Ekonomik tanıtım

Turizm sektöründe misafir sayısını ve ülkenin çekiciliğinin arttırabilmesinin en önemli unsuru tanıtımdır. Burada dikkatinizi çekmek istediğim konu tanıtım için milyonlarca dolar reklam harcaması yapmak yerine birincisi elimizdeki misafire yatırım yapma konusu, diğeri de kaynak pazarlarda yaşayan, toplumda söz sahibi olan yazıları okunan basın mensuplarının ülkemize gelmelerinin sağlanması ve bu insanların Türkiye ile ilgili yazıları ile yapacakları dolaylı tanıtımdır.

Memnun misafir kanımca en güçlü tanıtım yoludur. Ülkemize gelen tesislerimizde konaklayan ve beklediğinden fazlasını alarak ülkesine dönen her konuk çevresine ülkemizi överek anlatacak ve diğerlerinde pozitif bir Türkiye düşüncesinin oluşmasını sağlayacaktır. O nedenle geleceğe oynuyorsak elimizdeki misafirin değerini bilmeli, onları ülkemize bağlamalıyız. Otel odalarında ülkemizin diğer görülecek bölgeleriyle ilgili misafirin dikkatini çakacak bilgiler sunmalı ve kendisini yeniden gelmesi için bilgilendirmeliyiz.

Sadece deniz güneş ve kumun dışında ülkemizin sunduğu diğer olanakları aktarmalı ve kendimizi bu deniz güneş kum üçgeninden sıyırmalı ve çok renkliliğimizi daha açık şekilde ortaya koymalıyız.

Bu yazdıklarımın büyük maliyetlere neden olacağını düşünmüyorum.

Diğer konu ise diğer ülkelerin basın mensuplarının ülkemize davet edilmesi ve burada ağırlanmaları konusudur.

Uluslararası PR (Public Relation) yani tanıtım firmaları ile çalışan oteller misafir gelmesini hedefledikleri ülkelerden basın mensuplarını davet ederek ülkemizle ilgili tanıtıma destek olmaktadırlar. Bu tanıtım yolu kanımca en etkili yöntemlerden biridir. Yazıları ve haberleri okunan gazetecilerin ülkemize gelmeleri, ülkemizle ilgili görüşlerini okuyucularıyla paylaşmaları sayesinde bir kişinin görüşü neredeyse 100 binlere ulaşmakta ve büyük paralarla yapılan reklam çalışmalarından hem daha ucuz hem de daha etkili olmaktadır.

Bu yönde yapılan tanıtımda son dönemde Turizm Bakanlığımızda bir çok başarılı organizasyona imza atmış ve bir çok gazeteciyi ülkemizde ağırlamış bulunmaktadır. Bakanlık dışında şu anda izlediğim ve olması için elimizden geleni yapmamız gerektiğini düşündüğüm bir organizasyonu Antalya Gazeteciler Cemiyeti Rusya Gazeteciler Birliği ile beraber sürdürmektedir. Bu organizasyonda 2009 yılında Dünya Uluslararası Gazeteciler Formu’nun Antalya’da yapılması söz konusudur. Dünya Gazeteciler Birliği ile görüşmeler yapılmış ve tahmini olarak 60 ülkeden 3000 gazetecinin ülkemizi ziyaret etmesi planlanmaktadır. UNESCO’nun da destek verdiği projenin ülkemize sağlayacağı tanıtım desteğini sanırım tahmin edebilirsiniz. Projenin bu aşamaya gelmesinde emeği büyük olan herkese özellikle Antalya Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Sayın Mevlüt Yeni’ye ülkemizin tanıtımına yaptıkları katkılardan dolayı teşekkür ederim.

Ülkemizde Türk Milli Futbol takımının başarılarının ülke tanıtımına yaptığı katkının konuşulması tanıtımın öneminin artık tüm kesimlerce kavranıldığının en önemli göstergesidir.

Ülkemizin çok büyük bir turizm geleceği vardır. Daha el sürülmemiş binlerce kilometre kıyı şeridi, alternatif turizm olanakları ve gerekli kaynağı vardır. Bu kaynaklar doğru kullanılır ve iyi tanıtılabilirse Türkiye turizmden elde ettiği geliri katlar ve bacasız endüstrinin ülke ekonomisine katkısı her geçen sene daha da büyür.

Elimizdeki misafirin değerini bilelim ve yeni misafirleri ülkemize çekebilmek için direk reklamlardan çok, dolaylı ve daha ektili olan ülkemizle ilgili toplumu yönlendirenlerin kalemlerini kullanalım.

Sevgiyle kalın… 

 

Yayın Tarihi
30.06.2008
Bu makale 468 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!