Otel zincirleri

Ülkemizde otelcilik sektörü son yıllarda çok büyük ataklar yaparak dünyada kendisinden söz ettirmeye başladı. Adları uluslararası platformlarda duyulmaya başlanan Türk otel zincirleri ülke sınırlarını aşmış ve yurt dışında büyük girişimlere başladılar.

Kanımca zincir oteller daha da güçlenecek ve ülkemizde zincir otel halkaları her geçen gün daha artacak. Zincir otel olmanın avantajlarını kullananlar daha fazla getiri sağlayacak ve daha iyi hizmet vererek, rekabet güçlerini arttıracaklar.

Zincir otellerinin büyük avantajları var. Pazarlık gücünüz artar, rekabet ortamında zincirin gücü ve marka değeri nedeniyle çekiciliğiniz artacağı için satılabilirliğiniz yükselir, kullandığınız ürünlerin fiyatları satın alma volümünüz nedeniyle düşler, bin yataklı bir tesisin aldığı fiyatla on bin yataklı zincirin fiyatı asla bir olamaz. İnsan kaynakları politikalarıyla personelinizi yaz kış çalıştırabilme avantajınız olur.

Nakit akışı konusunda zincirlerin avantajı büyüktür. Halkalar birbirini destekleyebildikleri için oluşabilecek krizlerin aşılmasında zincir oteller daha başarılı olurlar.

Otelcilik sektöründe karlılık gün geçtikçe düşüyor. Ayakta kalanlar bu şartlar altında fiyat-hizmet faktörlerini iyi ayarlayan ve daha ekonomik çalışabilmeyi başaranlar olacak. Yavaş yavaş tek başına ayakta kalmak zorlaşacak ve orta vadede zincirleşme yolunda faaliyetler artmaya başlayacak.

Zincirleşme tur operatörleri tarafından da desteklenmekte. Tur operatörleri uzun süre çalışabilecekleri, güvenebilecekleri iş ortakları istemekte. Çünkü bir otelin, satılan o ülke pazarında belli bir yere gelmesi ve kar sağlayan bir ürün olabilmesi belirli bir süreç almakta. Ortak çalıştıkları ve güvenebilecekleri otelcilerle tur operatörleri daha fazla yol alabilmekte ve uzun süre beraber olabilmekteler.

Zincir otellerde kurumsal faaliyetler daha öne çıktığı için profesyonellik de ön plana çıkmaya başlamaktadır. Bugün İspanya’daki konaklama sektörünün yüzde doksanını zincir oteller oluşturuyor.

Yapılan tanıtım ve reklam çalışmalarının zincir otellerde, ayrı ayrı otellere bölünmesi, otel başına maliyetleri azalttığı gibi sağlanan faydayı arttırmakta. Markalaşma süreci hızlanmakta ve ürünün tüketici gözündeki değeri artmakta.

Kolektif beyin zincirde bir çok problemin daha önceden görülmesini ve çözülmesini sağlamaktadır. Bir otelde yapılan başarılı bir uygulama diğer otellere hemen aktarılarak hayata geçirilebilmektedir.

Misafir açısından bakıldığında değişik bölgelerde konaklama yapmak isteyen misafir standardını bildiği ve kendisini nelerin beklediğini tahmin ettiği oteli seçecektir.

Bugün İstanbul’daki halkanın sağladığı mutluluk, Antalya’daki otele potansiyel misafir sağlayacaktır. İnsanlar bu konularda risk almayı pek sevmezler. Özellikle tatil veya yoğun iş seyahatlerinde kalacakları yeri belirlerken mutlaka bir marka değeri ararlar. Bu da zincir otellerin büyük bir avantajıdır.

Başarılı bir zincirin bir parçası olmak yakında kaçınılmaz olacaktır. Ülkemizde zincir otellerin sayısının artması da bunun açık göstergesidir.

Sevgiyle kalın….

 

Yayın Tarihi
15.09.2008
Bu makale 510 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Kayıtlı Yorumlar
SN GN MÜDÜRÜM VOLKAN BEY.ben de sizinle aynı düşüncedeyim ama parası bol patronlar herşeyi parayla hallederiz diye biz çalışanların fikirlerini almıyorlar dinlemiyorlar bu gemi batarsa hepimizin batacağını görmüyorlar. SAYGILARIMLA

VEYSEL KOÇAK 21.09.2008

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!