Değerli, Bankacı dostum Fethi Kuyucu;
"Neden marka olamıyoruz?" diye paylaşımda bulunmuş.
Farklılıklar küçük ayrıntılarda gizlidir diyerek, yorum yaptım.
Cevaben, Vurallar’da olduğu gibi diyerek, bize iltifatta bulundu.
Telefonda alo ile başlayan, küçük ayrıntılar, şirketinize güven oluşturan ilk adımdır.
Antetli kağıt ve zarflarınız, sizden önce, müşterilerinize ve ticari işletmelere ulaşmaktadır.
Logonuz ve antetli iletişim araçları şirketiniz hakkında bir düşünce oluşturmaktadır.
Konu ile ilgili 1970 ve 1980’li yıllardan bir kaç anımı paylaşmak istiyorum.
Bir turizm tesisine vermiş olduğumuz teklif dosyası için, patron ile görüşmemizde;
"sunulan teklif dosyanız çok etkileyici” ifadeleri kullanıldı.
Vakko ev tekstili ve dekorasyon ürünlerinin Antalya'da satışı için başvuruda bulunduk.
Vitali Hakko dekoratörü Abdurrahman Hancı ile
geldi, gördü ve; "Bu tür mağazalar İngilterede var. Lordlar ve benzer kişiler alışveriş yapar, günde üç beş müşterisi olur. Orta sınıfa da inilmeli” diye ifade etti. “Bir metre de, bin metre de satsa bayim Vurallar." dedi ve yıllarca süren birliktelik başlatıldı.
Kumluca’lı müşterimizin, rengi solan Vakko koltuk kumaşının yerine, ücretsiz yeni bir kumaş gönderilerek yeniden döşemesi yapıldı.
Döşeme ücretini de Vurallar karşıladı ve teslim edildi.
Vakko'nun MARKA olduğunu çok iyi anlamış olduk.
Fabrikaya her gidişimde, sabah sekizde, Bay Vitali, kardeşi Albert, oğlu Cem ve diğer aile fertleri beyaz önlükleri ile iş başındalar. Onlarda profesyonelliği gördüm.
Bay Vitali ile kahve ve bilgi alışverişi sonrası ayrılırken, çağrılan taksiciye verilmek üzere taksi ücretini içeren bir föyü doldurmamı rica eder ve uğurlardı.
Taksici dönüşünde ücretini Vakkodan tahsil eder.
Taksi ücreti önemsiz, ancak bu bayisine verdiği değerin bir ifadesidir.
Hafızamda özel yeri olan bir anım.
Akdeniz Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Ersin Lüleci ve eşi Prof. Dr. Güven Lüleci çok değerli müşterilerimiz arasında bulunuyorlar.
Güven hocam son derece titiz ve mükemmeliyetçi değerli bir insandı.
Ürün teslimi sonrası müşteri hizmetleri formundaki ifadeleri;
Teknik ekip işinde son derece uzman.
Verilen saatte geldiler.
Ter kokmuyorlar.
İlk defa gördüm özel ayakkabıları ile eve giriliyor.
Hijyene gösterdiğimiz özen bizi farklı kılmıştır.
Bir gün mağazaya eli poşetli gelen bir hanımefendi, şirketin patronu ile görüşmek istediğini söyledi.
Ben ofisime davet ettim.
Elindeki poşette getirdiği pastayı çay ile kendisine de ikram ettik.
İstanbul'da iş kadını olan hanımefendi, Side’de yazlık konutunu bizim ev tekstili ürünleri ile giydirmiş olduğunu ifade ettiler.
Ancak yatak örtüsü, otel tarzında, uzun yastık altına kıvrılacak şekilde üretilmiş.
Kendisi, yatağın ölçüsünde olmasını istediğini, sert cümleler kullanarak teknik ekibi hırpaladığını söyledi.
Ekip, sakin ve kibar bir dille, üzülmemesini telafi edileceğini söyler.
Ertesi gün ekibi, aynı saatte yatak örtüsü ile karşısında bulunca şaşırmış olduğunu, tanışmak ve teşekkür etmek üzere ziyarete geldiklerini ifade ettiler.
Bu bizim özgüvenimizi yükseltti.
Alanya'ya, Alantur tatil köyüne, keten kumaştan perde ve özel baskılı yatak örtülerini teslim ettik.
Muhasebe servisi, kullanılan kumaş metrajında hata olduğunu fazla metraj gösterildiğini tesbit etmişler.
Genel Müdür Turan Bey arayarak çok üzgün olduğunu söyledi.
Ertesi gün teknik ekipten bir arkadaş ile Alantur’a vardık.
Perdenin birinin eteğini söktük.
Temiz dikiş ile kıvrılmış ikinci kat etek ucunu gördük.
Ham yıkanmamış Keten kumaş, yıkanınca çekme yapar.
Yıkama sonrası sorun yaşanmasını önlemek amacıyla eteği iki kat kıvırmıştık.
Turan bey daha sonra bize, çok otel müşterisi getirdi.
Çözüm odaklı çalışmanın yararını daha iyi anladık.
Antalya Sheraton otel balayı dairesini çok özel bir tasarım ile giydirmiştik.
Sheraton Tanıtım broşürlerinde, balayı dairesinin yer alması ile farklılığımızı ortaya koymuş olduk.
En etkili reklamın müşterinin yaptığı reklam olduğunu keşfettik.
Bilişim Ltd. Şti. olarak, Antalya'da ilk defa, mimar ve mühendisleri, otel ve tatil köylerini, muhasebeciler, toptancı hal ve benzeri sektörlerin bilgisayar sistemine geçmesini gerçekleştirdik.
Antalya'da Mobilya, ev tekstili ve bilişim sektöründe şirketlerimiz ilkleri yaparak yaklaşık elli yıllık hizmet sürecini tamamlamıştır.
Her şeyin ilki çok zordur.
İlk yıllarda bir çok zorluklarla savaşarak, prensiplerden tavizsiz, ürün ve hizmet kalitesinden ödün vermeden, insan kaynaklarının eğitimi için, maddi ve manevi yatırım yaparak, ancak bir yerlere gelinebiliyor.
Geriden gelen genç kuşak olmaz ise bütün bu harcanan zaman, emek, maddi, manevi yatırım heba oluyor ve sonlanıyor.
Vurallar’da yetişen 9 arkadaşımız ev tekstili sektöründe Antalya'da mağaza açarak hizmet vermektedir, bizim için tesselli ve sevinçtir.
Antalya'da yerel markalarımız az da olsa oluştu ve
Marka değerini sürdürenler var.
Marka olmak çok zor bir süreçtir. Marka değerini sürdürebilmek çok daha zordur.
O yıllarda Vurallar imaj araştırması yaptırdık ve sonuç;
"Vurallar pahalıdır, ancak güvenilir ve çok kalitelidir."
Kalite ile fiyat doğru orantılıdır, kalite ucuz olmaz.
Bu zaman diliminde oluşan şirket kültürünü birlikte çalıştığımız bütün arkadaşlarımızla paylaşmayı sürdürmekteyiz.
Değerli dostum Fethi Kuyucu’nun, Vurallar Şirketler Grubunu, yerel marka sınıfında değerlendirmiş olması, bizi onurlandırdı.
Sözün Özü ;
Marka = Güven demektir.