Dünya turizm örgütü WTO’nun resmî verilerine göre Turizm de 2019 rakamlarına sadece Türkiye yaklaştı.
Sektörün üstün mücadelesi, seyahat acentesi ve otel çalışanlarının özverili gayretleri Türkiye’yi global anlamda öne taşımıştır.
Şimdi yerelde yeşil seferberlik anlamında arınarak yeni yapılanma, ürün tasarımı ve sunumunda çeşitlenerek güçlenmeliyiz.
- Tesislerde daha adil ekonomik paylaşım ile tüm çalışanlara sağlam bir geçim ve gelecek inancı aşılamalıyız.
- İç ve dış pazarlarda küçük ve orta ölçekli seyahat acentelerinin destekleyerek ülkemizi global dinamiklerden daha bağımsız hale getirerek sektörün net kazanç çıtasını yukarıya çekebiliriz.
- En geç 2025’ten itibaren çok ciddi anlamda rekabet çemberinin içinde sıkışmamak için mutlaka ortak akıl ile Türk Turizminin yarını şekillendirecek bir ürün ve pazarlama şurası gerekmektedir.