Hedefler ve yolları

Misafir edinmek, yeni misafir kazanmak ve kazanmakla kalmayıp onları elimizde tutabilme başarısını gösterebilmek bütün ülke adına turizmimizin sürdürülebilirliği açısından üzerinde durmamız gereken en önemli konudur.

Bir otelin, bir restoranın, bir barın en önemli başarı göstergesi sürekli misafirlerinin toplam misafirlerine oranıdır. Bir mekana ne kadar sürekli gidiyor ve her seferinde beklediğiniz hatta beklediğinizden daha iyi hizmet alıyorsanız, bu mekana gitme isteğiniz artıyor ve alternatifleri gözardı ediyorsunuz. Yani yeni bir mekan deneme riskini almıyorsunuz.

Misafir bir ülkenin turizminin yaşam kaynağıdır. Misafir yoksa sektörden de söz etmemiz mümkün değildir. Bunu herkesin bildiğini düşünüyorum. Herkes “misafir velinimetimizdir, misafir kraldır, bizler misafirlerimiz için varız” gibi deyimleri kullanmış yada duymuştur.

Ama sektör çalışanlarının çoğunda bu bilincin olmadığını ve buna üst seviyedekilerin bile tam olarak inandıklarını söyleyebilmek pek mümkün değildir.

Üst düzey yöneticileri bu deyişlere inandıklarını göstermek amacıyla bazı demeçlerde bulunur ve açıklamalar yaparlarken, pozisyonları yükseldikçe asıl hizmeti alması gereken misafirlerle ilişkileri de giderek azalır. Misafir memnuniyetinin en iyi algılanacağı yer misafirle girilecek birebir temastır.

Misafirle yakından ilgilenmeli eğilimlerini, beklentilerini kulaktan kulağa aktarılmak suretiyle değil direk ilk ağızdan dinlemeli ve ağırladığımız misafirlerimize kendilerini önemli hissettirmeliyiz.

Üst düzey yöneticilerin sektörün nabzını tutan ve misafir eğilimlerini daha iyi yönlendirecek olmalarından dolayı direk misafir kontakları toplam kalitenin artmasında çok önemli rol oynamaktadır.

Günümüzde yeni misafir edinmek eldeki misafiri elde tutmaktan çok daha pahalıya mal olmaktadır. Misafir açısından bakıldığında misafirin memnuniyetini 4 kez çevresindekilere aktarırken kötü deneyimlerini ortalama 21 kez aktardığı, ürünü kullandıktan sonra ne kadar lehinize veya aleyhinize reklam yapabileceğini göstermektedir.

Yani amaç ağırladığımız sürece maksimum memnuniyeti sağlamak, bu süre içerisinde misafirin nabzını tutmak ve akabinde misafiri unutmamak, satış sonrası yine kendisiyle bağlantı içerisinde olmak, bizim oluşmakta olan sürekli misafir portföyümüzün yıllarca artmasına ve ülkemizin turizm gelirlerinin ekonomideki payının sürekli büyümesine neden olacaktır.

Misafir edinin, edinmekle kalmayın, onları elinizde tutun

Hedef uzun süreli, sürdürülebilir turizm.

Biz ülkemize karşı büyük bir görevi yerine getiriyoruz, yabancı konuklara karşı ülkemizi temsil ediyoruz. Bu bilinci bizlerle taşıyan herkese teşekkür ediyorum.

Sevgiyle kalın…

Yayın Tarihi
27.04.2009
Bu makale 310 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!