Otel zincirleri

Ülkemizde otelcilik sektörü son yıllarda çok büyük ataklar yaparak dünyada kendisinden söz ettirmeye başladı. Adları uluslararası platformlarda duyulmaya başlanan Türk otel zincirleri ülke sınırlarını aştı ve yurt dışında büyük girişimlere başladı.

Kanımca zincir oteller daha da güçlenecek ve ülkemizde zincir otel halkaları her geçen gün daha artacak. Zincir otel olmanın avantajlarını kullananlar daha fazla getiri sağlayacak ve daha iyi hizmet vererek, rekabet güçlerini arttıracaklar.

Zincir otellerinin büyük avantajları var. Pazarlık gücünüz artar, rekabet ortamında zincirin gücü ve marka değeri nedeniyle çekiciliğiniz artacağı için satılabilirliğiniz yükselir, kullandığınız ürünlerin fiyatları satın alma volümünüz nedeniyle düşler, bin yataklı bir tesisin aldığı fiyatla on bin yataklı zincirin fiyatı asla bir olamaz. İnsan kaynakları politikalarıyla personelinizi yaz kış çalıştırabilme avantajınız olur.

Nakit akışı konusunda zincirlerin avantajı büyüktür. Halkalar birbirini destekleyebildikleri için oluşabilecek krizlerin aşılmasında zincir oteller daha başarılı olurlar.

Otelcilik sektöründe karlılık gün geçtikçe düşüyor. Ayakta kalanlar bu şartlar altında fiyat-hizmet faktörlerini iyi ayarlayan ve daha ekonomik çalışabilmeyi başaranlar olacaktır. Yavaş yavaş tek başına ayakta kalmak zorlaşacak ve orta vadede zincirleşme yolunda faaliyetler artmaya başlayacaktır.

Zincirleşme tur operatörleri tarafından da destekleniyor. Tur operatörleri uzun süre çalışabilecekleri, güvenebilecekleri iş ortakları istiyorlar. Çünkü bir otelin satılan o ülke pazarında belli bir yere gelmesi ve kar sağlayan bir ürün olabilmesi belirli bir süreç alır. Ortak çalıştıkları ve güvenebilecekleri otelcilerle tur operatörleri daha fazla yol alabilmekte ve uzun süre beraber olabilmektedir.

Zincir otellerde kurumsal faaliyetler daha öne çıktığı için profesyonellik de ön plana çıkmaya başlamaktadır. Bugün İspanya’daki konaklama sektörünün yüzde doksanını zincir oteller oluşturuyor.

Yapılan tanıtım ve reklam çalışmalarının zincir otellerde, ayrı ayrı otellere bölünmesi, otel başına maliyetleri azalttığı gibi sağlanan faydayı arttırmaktadır. Markalaşma süreci hızlanmakta ve ürünün tüketici gözündeki değeri artmaktadır.

Kolektif beyin zinciri de bir çok problemin daha önceden görülmesini ve çözülmesini sağlamaktadır. Bir otelde yapılan başarılı bir uygulama diğer otellere hemen aktarılarak uygulamaya geçilebilmektedir.

Misafir açısından bakıldığında değişik bölgelerde konaklama yapmak isteyen misafir standardını bildiği ve kendisini nelerin beklediğini tahmin ettiği oteli seçecektir.

Bugün İstanbul’daki halkanın sağladığı mutluluk, Antalya’daki otele potansiyel misafir sağlayacaktır. İnsanlar bu konularda risk almayı pek sevmezler. Özellikle tatil veya yoğun iş seyahatlerinde kalacakları yeri belirlerken mutlaka bir marka değeri ararlar. Bu da zincir otellerin büyük bir avantajıdır.

Başarılı bir zincirin bir parçası olmak yakında kaçınılmaz olacaktır. Ülkemizde zincir otellerin sayısının artması da bunun açık göstergesidir.

Sevgiyle kalın.

 

SABAH AKDENİZ’DEN ALINMIŞTIR

 

Yayın Tarihi
13.04.2010
Bu makale 2824 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!