Emitt İstanbul

Türkiye’nin en büyük turizm buluşması İstanbul’da gerçekleşiyor. Siz bu satırları okurken buluşma son gününü yaşıyor. Ülkemizde turizmin öneminin en küçük belediyeler tarafından bile anlaşılmış olması fuara katılan belediyelerin sayısındaki artıştan anlaşılıyor. Her belde için gelen turist sayısının önemi gelen turist sayısının artması bölge esnafının para kazanması ve beldenin refah düzeyinin artması anlamına geliyor.

Belde yönetimleri ne kadar çok turistin bölgelerine gelmesi konusunda çalışır ve başarılı olurlarsa, görüyorlar ki yöresel ürünler satılıyor, yöresel mutfak ön plana çıkıyor, ekmekçisinden, el oyacısına kadar herkes bu ağacın meyvesinden payına düşeni alıyor. Dışarıya ürün ve hizmet satılmıyorsa yada dışarıdan gelen kimse ürün veya hizmet almıyorsa bölge ekonomisi nasıl kalkınacak ? Bu sorunun en güzel cevabı talebi doğurmak bölgeyi veya beldeyi çekici kılmak için faaliyetlerde bulunmak. Sizi tanıtacak ve satacak tur operatörleri ile yakın temaslarda bulunmak için en güzel ortam Emitt dahilinde hazırlanmış durumda, hem tur operatörleri belde temsilcileriyle birebir görüşme fırsatı bulabiliyorlar hem de beldelerdeki turistik işletmeler burada ürünlerini piyasaya tanıtma fırsatına kavuşuyorlar.

Bu değişimin daha desteklenmesi ve ülkemizde ham iç turizmin hem de dış turizmin geliştirilmesi için yeni bölgelerin gündeme gelmesi gerekmektedir.

Ülkemiz dünya turizm aktörleri arasında her geçen gün önemini arttırmaktadır. Ama bu önem kanımca sektörün içindeki ve sektörle ilişkili kişilerce bilinmektedir. Ama kanımca ülkemizin üstünlüklerini daha dünya çapında tabana yayabildiğimizi düşünmemekteyim.

Ülkemize gelme potansiyeli olan ve ülkemizle ilgili hiçbir fikri olmayan milyonlarca insana doğru çalışmalarımızı derinleştirmeli ve tabana yayılmalıyız.

Dünya turizm borsasında konumumuz ne olursa olsun borsadaki konumumuzu korumamıza neden olacak tabanın bizler için duyduğu talep olacaktır. Ülkemize olan talep artarsa ülkemizin değeri de aynı değerde artmaya devam edecektir.

Bu bağlamda Emitt ziyaretçileri arasında yabancı profesyonellerin sayısının her geçen gün artması sevindirici veriler arasındadır. Fuar standlarının doluluğu katılımcıların memnuniyetinin artmasına neden olmaktadır.

Kısaca toparlamak gerekirse ülkemizin en önemli turizm fuarı olan Emitt yine bir başarıya  imza attı ve genişlemeye, salon sayısını arttırmaya kriz yılında dahi devam etti. Bunun sevindirici diğer yanı ise turizmcinin kriz döneminde tanıtıma öncelik verilmesi gerektiğinin farkında olması ve bu tutumundan vazgeçmemesi. Doğru olan da budur.

Özellikle talebin yönünün belli olmadığı, tüketicinin eğilimlerinin iyi ölçülemediği dönemlerde ürünün her zaman göz önünde bulunması ve talebin doğduğu anda ürünle buluşması gerekmektedir. Bu dönemler yeni tanıtım ve satış kampanyalarıyla desteklenmeli, Emitt gibi ulusal buluşmalar dünya basınına taşınmalı ve ülkemizle ilgili pozitif kamuoyu oluşmasına katlıda bulunulmalıdır. Böylece ilgiyi kendimize çekebilecek ve talebin artmasını sağlayabileceğiz.

Dışa bağımlı olmadığımız ve ürünü artık kendimizin geliştirdiği turizm sektörünün nedense gerektiği kadar desteklenmemesi beni gerçekten üzmektedir. Ülkemizin açmazlarından çıkma mücadelesinde turizm sektörünün potansiyelinin daha iyi kullanıldığı ve desteklendiği bir gelecek diliyorum.

Krizi bahane edip ürünü tanıtmamak, kriz nedeniyle tarlayı ekmeyip ağustosta hasata gitmeye benzer….

Sevgiyle kalın

 

Yayın Tarihi
16.02.2009
Bu makale 295 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!