ANTALYANIN KAHYASI

Halkkart’dan önce dolmuşçu-otobüscü çekişmesi

İşin açıkçası, Hoca seçim öncesi, “Bu Antkart’ı kaldıracağım” diye seçmene söz vermese, bu mesele bu kadar dallanıp budaklanmayacaktı. Büyükşehir Belediye Başkanı Prof. Dr. Mustafa Akaydın’ın, “Kart uygulaması devam edecek. Adı Antkart yerine Halkkart olacak. Bu işi de dışarıdan bir şirket değil, işin sahibi dolmuş ve otobüs sahiplerinin kuracağı şirket yürütecek” şeklindeki sözleri yeni yol haritasını veriyor aslında. Veriyor da yol dikenli tellerle dolu.

Neden mi?

Gelin hep Beraber bir durum değerlendirmesi yapalım.

1.     Her ne kadar Bölge; İdare Mahkemesi Antkart ihalesini iptal etmiş olsa da, Belediye Antkart şirketi ile sorunlarını henüz çözmemiştir. Belediye ileride Antkart şirketine tazminat ödemek durumunda kalacaktır. Çünkü mahkeme kararı sistem için değil, ihalenin yapılış şeklindeki eksiklik nedeniyle bir karar almıştır. Bu hatada şirketin herhangi bir dahli yoktur. Belediye bir süre önceki pazarlıkta 29 milyona razı olan Antkart’a daha fazla para ödeyebilir.

2.     Dolmuşçularla otobüsçülerin bir arada şirket kurmaları oldukça zor görünmektedir. Çünkü hisse oranı konusunda otobüsçüler, dolmuşçulara göre 3 misli pay isterken, dolmuşçular bunun ancak yarım misli fazla olabileceğini düşünmektedirler. Bu şirketin kurulması, ancak belediyenin de ortak olması ve/veya arabuluculuk yapması ve tarafları ikna etmesi ile mümkündür. Ayrıca otobüsler ayın 30 günü çalışırken, dolmuşçular 20 gün çalışmaktadır. Bu kavganın önemli bir unsurudur. Otobüsçüler son olarak dolmuşçulara, “Avukatımızla görüşün” bile demişlerdir.

3.     Otobüsçüler, bir yanda ortaklık kurma çalışması yaparken, diğer yanda İdare Mahkemesi tarafından,  dolmuşlar ihale yapılmadan büyütüldüğü için verilen mahkeme kararının uygulanmasını isteyerek, dolmuşçulara göre kötü niyet sergilemektedirler.

4.     Şirketin kurulduğunu varsayalım. Bakın başımıza neler gelebilir?

a-   Belediye ortak olursa kendi açtığı bir ihaleye katılamaz.

b-   İşin; kurulacak otobüscü-dolmuşçu ortaklığına verilmesi zordur. Çünkü belediye bu işi ihale ile vermek zorundadır ve ihaleye Antkart veya başka şirketler girer ve daha iyi teklifler verirse durum ne olacaktır. (Şahsen Antkart’ın yerinde olsa açılacak ihaleye katılır ve sonuna kadar direnir ve ihaleyi inat olsun diye alırım…)

c-   Velev ki, ihaleyi dolmuşçu-otobüsçü ortak şirketi almış olsa bile bu işi hangi altyapı ve teknik imkanla yapabilecektir. Bu işin sadece kart bastırıp, onu halka satarak yapılamayacağının bilinmesi lazımdır.

5.     Raylı sistem devreye girdiğinde aynı biletle ayrı ulaşım araçları kullanılacağından, sistem nasıl işletilecek, yüzde 11 komisyonu yüksek bulan dolmuşçu ve otobüsçüler, bu ortak taşımada yarıya düşecek bilet fiyatına nasıl razı olacaklardır.

6.     Madem biz muhterem halkımızı düşünerek Antkart yerine Halkkart getiriyoruz, eski Antkart’larda kalan paramız ne olacak, bunu kim, ne zaman ve ne şekilde ödeyecektir?

7.     Belki de en önemlisi, şirketin aldığı yüzde 11 komisyon toplu ulaşım araçlarını kullanan halkı hiçbir biçimde ilgilendirmemektedir. Halkım komisyon bedeli ne olursa olsun, aynı parayı ödemektedir. Kimi ilgilendirdiğine baktığımızda, bütün bu olup bitenlerin, “Dolmuşçu ve otobüsçü esnafına seçimde verdikleri oyların bedeli mi ödenmektedir?” sorusunu aklımıza getirmektedir.  

Evet durum, bundan… bundan ibarettir ve sıkıntıyı çeken; bir kartlı, bir paralı, bir biletli çilesini çeken halkım yine mağdurları oynamakta ve işin garibi hiç sesini çıkarmamayı alışkanlık haline getirdiğinden susmayı tercih etmektedir. Halkım, ayrıca, “Bütün bunlar benim için mi yapılıyor. Benim rahatım için mi?” diyerek te hayıflanıp durmaktadır…

Birilerinin, daha doğrusu sayın Akaydın’ın bu pirince atılan taşları temizlemesi gerekmektedir.  

Yayın Tarihi
15.07.2009
Bu makale 1252 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Kayıtlı Yorumlar
mevcut kurulmuş bir sistemi iptal etmek ancak türkiye de olurdu oda gerçekleşti.ben antkart yüzünden akp ye oy vermedim ancak chp li akaydın ın da hazır kurulmuş bir sistemi bozmasınıda çok yadırgadım. sadece 600-700 münübüscü esnafına şirin gözükmek için ankartın iptal edilmesi sosyal demokrat bir başkana hiç yakışmıyor. yapılacak iş bence antkartın sorunlarını çözüp antalya halkının yararına getirilip kullanıma devam edilmeliydi.şuanda otobüs ve münibüsler fiş vermiyor hergün vergi kaçırıyorlar sürekli vergi dairesini arıyorum karşıma bant kaydı çıkıyor derdimi anlatıyorum ama sonuç alamıyorum. mesajım anlayanlara, saygılarımla

mithat ergün 06.08.2009

Belgesiz bilgiler; sanki birebir röportaj yapmışcasına cami a mensublarının ifadesiymiş gibi ithamların halkı yanıltmadan, tarafsız habercilik ilkesine itina gösterilmeli. 3. madde sanki anayasa maddesi gibi lanse edilmesi, "kötü örnek sergilemektedir" ifadeleri abesle iştigaldir. Dokuz taş oyunu oynanmıyor, curdi yapar gibi. Bir dönem Ali tüzün-Türel, onlar gittiler, Gönenç-Akaydın bunlar geldiler. Çek o tarafa cürdi yap, gel butarafa curdi yap, bu devlet 9 taş dama oyunu ile yönetilmiyor. Heleki yargı ve mahkeme kararlarının bu oyuna seyirci kalmasını beklemek ahmaklıktır. Vicdanının sesini herkes dinlesin. Başta camisının ve biriminin başkanları olanlar. Devlette devamlılık esastır,bu sözde güzeldi.14 kapasiteden 27 kapasiteye cıkışın açılımı % 50 birgün ,%50 diyer gün devamlık esesını kim bozdu. Sahildeki kumlarla yapılan araba misali bir dalgaya karşı mukavemet beklemekte ahmaklık olur. Köftenin birisi bir kuruştan,üç kuruşa beş köfte vermezler. Ama birileri zorla hakkı olmadığı halde 5 köfte aldılar.Kimin hakkını yediler bir yıldır, otobüsün.Üstüne de iyi gider değip otobüscünün bağınada girip üzümünüde yediler. 60 kapasitedeki otobüsün 30 kapasiteya inişinin keyfini sürerken devletin devamlılık ilkesini bir yıldır unutuverdiler.Esmer uzun boylu basketciye özenen beyaz tenli kısa halteci, kendini duvara taşa vursada moraran elini kolunu esmere benzetir, ama boyunu tutturamaz. Bu dengesizliğin hesabını bir çocuğa sorsanız doğru cevabı alırsınız.650x14 dengesi 160x60 mıdır? 650x27 dengesi 161x30 mudur? oğlum diye bir sorsanız. Ondan sonra büyüklerin vicdanına, ve en önemlisi yargının kararına bırakıyorum, mesutca(özlü)yorum.

mesutca(özlü)yorum 26.07.2009

Evet gerçekten durum budur. Şayet Büyükşehir Belediye Başkanı, Antkart'ı kaldıracağım diye tutturmayıp, komisyon oranını düşürecek bir pazarlık ortamı yaratsaydı bu sıkıntıların hiçbiri çekilmez, vatandaş ta mağdur olmazdı. Ellerine, yüreğinize sağlık Erdoğan Bey...

süleyman çelikkanat 15.07.2009

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!