2010, dünya turizmi ve Türkiye

Son aylarda uluslararası turizm rakamları ve genel ekonomik göstergeler ve Dünya Turizm Organizasyonu UNWTO’nun verileri 2010 yılında dünya turizminin yüzde 3 ila yüzde 4 arasında büyüyeceğini göstermektedir. Bunu Uluslararası Para Fonu IMF’nin 2010 yılına yönelik açıklamalarında da görmekteyiz. IMF’ye göre dünya ekonomisi 2010 yılında yüzde  3 düzeyinde büyüyecek ve bu büyüme gelişmiş ekonomilerde yüzde 1.3 seviyelerinde ve gelişmekte olan ekonomilerde yüzde 5.1 seviyelerinde olacak.

Turizm hareketlerinin Avrupa ve Amerika’da ılımlı bir hızda devam etmesini bekleyen uzmanlar Asya bölgesinde turizmin hızlı bir yükseliş göstereceğini ve Afrika’nın özellikle 2010 yılında FIFA Dünya Kupası’na evsahipliği yapacak olan Güney Afrika’nın trendinin artacağını dile getirmektedirler.

Avrupa turizm hareketlerindeki pozitif gelişmeden en çok faydalanacak ülke olarak Türkiye’nin öne çıktığı yorumlarda, ülkemizin avantajları dile getirilmektedir. 2010 yılının önemli fırsatları da beraberinde getirdiğini dile getiren uzmanlar yılın bir dönüşüm yılı olacağını dile getiriyorlar.

Kanımca 2010 yılında turizm trendlerini etkileyecek unsurlar şunlardır:

- Güvenilirlik

- Geniş ürün yelpazesi

- Ulaşılabilirlik

- Fiyat-hizmet paritesi

Bu sayılan unsurlarda ülkemizin üstünlüğü açıkça ortadadır, veriler özellikle Avrupa kökenli seyahatçilerin bu sene ülkemize yönleneceğini göstermektedir. İngiltere pazarının ayrı bir özelliği, Euro’ya karşı güç kaybeden sterlinden dolayı pazarın Euro bölgesinin dışına olan kaymasından en fazla ülkemiz yararlanacaktır. Bu, şu ana kadar gelen rezervasyonlardaki artışlarla kendisini göstermektedir.

Bunun yanında krizin derinden etkilediği Rusya ve Ukrayna gibi pazarlarda turizm hareketinin ciddi şekilde artmasını bekleyen uzmanlar, bu pazarların üzerinde dikkatle durulması gerektiğinin altını çizmektedirler. Bu pazarlardaki hareketlenme kendisini şimdiden kış dönemi Mısır pazarına yönelik artışlarla açıkça göstermektedir.

Dünya 2010 yılında 2009 krizinin yaralarını sarmaya başlayacak ve tekrar hareketlenecektir. Bu hareket içerisinde temel ihtiyaç sayılan tatil ve tatile yönelik harcamalar da artacaktır. Seçici ve daha dikkatli olan tüketiciye güven veren, geniş ürün yelpazesine sahip, her an uçulabilen, fiyat-hizmet paritesiyle avantajlı olan ve misafirin kendini daha iyi hissetmesini sağlayan ülkeler bu pastadaki paylarını arttıracaklar ve diğerlerini geçeceklerdir. Bu aşamada ülkemiz 2010 yılında çok önemli bir atağı yaşayacak ve yoğun bir sezona girecektir.

Artan maliyetler ülkemiz turizminin en önemli problemidir. 2009 gibi zorlu ve gelir açısından yara alarak geçirdiğimiz bir yılın ardından düşen fiyatlar 2010’a yönelik ne yazık ki arttırılamamıştır. Bu son tüketici olan misafirlerimiz açısından ülkemizi daha çekici hale getirse de bu faaliyetten para kazanmak ve hayatını sürdürmek zorunda olan turizmci, özellikle otelciler için hayatı oldukça zor hale getirmiştir. Ülke olarak dünya turizminde ilk 5 hedefse bu hedefe gitmekte sağlıklı firmaların ve iyi ürünlerin önemi büyük olacaktır. O halde ürünün iyi olmasına fırsat verilmeli, maliyetler konusunda turizm tesisleri desteklenmeli ve hayatta kalmaları sağlanmalıdır.

Örnek alınmakta olan ülkemiz artık takip eden değil, takip edilen konumundadır. Bununla gurur duyup ülke turizmini hep beraber daha ilerilere taşımalı ve pastadan payımızı arttırmalıyız.

Sevgiyle kalın….

SABAH AKDENİZ’DEN ALINMIŞTIR

Yayın Tarihi
25.01.2010
Bu makale 3205 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!