BAKIŞ

Fazla Rus turiste itiraz edenler, Rus turist için taklalar atıyor

Avusturya’nın Steiermark kış turizmi kayak merkezi destinasyonu, Rusya ve diğer Doğu Avrupa’dan gelen turistler, el üstünde tutuyor ve sayılarının artması için önemli girişimlerde bulunuyor.

Avusturya’nın Steiermark eyaletinin Dachstein-Tauern bölgesinde bulunan kış turizm merkezleri, Kasım’da başlayıp Mart başında biten sezonlarında, yöresel ağızla ‘Jännerloch’ denilen ‘Ocak boşluğu’nu yaşamaya alışmıştı.

Yılbaşıyla başlayıp, Ocak sonuna kadar süren bu boşlukta nerdeyse hiç turist gelmiyordu. Ama artık Ruslar var. Zengin Rus kış turistleri, bu ‘Ocak boşluğu’nu doldurmakla kalmayıp, 4 ay boyunca hatırı sayılan miktarda para bırakıyorlar.


Birkaç yıldır kış sezonunda yaşanan ‘Jännerloch’ boşluğunu dolduran Rus turistlere artık sadece ‘boşluk dolduran’ kitle olarak bakılmıyor. Yerel turizmciler, bu turistlerin diğerlerine göre daha çok para bıraktığını, daha çok tükettiklerini çabuk fark ettiler.

Bir çok tesis, Rusça bilen kayak hocaları çalıştırmaya başladı ve votka stoklarını büyüttü. Bununla beraber seçkin şarap markaları ve mağazalardaki lüks tüketim mallarının artışı da gözden kaçmadı.

Schladminger Hotel tesisin sahibi Heimo Royer, “Ortalama bir turist günlük 129 Euro ekstra para harcarken, Rus turistler 179 Euro harcıyor” diyor ve ekliyor:

“Steiermark bölgesi olarak, özellikle Rusya ve Polonya’da yürüteceğimiz reklam kampanyalarıyla bu pazara kendimizi daha etkin tanıtacağız”
Steiermark Turizm Dairesi Müdürü Georg Bliem, “Rus turistler tutkuyla yiyor, içiyor ve alışveriş yapıyorlar. Onlar için tatil kar üstünde kaymaktan fazla bir şey” diyerek, Rus turistlerin bölgedeki popülerliklerini hatırlatıyor.

Almanya’nın en yüksek tirajlı gazetelerinden ‘Süddeutsche Zeitung’ gazetesi, internet portalından Rus turistlerle ilgili geniş bir araştırma makalesi yayınladı. Makalede başlıca şu mesaj veriliyor: Rus turistler iyi ve herkesin onlara ihtiyacı var.

Rus turistlere yakıştırılan ‘Sonradan görme, zengin ama kaba, zenginliği hazmedememiş’ gibi sıfatları ‘Klişe ve önyargı’ olarak damgalayan gazete, şu hatırlatmada bulunuyor; İlk zamanlarda doğu Almanla da yurtdışına tatile çıktıklarında çok farklı davranmıyorlardı, şimdi uyum sağladılar, alıştılar. Artık onların yerlerini Ruslar aldı, ama elbette onlar da uyum sağlayıp alışacak. Daha sonra mı? Daha sonra onların yerlerini Çinliler alacak.

Gazetenin belki de en çok eleştirdiği nokta, kimi yerel, orta veya küçük ölçekli ‘Türkiye Uzmanı’ tur operatörlerinin hala kataloglarında bazı oteller için ‘Russenfrei’ (Ruslardan arınmış) ibaresinin bulunması oldu. Ruslar, ‘arınılması gereken bir pislik değil’ gazeteye göre.

Gazete, sadece kataloglarda değil, Antalya’da kimi bar ve eğlence yerlerinin kapısında da bu ‘uyarının’ yazmasını Alman tatilcilerinin davranışlarına bağlıyor ve bu tür uygulamalara prim verilmemsini istiyor.

Türkiye gibi kimi ülkelerin ‘bıçak sırtında’ gezdiğini hatırlatan gazete, ‘Rusları küstürmeye gelmez’ diye devam ediyor. Rusların, Türk gazetelerde çıkan ‘Olga helga’yı geçti’ veya ‘Turist sayısında Ruslar Almanları geçti’ yazılarını ilgi çekici ama tahrik edici bulan gazete, Mısır’ı örnek gösteriyor. Mısır’ın ne Almanlara, ne de Ruslara taviz verdiğini, her gruba aynı cana yakınlığı ve hürmeti gösterdiğini iddia eden gazete, Mısır turizm medyasında bu tür yazıların da bulunamayacağını hatırlatıyor.

Türkiye’nin hala içinde bulunduğu hatalı davranışın daha önce Avrupalı turizmcilerin de sergilediğini hatırlatan gazete, ‘Bu hatadan çabuk döndük’ diye yazarak, şu örneği getirdi:

“Kitzbühel Turizm Dairesi Müdiresinin geçen seneki yayınları arasında bir ‘Rus Turist Oranı’ yayınlaması ve ‘Rus turistlerin oranı yüzde 10’u geçmemesi iyi olur’ yorumu yapması, bütün turizm camiasını ve resmi yetkilileri ayağa kaldırmış. Genç Müdire, yapılan baskılar sonucunda, derhal Rusya’ya gitmiş ve Rus turizmcilerle uzun uzuna görüşmüş. Bu görüşmeler o kadar olumlu geçmiş ki, Moskova Belediye Başkanının eşine, otel arsası tahsis edilmiş. Başkanın eşi de o arsaya 40 milyon dolarlık bir otel yapmış.

Geç müdirenin bir daha ki açıklamasında şu sözler yer aldı: “Rus turistler, diğer turistlerden iki kat fazla para harcıyor. Onları çok seviyoruz”

Konuyla ilgili konuşan Avrupa-Türkiye Turizm İş Konseyi (ETTC) Başkanı Hüseyin Baraner, şu sözlere yer verdi:

“Küresel turizm pazarında 2010 yılında dengeler değişecek. Küresel markaların eşit tüketicileri olacak. Piyasalar, önyargılardan arınmış olarak gerçek Pazar şartlarına uyacak.”

Son bir haftadır Seul ve Bangok gibi uzak doğu ülkelerinde düzenlenen turizm workshoplarına katılan Hüseyin Baraner, dünya turizm yatırımcılarının Rus turistlere hizmet yarışına gireceklerini söylerken, büyük seyahat ve turizm sanayi temsilcilerinin Rusya’daki tanıtım faaliyetlerini ve tanıtım bütçelerini yüzde oranında artırdıklarını belirtiyor.

Baraner: Piyasa şartları önyargıları engeller, dengeler

“Dünyadaki 50’den fazla turizm ülkesi, Rusça konuşan otelci, acentacı, rehber ve diğer personel bulma yarışına girdi” diyen Baraner, “Türkiye, Rus turistlerin dünyaya açılmasını iyi değerlendirmeli ve gelecek 3 yıl içinde bu pazardaki tanıtıma gereken yatırımı yapmalı. Dünya ile birlikte, Türkiye de Rus turist pazarını tutabilmek ve geliştirmek için yeni stratejiler geliştirmeli.”

Bugün Tayland’da bulunan Baraner, Bangkok’tan konuyla ilgili şu mesajı geçti:

“Sadece Avrupa ülkeleri değil, dünya turizm merkezleri ve özellikle Uzakdoğu ülkeleri, Rus turizm pazarıyla ilgili büyük tanıtım projelerine imza atıyor. Taylandlı yetkililer, Rusya’nın bir ucundan diğer ucuna, Vladivostok’tan, St. Petersburg’a kadar, workshoplar ve tanıtım turları düzenliyor.”

1 Koyuyoruz, 5 alıyoruz

Baraner, Filipinlerin de Tayland’ı takip ve taklit ettiğini söylüyor ve bulunduğu Tayland’dan yerel turizmcilerin şu sözlerini hatırlatıyor: “Rus pazarına 1 koyuyoruz, 5 alıyoruz. Ruslar Tayland’ı çok sevdi, bizde onları”
Sadece Güneş, kum ve denizle olmaz

Baraner, “Özellikle kış aylarında güneş, deniz ve kumun dışında, lifestyle, Wellness, eğlence, kültür, sağlık, spor, ve konserler, festivaller, kabare ve şov gösterileri gibi değişik atraksiyonlar sunmalıyız” diyor.

--
Hüseyin Baraner
Managing Director

TRAVEL NETWORK
Turizm Araştirma ve Strateji Merkezi
Zerdalilik Mah.,Burhanettin Onat Cad.No: 74/9, 2nci Ateş Apt.
Antalya/Türkiye
+90 0242 321 64 11 Fax: +90 0242 321 64 11  /
Mobile: +90 532 5570459 /+49 177 8387972
hbaraner@gmail.com     baraner@baraner.com
www.tourexpi.com      www.baraner.com, www.trav.io

Yayın Tarihi
29.12.2009
Bu makale 10524 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!