 20 dakikalık uçak yolculuğundan sonra Dünyanın en modern ve büyük hava Limanı olan Singapur hava Alanına iniyoruz.
Havaalanı ile şehir arasındaki mesafe 15-20 dakika sürüyor. Şehir yoluna çıkınca kendinizi bir anda Uzak doğunun en modern ülkesinde güzellikler içinde buluyorsunuz. Modern oto yolu sizi keyifli bir yolculukla şehre bağlıyor.
Bu ülkede önce Singapur Doları ile Amerikan Doları arasında kıyaslama yapmayı iyice öğrenmek lazım. Değilse alışverişlerinizde Amerikan Doları ile karşılaşabilirsiniz.
Havalimanı ile şehir merkezi arası botanik bahçesi gibi aklınıza gelebilecek her türlü tropik bitki yol boyunca sizi karşılıyor. Kısa süre sonra dev gökdelenlerin süslediği etkileyici kent çıkıyor karşınıza.
Modern dünyanın bütün güzelliklerini içinde barındıran Singapur sokaklarında dolaşırken gözlerinize adeta ziyafet çekiyorsunuz.
Singapur’da bir yanda gökdelenler ve ünlü markalar, diğer yanda Çin Mahallesinin, Hint mahallesinin otantik giysi ve eşyaları. İlginç ibadet yerleri, dev akvaryumu ve bir adadan diğer adaya teleferikle geçiş. Daha birçok yerleri gezip görülmeye değer bir kent Singapur.
TÜRK KÜLTÜR MERKEZİ
5.5 milyon nüfuslu ve %70’ni Çinlilerin oluşturduğu Singapur’da 12 yıl önce kurulan Türk Kültür Merkezini ziyaret ederek hep birlikte sabah kahvaltısı yapıyoruz.
10 yıldır Singapur’da yaşıyan ve Türk Kültür Derneğinin başkanlığını yürüten Necmettin Eskici amaçlarının burada yaşayan 500’e yakın Türk vatandaşlarıyla birlikte Türk kültürünü ve Türk konukseverliğini tanıtmak ayrıca Türkiye ile Singapur arasındaki ticari ilişkileri daha çok geliştirmek olduğunu söyledi. Eskici yılda birkaç kez de Türk Gecesi düzenleyerek burada yaşayan Türklerin kaynaşmasını sağlıyoruz dedi.
Gezi boyunca bizlere eşlik eden Toros Koleji Müdürlerinden Cemalettin Baştuğa, Halis Konukpay’a ayrıca Endenozya’da ve Singapur’da kaldığımız süre içinde bizlere evsahipliği ve iyi bir konukseverlik örneğini gösteren kardeş okul öğretmenlerinden Mustafa Çetin’e Selim Çağlayan’a ve Recep beye teşekkür ediyorum.

Yayın Tarihi
29.07.2011
Bu makale 7232 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.