Kişisel hizmet

İnsan değil mi sizi güler yüzüyle karşılayan, insan değil mi size bulunduğunuz bir mekanla ilgili ilk izleniminizin oluşmasını sağlayan…

Keyifsiz bir karşılama, yüzsüz resepsiyon görevlileri, etrafınızda sizin dilinizi konuşmayan bir dolu insan ve siz neler beklemiştiniz, neler buluyorsunuz.

Yüzünüze bile bakmadan birisi sizden rezervasyonla ilgili bilgileri istiyor. Daha ne bir ‘hoşgeldiniz’ var ne de bir ‘merhaba’. Kimse de kendini bu konuda sorumlu hissetmiyor. Nasıl olsa parası alınmış ve satılmış ya, misafir kimin umurunda. Akabinde önünüze binbir sorunun sorulduğu bir form bırakılıyor. Yine yüzünüze bakılmadan, konuyla ilgili bilgi vermeden. “Yahu nereye geldik” diye düşünmeye başlıyorsunuz. Bir taraftan çocuklar mızmızlanıyor, diğer taraftan (eğer oteli siz seçtiyseniz) dırdır makinesi eşiniz başınızın etini yiyor.

Neyse binbir güçlükle giriş işlemleri bitiyor ve elinize bir anahtar veya neye yaradığını bilmediğiniz bir kart tutuşturuluyor. Sanki bütün evler kartlı sisteme geçmiş de siz kartı kullanmasını biliyormuşsunuz gibi… Başlıyorsunuz odanızı aramaya. Diyelim ki çabuksunuz ve odanızı hemen buldunuz, kartlı sistemi de çözdünüz. Çocukları en sonunda tatilin geçeceği dört duvara sokmayı başardınız.

Hava sıcak, bir an önce tatil başlasın istiyorsunuz. Ama daha eşyalar ortalıkta yok. Biraz odayı ve çevreyi kontrol ediyorsunuz. ‘Aha o da ne’ odanın balkonu yok, küvet yerine duş teknesi konmuş… Bu konular uzatılabilir, kısa kesiyorum...

Nerede kaldı bavullar diye resepsiyonu aramak istiyorsunuz, ama karşınızdaki sizin dilinizi çat pat konuştuğundan ve telefonda tarzanca el ve kol hareketlerini kullanamadığınız için soluğu resepsiyonda alıyorsunuz. Bu arada öğreniyorsunuz ki eşyaları odalara mutlaka ve mutlaka misafir odadayken götürmek ve bahşişi kaçırmak istemeyen görevliler toplu dağıtıma çıkmış, size odanızda beklemeniz eşyalarınızın geleceği söyleniyor. Siz de söylene söylene çaresiz odanın yolunu tutuyorsunuz.

Uzun bekleyişten sonra bahşiş bekleyen tavrıyla bir görevli eşyalarınızı getiriyor. Siz kapıdan alıp hemen göndermek istiyorsunuz, hayır illa içeri girecek ve bahşişi garantileyecek. Size bir şeyler anlatma bahanesiyle içeriye giriyor. Ta ki sizin dolarlarınız onun dolarları oluncaya kadar… Ödedikten hemen sonra nasıl kaybolduğunu anlayamıyorsunuz.

Daha şu ana kadar beklediğiniz hizmetin hiçbirini bulamamış ve hafif hayal kırıklığına uğramış durumdasınız. Size ne yazık ki hiç kimse daha kişisel bir hizmette bulunmadı ve size “özelsiniz” demedi. Her şeyi bir tarafa bırakın, insan olarak daha dikkate alınmadınız. Size, “nasılsınız” veya “yolculuğunuz nasıl geçti” diye sorulmadı… Siz kendinize soruyorsunuz, “acaba evde kalsaydım daha iyi mi olurdu” diye.

Uzun bir yolculuktan sonra hedefe varmak ve orada insanca karşılanmaktır herkesin istediği… Yolculuğun tüm yorgunluğunu alır, size gülen ve sizi gören gözler.

Gittiğiniz bir mekanda insanların gözlerindeki parıltıyı görmek, size hizmet verirken yaptığı işten zevk aldığını hissetmek, çok keyif vericidir. Kendisini iyi hisseden, yaptığı işten keyif alabilen, bulunduğu ortamla bütünleşen kişilerden alınan hizmete doyum olmaz ve sizi bu ortama bağlar.  

Kişisel hizmettir misafirin beklediği, adam yerine konmak, ciddiye alınmak… Bunun için hizmet alır ve parasını öder. Gerçekten ciddiye alındığı ve adam gibi hizmet aldığı yerlere de kat kat daha fazla öder, ama yine oraya öder… Çünkü bilir ki, burada adam yerine konuluyor ve iyi hizmet alıyordur.

Sevgiyle kalın....

 

SABAH AKDENİZ’DEN ALINMIŞTIR

Yayın Tarihi
10.05.2010
Bu makale 3103 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Kayıtlı Yorumlar
Öncelikle merhaba Volkan bey 16.05.2010 makaleniz halen sitelerde yayınlanmadı bunu arıyorum ama eklenmemiş acaba bana makelenizi word şeklinde atmanız mümkünmür. her pazartesi toplantılarımızda sizin yazılarınızı okuyup inceliyoruz ama bu hafta cok oldu hatta turizmde bu sabah aradım ama onlarda'da yokmuş eğer bu konuda yardımcı olursanız sevinirim... SAYGILARIMLA VELİ VURAL

veli vural 18.05.2010

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!