Mutlu personel = Mutlu misafir

Neresinden başlayayım bilemiyorum, böyle keyifsiz, gözlerdeki ışığın iyiden iyiye söndüğü, kışın kendisini hissettirmeye başladığı günlerde turizmle ilgili yorum yapmak, yeni açılımlara gitmek pek kolay olmuyor.

Eski günleri, arkadaşlarla anıyor ve sezon sonlarının bu kadar karanlık olmadığı günleri hatırlıyoruz. Bütün sezon canla başla çalışır, kazandığımız parayla kışı geçirecek durumumuz olur ve üstüne bir şeyler kalırdı. Nerede o günler?

Sektörde az otel, az turist, az çalışan olduğu ve insanların maaşlarından çok bahşiş aldıkları günlerdi onlar. Gelen misafir için ülkemiz çok ucuzdu ve bizlere verdikleri beş on mark tipten hiçbiri rahatsız olmadıkları gibi zorla elimize tutuşturuyorlardı. Aramıza yeni gelen arkadaşlar tip almakta çekingen davranırken ağabeylerimiz onlara rahat olmaları konusunda öğütler veriyorlardı.

Daha büyüklerimiz şehir otellerinde yaşadıklarını bizlere anlatırken, “Otele işe girmek önemliydi, maaşı değil” diyorlardı. Hatta bir tanesi “Bir sene boyunca maaşıma dokunmadım, maaş bankada birikmişti” dediğinde çok şaşırmıştık. 

Belki bir ölçüde hala metropollerde bu ve benzeri otellerin varlığını biliyoruz. Ama Akdeniz’e doğru ilerlendiğinde ve kitle turizminin ön plana çıktığı, her şey dahil sisteminin hakim olduğu bölgelerde artık, tip diye bir şey kalmadı. Uygun fiyatlarla çok tatilin satıldığı Akdeniz çanağına az paraya çok tatil alan orta ve ortanın altı gelmeye başladı ve tip iyice kesildi.

1990’larda iyi hatırlıyorum, bir kat görevlisi maaşı 150 Mark civarındaydı, bugünün 75 Euro’su. Bugün en düşük ücreti veren otelde kat görevlisi 250 Euro civarında para alıyor. Düşünün maliyetler ne kadar artmış. Bunun yanında 90’larda kat görevlileri ciddi tip almaktaydılar. Günümüzde kat hizmetlerinin de aldığı tip ortadan kalktı. Misafir profilindeki değişim buna neden oldu.

Hepimiz iyi para kazanıp, iyi paralar ödemek ve çalışanlarımızın gözlerindeki mutluluğu görmek isteriz. Mutlu çalışan, mutlu misafir demektir. Siz çalışanlarınızın dertlerine ne kadar zaman ayırırsanız, çalışanlarınız da sizler için her konuda her şeyi yapar.

Burada gelmek istediğim nokta, içinde bulunduğumuz sektörün en önemli unsurlarından biri olan personel konusudur. Yıl sonları personelin motivasyonunun en düşük olduğu dönemdir. Buradan bütün turizm çalışanlarına seslenmek istiyorum.

Gönül ister ki sezon hiç bitmesin, ya da sizlere o kadar iyi ücretler verebilelim ki sezon bitse dahi, sizler kışın kara kara düşünmek zorunda kalmayın. Ben bu konuda yazmaya konuşmaya devam edeceğim. Umarım bir gün bu sorunlar daha geniş çevrelerde de konuşulur ve çözüm arayışına gidilir.

Mutlu personel, mutlu misafir demektir.    

Sevgiyle kalın.

 

SABAH AKDENİZ’DEN ALINMIŞTIR

Yayın Tarihi
20.10.2009
Bu makale 2886 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!