Sorumlu Olmak

Ocak ayının son haftasında Kaleiçi Rotaractların konuğu oldum. Özel ve genç, kızlı erkekli bu grubun heyecanıma çarpan etkisi çok yüksek oldu “Y” kuşağının çoğunlukta olduğu dinamik bir yapı ile buluşacağımdan kuşkum yoktu. Farklılıkları Yönetmek üzerine hoş bir sohbette enerji alışverişi yaptık. Tecrübelerimi, beklentilerimi, yeni dünya ekonomisine uyum sürecinde vakit kaybetmemek gereğini konuştuk. Çok da faydalandım.
Son yıllarda şirketimizdeki yeni zamana uyum süreci, yeni iş alanları ve X lerin yanına Y lerin eklenmesi benim için bir avantaj sağladı. Zira Yönetim Kurulu olarak; danışmanlıklarla destekleniyor, dönüşüm için efor sarf ediyoruz.
Hal böyle olunca bu hafta; dijitalleşme sürecinin ekonomiye yansıması e-ticaret oluşumu ile ilgili gençlerden aldığım ilhamla klavye başına oturdum.
Gelecek kurgusunda özellikle e-ticaretin Türkiye’nin önünde bir fırsat penceresi oluşturduğunu görmek ve bu altyapının kaldıraç etkisinden yararlanmak dünyanın ilerleme kaydetmeye başladığı e-ticaret oluşumunda geri kalmamak önemli.
Türkiye’de bu yola girdi elbette. Reklamlarda karşımıza çıkmaya başlayan, çoğalan e-ticaret şirketleri,  özellikle melek yatırımcı ağlarında en fazla yatırımı alanların e-ticaret oluşumları olması da ekonominin gündeminde kendine yer edinmiş durumda. Yeterli mi?
Markofoni kurucusu Sina Afra Digital Bosphorus:The State of Turkish e-Commerce(2013) raporunda yaptığı değerlendirmede Türkiye’de güçlü bir lojistik altyapısı bulunduğunu bunun da e-ticaret kullanımını kolaylaştıracağından ve artıracağına vurgu yapıyor. Türkiye’de bulunan lojistik firmalarındaki teknolojik gelişmeler ürünün kullanıcıya 1 ya da 2 gün içerisinde tesliminin e-ticaret kullanıcısını olumlu etkilediğinden söz ediyor.
Diğer yandan Uluslar arası danışmanlık Şirketi AT Kearney gelişmekte olan ülkelerde e- pazarın çekiciliğini ve alt yapısını incelediği çalışmanın sonucunda; Türkiye’nin büyüme potansiyeli olan ülkeler arasında 9 sırada ve oldukça yüksek bir potansiyeli olduğunu raporlamış.
Türkiye’nin e-ticaret hacminin 2012-2017 dönemde yıllık ortalama %15.8 oranında büyüyeceği öngörülüyor. Ancak bu öngörünün gerçekleşmesi için özellikle algı sorununun bertaraf edilmesi gerekiyor. Digital okuryazarlık, teknolojik ve insan kaynağı altyapısının geliştirilmesi olmazsa olmazlar arasında. 2014 yılında güncellenen ülkemizin nüfusu 76 milyon 660 bindir. 15-24 yaş arası genç nüfus 12 milyon 691 ve toplam nüfusa oranı 16.8 dir. Rotaractların da 18-30 yaş aralığında oldukları ve temsil ettikleri ülkemin genç nüfusu olduğunu dikkate alarak; 2023 vizyonunu gerçekleştirebilmek için eğitim başta olmak üzere ülke politikalarına müdahil olmaları gerekmektedir.
Bu bakımdan bölgesel güç olabilmenin, ihracat potansiyelini artırabilmenin, cari açığı düşürebilmenin sihirli anahtarı olduğundan kuşku duymadığım Digital ekonominin başlıklarından sadece biri e-ticaret. Bir BB kuşağı üyesi olarak geleceği parlatmak için teknolojiden, bilimden, akıldan ayrılmadan sorumlu politikalar yapmanın şart olduğunu bir kez daha hatırlamak, hatırlatmak istedim.

Yayın Tarihi
09.02.2015
Bu makale 713 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!