BAKIŞ

Değişimin ayak sesleri

Dünya değişiyor , piyasalar değişiyor , turizm şirketletinin yapısı değişiyor , turistin beklentileri , dünya görüşü, hassasiyetleri , duyguları , merakları  değişiyor , kısacası turist ürün enflasyonu içinde boğulurken değişken ve tutarsız bir profil sergiliyor : turizm dünyası her anlamda şu an yeni arayış , yeni çözümler üzerine sörf yapıyor , hatta bizde bile haklı olarak turizm bakanının söylemleri değişiyor. 
Bütün yanlışlarımız ve eksiklerimiz ile doğru yola girdik, kendi sektörel konularımızı ulusal düzeyde tartışır hale geldik . 


Zamanı da çoktan gelmişti zaten, 

Dünyadaki tüm sektörler yapısal olarak kabuk değiştiriyor, küçülüp , yük atıp, zayıflayıp kas yaparak vurucu gücünü artırıyorlar .

Değişim rüzgarı öyle güçlü esiyorki ; değişmeyeni, değişemiyeni eze eze değiştiriyor, vura vura duvara çarpıyor ..

Eski deneyimler nafile , bugün artık para etmiyor . Aynı söylemler ile peynir gemisi yürümüyor . 

Eski defterler değil, yeni algoritmalar para kazandırabiliyor ancak bugünlerde ve gelecekte..

Hayat zor, geçim derdi büyük , evler ,haneler , şirketler fatura istilası altında. Şirketletin çoğu kredi manyağı olmuş , bir krediyi diğer kredi ile kapatıyorlar.

Aşırı kredilendirme sektörümüzün eroini olmuş.
Kurulduğundan bu yana faizlere çalışan işletmelerimiz var .

Hatta “ gittiği yere kadar gitsin “ anlayışı müzmin arabeskçilerde bile artık kabul görmüyor . Herkes yeni arayışlar , yeni gayretler içersinde . Kısırdöngü zincirlerini değişim ile kıramayan “ statüko esirleri” ni eninde sonunda dar kâr marjları iflasa sürükleniyor.

En popüler mırıldanma  : “ah şu kredi borçlarımı bir kapatabilsem “ olmuş hüzzam makamında .

Geçtiğimiz süreç değişemeyen şirketleri , kurumları , kişileri kodaklaştırıyor, nokia yapıyor . 

Ülkeler arası sınırlar eriyor , altyapılar eşitleniyor, ortaklıklar küreselleşiyor , iflaslar enternasyonelleşiyor.: ticaret çok yönlü kazandırırken , çok taraflıda kaybettirebiliyor .

Tek iş , beş yerde dava, on yerde şikayet durumu yaratabiliyor .

Piyasadaki hızın yarattığı rüzgar İşletmenizi bu yıl “star” gelecek yıl “müflis” yapabiliyor .

Şimdi birde dünya turizm sanayisi ilk defa büyük risk altında. 

Bir tarafta dijitalleşme sayesinde devleşen küresel grupların hem big data’yı hemde big para’yı ele geçirmesi ve 200 ülkenin yerel turizm dinamikleri üzerinde bir atom bombası tehdidi ile diş göstermesi , “en iyi fiyatı bana vermezsen seni yok ederim “ iması..

Öbür tarafta dünyamızda ilk defa hızla artan “artık turist istemiyoruz , en iyi turist bize gelmeyen turist ‘   sloganları ile bir çok destinasyonda büyüyen halk protestoları ..

Beş kıtada turizmin doğaya verdiği tartışılmaz zarar...

Yalan dolan belge ve ve para ile satın alınan ödül plaketleri ile denizleri, gölleri, nehirleri, koyları temiz ve mavi bayraklı gösterme kurnazlığının iflası...

Bu gelişmeler çok özel kabiliyetli, adil, hassas, samimi dürüst sürdürebilirliğe olan inancını icraatları ile ispatlayan , Türk Turizmini bozmadan gelecek nesillere güçlendirerek devretmeyi kalbinde, beyninde ve ruhunda barındıran Türsab başkanını şart kılıyor.

Türsab başkanlığı çok önemli görev : 

AB mevzuatına en uygun turizm kurumumuz .

 

Yani kabaca söyleyecek olursak : Türk Turizminin gelecek yirmi yıllık süreçte mutlaka yaşacağı çok yönlü ve tehlikeli gelişmeleri en az zarar ile atlatabilmemiz için çok özel, çok hassas, çok duygulu, çok bilgili, çok paylaşımcı, egosuz,,egsozsuz, sinsi, tilki olmayan tarafsız adil başkanlar lazım:

Geçen gün Türsap platformu kurucusu sevgili  Cemal Kızıltan’ın “ Türsab  Başkanı nasıl olmalıdır ? “ başlıklı yazısını okudum. Çok beğendim ancak bir konuda eksik buldum, eklemek istedim .


Türsab gerçekten sektörümüzün en önemli kuruluşu: 

Türsab’ın zamanında kuruluş sebeblerinden biriside Yurtdışında etki kazanarak Türkiye’ye gelen turist sayısını artırmak, Tüm Anadolu’ya yayılmış acentaların yerelde güçlenmesi ve para kazanması için dış piyasalar ile ağ oluşturmaktır . 

Rekabetin kıyasıya arttığı bu günlerde başkanın ekibi ile dünyayı mercek altında  tutup , yurtdışı piyasa akışlarını takip etme yetisine sahip olması gereklidir.

Küresel güçlere karşı yerel acentaların ticari geleceğini koruma altına alacak yeni konsept ve anlayış içersinde  kültür, sanat, spor ve sağlık acentalarına teşvikler, destekler çıkartılması, fuar katılımlarının maliyetlerinin ödenmesini sağlamak en birinci görev olarak görülmelidir . Batı Avrupa örneğinde başarısına şahit olduğumuz Seyahat acentaların koperasyonları ile bulunduğu noktada tek başına özellikle Tur operatörlerine , uçak şirketlerine , otellere karşı etkili olamayan, hatta zaman zaman dışlanan seyahat acentelerine kendi aralarında ticari bir üst yapıda birleşerek birlikte ticaret yapma, güçlü olma modellerini aşılamak olmalıdır .

Genelde gelişmiş ülkelerde bakanın veya devlet kurumlarının  açıklamalarına, beyanatlarına, tavsiyelerine pek itibar edilmez. Durum böyle olunca diğer ülke başkanlarının örneğinde gördüğümüz gibi Türsab başkanının sadece yurt içinde değil yurt dışındada TV’lere, radyo programlarina çıkması , acenta toplantılarına ve pazarlama etkinliklerine katılarak , ortama heyecan dinamizm katarak katılması ve pr dan ziyade mutlaka netice alınmasını sağlamak için yoğun çaba göstermesi şarttır .

İstanbul ve Antalya’nın piyasa tekelleşmesini  kırıp, Anadoluda uluslararası pazarlama ve networking çalışmalarını bizzat Türsab olarak, oursource etmeden gerçekleştirmesi, yurtdışından gelen veya getirilen acentaların izni dahilinde dataların üyeler ile paylaşılmasının sağlamalıdır.

Ayrıca Türsab Başkanı reisci, liderci , partici, sağcı, solcu olmamalı ; adil ve entelektüel yaklaşım gösterek; Türkiye’nin tüm dinamikleri ile saygın ancak tesir edici bir mesafede 
netice odaklı durması şarttır.

Türk turizmine Sultanahmet Meydanından Ağrı dağına kadar bulunduğu noktada zarar verdiği bilinen  tüm kuruluşların , siyasilerin , otoritelerin , iş adamlarının eş ve dostların üstüne gitmelidir.

Türsab başkanının ezber bozan yenilikçi projeleri olmalıdır .

Örnek :

1. TÜRSABKART çıkarak Türsab  üyelerine  tüm dünyada saygın bir kimlik yaratarak ayrıca çok özel indirimler, eğitim, kurs imkanlarının sağlanması. 

2. Her yıl kaynak pazar bir ülkeyi TÜRSAB PARTNERLAND ilan edip , bir yıl boyunca o ülke ile değişik, yüksek seviyede saygın bir derin işbirliği ile turizm ticaretimizi ve iki ülke arasında tüm paydaşların en yakın ilişkiyi kurmasını sağlayarak , özellikle Anadolu’da seyahat acentalarının yurtdışı partner ağını güçlendirmek , yerel kalkınmaya görülür bir şekilde katkı sağlamak.

3. TÜRSAB ART : Hiç ayırım yapmadan her dalda sanatçılarımız ile, özelikle küstürülmüş , dışlanmış muhalif sanatçılarımızın katılımını sağlayarak , her yıl bir workshop düzenleyerek , yeniden hızlandırmayı hedeflediğimiz sanat, kültür turizm faaliyetlerinin güne uyarlanmış yeni ürünlerine sanatçılarımızın son nakışı atmaları için cesaretlendirmek .

4. Avrupa’da yeni akım Seyahat Acentası satış ofislerinin dizayn olarak bir tatil ve yaşam merkezine dönmesi için yeni modeller geliştirip , müşterilerin seyahat acentalarında buluşmasını , ve ayaklarının alışmasını sağlamak için ofis içi butik festivaller düzenlenmesine katkı vermek , imkan yaratmak.

5. TÜRSAB COME CLOSER LOUNGE kurup dünyada Türk turizmi için faydalı olacak ulusal, yerel gazetecileri konu başlıkları ile türsab üyeleri ile birlikte tanıştırmak , özelikle dünyadaki 110 bin lifestyle derneklerinin avcılıktan , balık tutmaya, bisikletten, yemek pişirmeye yayınlarını ve bültenlerini yönetenleri yerelde çok özel iş yapan acentalara yönlendirmek .

Yayın Tarihi
28.07.2019
Bu makale 1201 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!