Batı dünyasında çok yenilik var.
Dünya toplumları olarak Alışkanlıklarımız, vurdum duymazlığımız, aç gözlülüğümüz , tatminsizliğimiz masa üstünde , tüketici olarak yargılanıyoruz .
Kaçmak yok , kaybolmak da yok. Kaçan zaten zamanla kendiliğinden kaybolacak..
Yaşadığımız dünyaya büyüteç ile bakınca insanın midesi bulanıyor .
Dünyadaki önemli ve bilimsel gazete ve dergileri karıştırdığımızda düşünen insanların korku , pişmanlık ve utanç karışımı bir yeni sendrom ağırlığı içinde olduklarını öğreniyoruz :
Havamız, akarsularımız, denizlerimiz, topraklarımız, tarlalarımız çok yönlü tahribat altında.
Yediğimiz ve içtiğimizin midemize ulaşıncaya kadar uğradığı işlemlerin tam gerçeklerini bilsek herhalde boğazımızdan bir lokma geçmez, bütün gün aç gezer, dururuz.
Tüketim toplumunun ne gözü, ne gönlü, nede karnı doymak bilmiyor .
Tükettikçe daha da yokluk hissediyor, yedikçe, içtikçe daha da acıkıyor, susuyoruz .
“Modern ve temiz yaşam tarzımız “ dünyamızı kirletiyor.
2 dünya savaşı sonrası kalkınmanın motoru olarak görülen devamlı AR-GE çalışmaları ile yakaladığı büyüme başarısı batı ekonomisini ateşlemişti.
Sanayi kuruluşları dünya halklarına geniş yelpazede çok yünlü ödenebilir tüketim daveti çıkarmıştı.
Bitiriremiyorduk!
Ye , iç , yat , kalk yat, yine ye, iç, yat ve at,at,at...
Litresi on kuruşa 2 litrelik plastik şişede portakal rengi içecekler , gerçeküstü renklerde ve parklaklıkta içindekini yiyenide, giyenide, takanıda alerjik yapan ambalajlara bağımlılık devri çoktan başlamıştı .
Son 75 yılda bir dünya yedik !
Aşırı kimya içerikli hijyen dürtümüz, bol ambalaj ile 6 -12 pak yiyecek içecek, giyecek iştahımız ve doğamızın en baş düşmanlarından olan plastik ile her türlü gereksinlerimizi saklama, taşıma alışkanlıklarımız hızla dünyamızın dengesini bozdu .
Toprak epilepsi
Su alerji
Nehir bulantı
Deniz kaşıntı
Hava partikel
Gıda peztisid
Yağmur kerosin
Rüzgar karbonmonoksit
Ses manyetik
Doğa ne kadar hasta ise İnsanda o kadar hasta oldu .
Daha yüzyıl önce bilinmeyen allerjik hastalıklar canlıların en büyük sıkıntılatından biri olmaya devam ediyor. Sadece insan değil, koyun kurt , kuzu , böcek , arı, yılan hepsi rahatsız ..
Eminim hepimiz iyi insanız ama insana yakışmadığı kadar kişisel çöpümüz var.
Güzel gözlüm , güzel çöplüm
Sensiz olmuyor ..
Bak dinle : Şimdi bırak Akdeniz’i, Pasifik denizinin bile çöp ile dolduğunu bilmelisin artık!
Bu ağır konuyu hafif ve kolay dil ile kısa yazacağım, aksi taktirde insanlar bu konulardan halen kaçıyor , turizmciler ise ıskalıyor .
Doğa konusunun S.O.S çığlıklarını daha bilimsel yazı ve yorumlarda okuyabilirsiniz .
Türkiye’de üç yıl önce başlattığımız Healty Longlife Zone projesi ile Türkiye’nin en “bana bana akımını” ın tam tersi bir yol çizen seçkin sade , şeffaf ve paylaşımcı turizmcileri Serdar Çelenk, Adil Gürkan ve Ümit Özgültekin ile yaptığımız çalışmalar ülkemizin sadece herşey dahil turizmine kafa yormadığını, bilakis insanlığın ve turizmin sürdürebilrliği için ivedi olan tüm canlılar için uzun yaşam bölgelerinin tayin edilmesi için yaptıkları özverili çalışmalar Avrupa’da sektörümüze itibar sağladı .
Bu çalışmaların meyvelerini sektörümüz mutlaka bir gün yiyecektir .
Oysa durum Avrupa piyasalarında bugünden ortada.
Avrupa’da son araştırmalara göre en varlıklı ve kültürlü turist destinasyonlarda en çok kaliteli , sağlıklı yerel ve lokal ürünlere önem addediyor. Turistler sağlıklı bölgelere ve destinasyonlara yöneliyorlar .
Sağlıklı yerel taze ürünler ile beslenme ise yeni trend oldu ve uzun zaman megatrend olarak kalacağa benziyor .
Zamanın ve piyasaların kartları değişiyor :
Sektörümüz bu büyük değişime ne kadar hazır ?
Artık başarılı depolama, önceden porsiyonlama değil, günlük yerel ürün lojistik başarısı tesis olarak sizi binlerce otelin arasından ön plana çıkaracak :
Hatta belki kısmen kendi organik sera üretiminden müşteriye sunacağınız yeni sağlıklı menüler size hedefimizdeki yeni ve varlıklı müşteriyi kazandıracak .
Varlıklı ve Akıllı Turist tabağın üstündeki zenginliğin adresini ve işlemini bilmeden eline çatal bıçağı almıyor .
Bu konuda Avusturya çok önemli bir adım attı.
Turizmde etik değerlerin başında sağlıklı ve temiz gıda geliyor :
Dünyanın en önemli dergilerinde pahalı ilanlar vererek Kaernten Eyaletinde “slowfood. travel” i başlattığını ilan etti.
Anlayan , hisseden, öğrenen sayısı hergün artan AKILLI TURİST için YERELLİK sözcüğü anlam olarak temiz ve sağlıklı kelimeler ile eş değer oldu .
Slowfood hotels ve destinasyonlar konusunda yeni kriter çalışmaları yolda.
Avrupa seyahat acentalarının katkısı ile bazı uzman Türk arkadaşları Almanya’da bu konu ile ilgili Ekim ayında buluşturacağız .
Belirlenen slowfood hotels kriterlerini-diğer sonuç ve neticeleri Türk turizmcilere ve yeni seçilmiş belediye başkanlarımıza ileteceğiz .