WTM Londra

Turizm camiasındakiler için fuar döneminin ilk adımı Londra’da yapılan Dünya Turizm Marketi WTM’dir. Dünyanın en büyük organizasyonlarından biri sayılan Londra Fuarı bizler için de önemini her geçen arttıran İngiliz pazarına ulaşmak ve pazarın aktörleriyle buluşmak için çok önemli bir platform oluşturmaktadır.

Ülkemizde İngiliz pazarı yaşanan krize rağmen büyüme göstermiştir. Pazarının gücünün en önemli göstergesi kanımca Dalaman Havaalanı’na gelen yolcuların yüzde 67’sinin İngiliz olmasıdır. Bu ilgi Antalya girişlerinde de kendini göstermektedir. Ocak-Ekim 2008 ve 2009 rakamlarını karşılaştırdığımızda İngiliz pazarının Antalya’da yüzde 15.5 artış gösterdiğini görmekteyiz.

Otoriteler bu artışın önümüzdeki yıllarda devam edeceği konusunda hem fikir olduklarını bütün demeçlerinde dile getirmektedirler. Bu gösteriyor ki İngiliz pazarı ülkemiz için çok büyük bir potansiyele sahip ve bizler için önemle üzerinde durulması gereken bir kaynak durumundadır.

Ülkemizin avantajlarını dile getirmeye sanıyorum gerek yok. Ben size Londra’da Hilton Otel’de başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum. Bilenleriniz vardır. Bizim kullandığımız elektrik prizleriyle İngilizlerinki aynı değil ama geçen dönemlerde de banyodaki prize bizim kullandığımız adaptörü bir şekilde uydurarak telefonumu şarj etmeyi o güne kadar başarmıştım. Bu sefer başaramadım. Bunun üzerine nasıl olsa resepsiyonda biri yardımcı olur diye resepsiyona indim. Resepsiyondaki bayan hemen resepsiyonun arkasında telefonu şarj edebileceğim kutular olduğunu söyledi. Ben de kendi otelimizden bildiğimiz misafirlere sunduğumuz hatta telefon firmalarından ücretsiz aldığımız dolum merkezi diye bir şey beklerken iki sterlinle çalışan bir makine ile karşılaştım. Açıkçası bozuldum, tekrar resepsiyona döndüm. Resepsiyoniste nöbetçi müdürle görüşmek istediğimi söyledim. Müdür gelmedi bile, resepsiyondaki bayanın cevabı aynen şöyle oldu. “Burası Londra beyefendi burada parasız hiçbir şey yok, isterseniz otelin lobisindeki dükkandan 5 sterline adaptör alabilirsiniz.

Ben sorunumu bir şekilde çözdüm ama içimden düşündüğüm bizim servis konusundaki üstünlüğümüz oldu. Misafir ihtiyaçlarının karşılanması konusunda ne kadar hassas olduğumuzu bir düşünün. Böyle olaylarla karşılaşmamak için bir çok konuda önlemlerimizi alıyoruz.

Annelerin bebeklerinin bezlerine kadar düşünen tesislerimiz var. Bu kadar geniş bir platformda ve bu kadar misafirperver insanla verilen hizmetin karşısında hiçbir rakibin durabileceğine inanmıyorum. Otelcilik ve ev sahipliği konusunda mütevazı olmamızı gerektiren hiçbir konu kanımca yok. Bizler misafiri memnun etmek için gerektiğinde ağzımızla kuş tutmaya çalışırken, diğerlerinin bu umursamaz tavırları aslında bizlerin önünü açıyor, bırakın onlar böyle devam etsin, bizler de dünya turizminde kapsama alanımızı her geçen gün kazandığımız yeni kalplerle arttırmaya devam edelim. 

Diğer bir meslektaşımla resepsiyonda görüştüm, elinde bir paket, onu yollamaya çalışıyor. “Ne oldu” diye sordum. Otelinde konaklayan bir misafir telefonunu kaybetmiş, çok aramışlar bulamamışlar. Misafir çıktıktan sonra bulunmuş. O da unutmamış almış getirmiş Londra’ya misafirine yollamak için.

İşte bizim farkımız,

Sevgiyle kalın….

SABAH AKDENİZ’DEN ALINMIŞTIR

Yayın Tarihi
16.11.2009
Bu makale 2898 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!