Takım olmak

Turizmde özelikle otel yönetiminde takım olmak otelin başarısı için olmazsa olmazdır.

Takım olmaya giden yolda en büyük görev takımın başında bulunan genel müdüre düşmektedir.

Ekibin kaynaşmasını sağlamak, ekibi iş dışında diğer sosyal faaliyetlere dahil etmek, ekibin içinde oluşabilecek problemlere daha olumlu yaklaşmasına ve karşılıklı olarak desteğin artmasına neden olacaktır.

Genel müdürün en çok önemle üzerinde durması gereken konu da bütün takım bireyleriyle aynı mesafede durmayı becerebilmesidir. Bu da genel müdürün insan ilişkilerini yönetebilme becerisinin olmasına bağlıdır.

Diğer önemle üzerinde durulması gereken konu genel müdürün söyledikleriyle, yaptıklarının birbirine uyması ve örnek davranışlarıyla ekibi arkasından sürüklemesidir. Turizm sektörü meşakkatli ve özveri ile çalışılması gereken bir sektör. İçimiz kan ağlasa bile yüzümüzün gülmek zorunda olduğu, misafir beklentilerinin yüksek olduğu bu sektörde geminin kaptanının her davranışı izlenir ve kaptan sürekli olarak iyi veya kötü yönleriyle eleştirilir. Takım olmayı istiyorsak birincisi eleştirilmekten korkmayacağız, ikincisi de eleştirilerin oluşmasına meydan vermeyeceğiz.

Bütün ekibini bir çatı altında toplamış, her bireyiyle aynı mesafede, adaletli ve örnek bir liderin zaten gelecek olası eleştirilerle bir sorunu olmayacak ve zaten hiç kimse tarafından da eleştirilmeyecektir. Liderin örnek olduğu organizasyonlar, liderin gölgesinde büyüme ve gelişme fırsatı bulurlar. Lider konumundaki genel müdür ekibine güven aşılamalıdır. Onlar için her durumda orada olacağının bilinmesini sağlamalıdır. Güven ortamında ekip çiçek açacak, sürgün verecektir. İyi insanları bulup doğru noktalara yerleştirmek ve onları oluşabilecek aksiliklere karşı korumak yine genel müdürün önemle üzerinde durması gereken çok önemli bir noktadır.

Konuşmalarında misafir memnuniyetinden başka konu gündeme getirmeyen ve bunun yanında misafir alanlarında hiç bulunmayan bir müdürün başarısı sürekli olmayacaktır.

Ekibe öncülük etmek, onları birbirlerini anlayacak hale getirmek departmanlardaki problemlerin diğer departmanlar tarafından bilinmesi için yönetim ekibinin sık sık bir araya gelmesiyle olur. Böylece diğer departmanların iç dünyalarındaki problemlerle ilgili konular diğer departman yöneticileri tarafından kavranır ve kendi ekiplerini bilgilendirilmeleri gereken konuları ekiplerine aktarabilmek için ortam hazırlanmış olur.

Havlu sıkıntısı çekilen bir otelde ön büro ve misafir ilişkileri çamaşırhanedeki problemden haberdar değillerse, çamaşırhaneyi yada kat hizmetlerini kolayca suçlarlar ve konuyu misafire yansıtırlar. Eğer departmanlar arası iletişim yüksek ve bir birlerini destekliyorlarsa misafire konuyu yansıtmadan soruna değişik çözümler üretme yoluna gidebilirler.

Burada bu bütünlüğün sağlanması genel müdürün ekibi kavrama ve kaynaştırma yeteneğinden geçer. Ekip, ekip olursa işler kolaylaşır, ekip üyeleri birbirlerine daha olumlu yaklaşırlar ve yavaş yavaş bir takım olarak tesisin ruhunun oluşmasının temellerini atarlar.

Sanıyorum hepiniz hissetmişsinizdir. Bazı oteller ruhsuzdur, bazıları ise size otele girişinizden itibaren farklı sıcak bir his verir. İşte bu sizin içinizi ısıtan tesislerde birbiriyle uyumlu çalışan artık tam bir takım olmuş ekipler vardır.

Bu tesisler kalıcı olurlar, misafir memnuniyetleri yüksektir. İnsanların yüzleri gülmektedir.

Bütün bunların başladığı yer ise tesisi yöneten genel müdürün ofisidir.

Sevgiyle kalın.

 

ACI KAYBIMIZ

 

Çok değerli abimiz Erdoğan Kumbaracı’yı kaybetmenin büyük acısını yaşıyoruz. Ülkemiz otelciliğine büyük katkısı olan gecesini gündüzüne katıp misafir memnuniyeti için kendini feda eden önemli ve örnek bir insan artık aramızda yok. Onu çok özleyeceğiz.

Nur içinde yat sevgili Erdoğan abi, seni çok seviyoruz.

 

SABAH AKDENİZ’DEN ALINMIŞTIR

Yayın Tarihi
03.05.2010
Bu makale 2932 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!