Teşekkürler Türkiye

Değerli okurlarım, yazımın başlığını  hepimizin gurur duyması gereken bir sonucu açıklaması bakımından düşündüğüm için böyle yazdım. Bu yıl onbeşincisi gerçekleştirilen Moskova Uluslararası Ticaret ve Turizm Fuarı (MITT 2008) tek kelimeyle Türkiye kokuyordu. Fuar alanına hangi kapıdan girerseniz girin, karşınıza muhteşem görüntüsüyle dev afişler çıkıyordu. İşte o andan itibaren zaten tüm kalpleri kazanmış bir ülke görüntüsüyle farkınızı belirtmiş oluyorsunuz. Artık kapalı mekanlardaki görüntüler ve güzellikler işin tamamlayıcı özelliğini yaratmış oluyordu.

 

Odeon Tur’un davetlisi olarak ilk defa katıldığım Moskova fuarında, Kültür ve Turizm Bakanlığımızı kutlamakla sözlerime başlamak istiyorum. 1254 metre kare iç alan ve toplamda 1500 metre kareden oluşan mekanın tasarım ve organizasyonu  oldukça başarılıydı.

 

3000 den fazla firmanın temsil edildiği fuar alanında bir, sekiz, iki ve forum pavyonlarından oluşan kapalı mekanlarda tüm ülkeler ve onlar adına katılan işletmeler standlarını kurmuşlardı. Türkiye sekiz nolu pavyonun üç ayrı salonunda konuşlanmış olup diğer ülkelerle kıyaslandığında farkı hemen görülebilmekteydi.

 

Bakanlığımızın alanları dışındaki Türk Tur operatörleri, seyahat acentaları, otelleri ve de turistik destinasyonları hazırlıkları ve sunumlarıyla  farkındalık yaratmaktaydı. Bu noktada belirtmekte ve övünmekte haklı olduğumuz tur operatörlerimizi anmadan geçmek istemiyorum. Coral tour, Teztour, Pegas tour, Anex tour, Bentour ve ismini yazamadığım diğer işletmelerimizin başarıları hepimizin gururu olmuştur. Özellikle Rus turizm pazarındaki ciddi başarılarının bu yılda yüzde otuzlara varan artışlarla devam edecek olması , onlara Türkiye olarak belki de Antalya destinasyonu olarak teşekkür etmemizi gerektiriyor.

 

Rus turizm pazarında Antalya’nın destinasyon olarak çok önemli bir yerinin olduğunu fuarda her adımda ve her yerde hissediyorsunuz. Bu konuda Türk tur operatörleriyle yaptığım görüşmeler sırasında geçen yıl sadece bir firmanın haftada yüz uçak indirmiş olması konunun ne denli önemli olduğunu göstermektedir. Bu anlamda fuarın ilk iki gününde profesyonel olarak isimlendirilen acenta yetkililerinin Türk standlarına göstermiş oldukları ilgi bana göre cidden en üst seviyede olmuştur. Aynı anlamda diğer ülke standlarıyla yaptığım karşılaştırılmalı gözlemlerde aynı ilginin olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim.

 

Fuarda tanıtım stratejileri bakımından değerlendirmede öne çıkan yaklaşımın, bölgesel pazarlama olduğunu söyleyebilirim. Bunu diğer ülkelerin standlarında da incelediğimde özellikle komşumuz Yunanistan’ın da bölgesel tanıtıma önem verdiğini ve hatta adaları öne çıkardığını görmekteyiz. Antalya genelinde Belek, Kundu, Kemer tanıtımının ağırlıklı öne çıktığını belirtebiliriz. Diğer bölgelerin izlerine maalesef fazla rastlanmamıştır. Özellikle Alanya’nın Rus turizm pazarında yetersiz denecek düzeyde tanıtılmaya çalışılmasının düşündürücü olduğu belirtilebilir. Bu noktada suçlu aramak gibi bir yanlış yaklaşım yerine Alanya’daki tüm işletmelerin sağlıklı yaklaşımlarla değerlendirme yapmaları önem arz etmektedir. Çünkü, yılda yüzde yirmi ve otuzlara yükselen bir pazarı önemsememek hiç  akıl karı değildir.  

 

Yıllarını turizm eğitimine harcamış bir öğretim üyesi olarak beni gururlandıran tabloyu da sizlerle paylaşmak isterim. Evet, emeklerimin boşa gitmediğini Moskova fuarında bir daha gördüm ve duygulandım. Beni gururlandıran, başarılarıyla gurur duyduğumuz ve övündüğümüz Türk tur operatörlerinin başarılarında benim emek verdiğim, turizm eğitimi almış gençlerimi görmemdir. Konaklama  ve seyahat işletmelerinin üst düzey ve orta düzey yönetim kademelerinde onların varlığı beni çok sevindirdi ve bu duygularımı özellikle Coral tur  ve diğer işletmelerin sahipleriyle paylaştım. Ve kendilerine teşekkürlerimi belirtirken Türkiye’deki tüm işletmelerin turizm eğitimi almış gençlerimize değer vermelerini ve onları işletmelerinde istihdam etmelerinin önemini vurgulamaya çalıştım. Başarının temelinde insan faktörünün önem arzettiği, turizm sektöründe insana yatırımın yadsınamaz bir gerçek olduğu bir kez daha görülmektedir.

 

Başarı dolu bir turizm yılı dileklerimle….

 

Prof. Dr.Ahmet Aktaş

Alanya İşletme Fakültesi

Dekanı

Yayın Tarihi
26.03.2008
Bu makale 10761 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!