ANTALYANIN KAHYASI

Ya ya ya, şa şa şa Medical Park Antalyaspor çok yaşa…

Belki de slogan olarak çok uzun. Ama eski sloganları, eski alkışları ve tempoyu unutacağız. Şimşekmiş, Akrepmiş onlar da mazide kalacak. Artık tgek sloganımız olacak;

Ya ya ya, şa şa şa Medical Park Antalyaspor çok yaşa”

Bu satırları okuduklarında, Medical Park yöneticilerinin söylediklerini duyar gibi oluyorum:

-İşte bak reklamın iyisi-kötüsü olmaz. Antalyaspor’a para yatırdık ve geri dönüş başladı…

Ya da benzeri sözler söyleyecekledir.

Medical Park yöneticilerine, sahiplerine hiç de kızmıyorum, üstelik onları bu davranışlarından ve de fedakarlıklarından dolayı kutluyorum.  Ne kadar para verdiklerini bilmiyorum ama, Antalya üzerinden kazandıkları paranın bir bölümünü, Antalya’ya, daha doğrusu Antalyaspor’a sponsor olarak verdikleri için…

Beni burada rahatsız eden tek bir konu var. Bu da kurulduğundan beri bu kentin adını taşıyan Antalyaspor’un bundan böyle “Medical Park Antalyaspor” olarak anılması olacaktır.

Hani Antalya Marka idi?

Hani bu kent Turizmin başkentiydi?

Hani Türkiye denince ilk akla gelen İstanbul’dan sonra “Antalya idi?

Hani Antalya Dünya kenti idi?

Hani Antalya ülke ekonomisine turizm yolu ile yılda 10 milyar dolar katma değer yaratıyordu?

Bütün bunları üst üste koyduğumda “Yazıklar olsun” demek geçiyor içimden.

 

Yönetim bu yetkiyi kimden aldı?

İsterseniz geçen haftaya geri dönelim ve Antalyaspor A.Ş’nin genel kurul toplantısında olup-bitenleri bir kez daha gözden geçirelim.

Yönetim Kurulu gündeme iki ayrı madde koymuştu.

Bunlardan biri Antalyaspor’un kurulduğundan beri kırmızı-beyaz olan renklerinin Antalya’nın turuncuna dönüştürülerek, logosunun değiştirilmesi ikincisi de Yönetim Kuruluna isim sponsoru bulma konusunda yetki verilmesini istedi.

Logo ve renklerin değiştirilme talebi başta kulüp Başkanı Hasan Akıncıoğlu’nun eşi ve Antalyaspor’un kurucu Başkanı Rahmetli Atilla Konuk’un kızı Nadire Akıncıoğlu hanımefendi olmak üzere genel kurul üyelerinin karşı çıkması üzerine geriye çekildi ve sponsor bulunması kon usunda yeni yönetime yetki verildi. Ancak istenen yetki o kadar safiyaneydi ki, kimse bunun altında başka şeylerin yattığını düşünmedi bile. Oysa; sponsor bulunmuş, her türlü anlaşma yapılmış ve Antalyaspor’un adının önüne Medical Park eklenivermişti.

 

Örnekler

Böyle bir satışa acaba sizler şimdiye kadar tanık oldunuz mu? Örneğin o meşhur Rus işadamı Abramovich, Chelsea takımının tamamını satın aldı da ne kendi adını, ne de şirketlerinin adını koymadı. Chelsea adı aynen devam etti. Bizde ligden düşen Manisaspor’u yeniden lige çıkaran Zorlu Ahmet şirketi Vestel’in adını verdi. Vestel Manisa’nın markasıydı. Bizde ise marka olan Antalya’dır. En büyük marka şirketlerimizden biri olan Türk Hava Yolları Barcelona’ya dünya paralar ödeyerek sponsor olmuştur. Barcelona THY’nin vazgeçtim önünden arkasına adını mı verdi?

 

Merak ettiklerim

Şimdi her Antalyalı gibi benim de merak ettiğim hususlar var.

Birincisi; Medical Park Antalyaspor’a, Antalya adının önüne geçecek kadar değer taşıyan kaç para vermiştir?

İkincisi; futbol federasyonu bir kulübün adının değiştirilmesi için gereken tüzük ya da şirket sözleşmesi değişikliğinin genel kurul tarafından yapılmadan, genel kuruldan alınan yetki ile yönetim kurulu tarafından yapılmasını kabul edip etmeyeceğidir. Çünkü hukukçulara göre genel kurul, bu ve benzeri yetkilerini yönetime ya da başka kurullara devredemez.

Üçüncüsü; madem para söz konusudur Daha doğrusu kulübün menfaatleri doğrultusunda en yüksek parayı alabilmek için neden bir açıkartırma yapılmamıştır. Yönetim Kurulu’ndaki is

İmlere bir kere bakınız, onların çevreleri, iş yaptıkları o koca koca firmalar bu işin ihalesine giremez miydi? (Bu konuda hariçten gazel okumak kolay gel işin içine gir de gör diyenlere cevabım:  benim de işim bu)

Dördüncüsü; Medical kaç para verirse versin, formaya adının yazılması yerine, adının kulübe verilmesinden; bu kenti yönetenler, bu kentin sırtından,adından, markasından para kazananlar, bu kulübü yönetenler,“Antalyalı olmak ayrıcalıktır, herkes kolay kolay Antalyalı olamaz” diyenler acaba biraz olsun vicdan rahatsızlığı duyuyorlar mı?

Sonuç olarak inanıyorum ki bu anlaşma, AŞ ortaklarından herhangi birinin başvurusu ile hukuktan geri döner. Dönmezse de Antalya’ya ve Antalyaspor’a bu muameleyi layık görenler kamu vicdanında bir gün hesap verirler…

 

Yayın Tarihi
22.07.2010
Bu makale 2753 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Kayıtlı Yorumlar
işinize geldi mi ya ya şaşa hani medical park cok eleştirmişdi bu sosyaldemokratlar bir sürü dedikodu yaptılar bu hastane ile ilgili bak adamlar sponsor oluyo antalya spora. mardan otel icin de boş boş konuşdular şimdi de MARDAN STADYUMMUN DA OYNAYACAK ANTALYA SPOR CİVİ CAKMAYAN ZİHNİYET ARTIK İŞ YAPIN DA ANTALYA GÖRSÜN.

mustafa kocak 22.07.2010

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!