BAKIŞ

Kültür ve Turizm Bakanlığının dili ve vizyonu değişti.

Geçen gün Ankara’da bakanlıkta Alman Seyahat Birliği (DRV) heyeti ile yaptığı 2 saat süren bir toplantıda Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’u izleme şansım oldu.

42 yılda hemen hemen bütün turizm bakanlarını tanıdım. Bazıları ile arkadaş-dost oldum, bazıları ile aram hiç iyi olmadı, devamlı kavga ettim, yanlışlarını ve yetersizliklerini yüzlerine vurdum, bazende sevinerek bakanlarımızın ülkemiz ve sektörümüz için çok güzel çalışmalarına tanıklık ettik, onlara destek verdik, tebrik ettik; bu uzun zamanda; son kırk iki yıl turizm hayatımda genelde biz sektör çalışanları bakanlarımıza neyin ne olduğunu, uluslararası piyasaların nasıl işlediğini vs.anlatıp dururduk.
 


Bazende bakanlarımız sektörümüzde “her kafadan çıkan bir ses”duyar , şaşırırlar karar ve gerekli kararları almak için çekinirlerdi .

Bakanlarımızı yanlış yönlendirdiğimizde çok oldu. Herkes bakanı kendi iş ve yatırımı açısından bir yerlere çekmeye çalışırdı ..
 

 Hatırlatmak isterim:
 

 Bir keresinde eski bakanlarımızdan Mahir Ünal, “ Hüseyin masamda aynı konu ile ilgili sektör kurumlarından gelen dört rapor var. Dördündede içerik, analiz, sayılar ve tahminler farklı , bu nasıl iş?” diye sormuştu..

Şimdi durum farklı; ilk defa sektörün tüm sorunlarına ve teknik yapısına bizzat hakim bir bakan ile turizmciler aynı göz izasında görüşüp tartışabilecekleri bir durumdalar..

Bu sektör için olabilecek en güzel gelişme , zamanlamada çok isabetli, zira sektörümüz için yapısal değişimler o kadar şart olmuştu ki kaybedecek vakit kalmamıştı.

 Mehmet Nuri Ersoy göreve geldiği gibi
 Turizm Bakanlığımızın dilini ve sektöre bakışını değiştirdi; bakanlığımız bu güne kadar hiç yaşanmayan yapısal ve zihin değişikliğine doğru hızla ilerliyor..
 

Bakan tüm kararlılığı, birikim ve tecrübesi ile kendine bağlı birimlere ve görüştüğü turizm kurumlarına bundan sonra ‘Verimliliği ve sürdürülebilirliği’ çalışma planlarının ve yol haritalarının ana hedef olarak herkese şart koşuyor .

 Bakan piyasalarda , yatırımlarda ve tanıtımda yapılan İcraatın verimliliğini ölçmek, tartmak bizzat görmek istiyor .

 Yıllardır turizm sektöründe paks odaklı yarışının yarattığı verimsiz şişkinliklerden sektörümüzü arındırmak isterken küresel standartlara uygun olarak büyüme ve çeşitlenme potansiyeli yüksek, yerli ve yabancı yatırımcılara, turoperatörlerine, Seyahat acentalarına; yani tüm turizm paydaşlarına daha güven, istikrar ve gelecek sunacak yeni yapılanmanın temellerini piyasa paydaşları ile atmak istiyor


 Bunun için haftalardır bakanlığının tüm imkanlarını seferber edip sektöre liderlik ederek doğru ve gerekli çağdaş sürdürebilir ve yarının piyasalarına uygun yatırımların, akıllı pazarlama - tanıtım modellerini masaya yatırıyor, önümüzü tıkayan birikmiş engelleri birimlerine talimat vererek bir bir ayıklatıyor, gerekli ve ivedi ve doğru kararları sektöründe geniş katılımı ile yeni ve tazelenmiş kurumsal bir sektörel dinamizm yaratarak almak istiyor..

Türkiye turizmde yeni bir manifesto yazıyor:

Ersoy tam bu noktada kıyasıya rekabetin hızla büyüyen arz-talep dengeleri ve uluslararası piyasa paylaşımlarının gel git hareketliliği içersinde ürün, müşteri , işgücü ve teknoloji’nin hızla değişen trendlerini doğru okunmasını samimice sektörden talep ediyor.

Vakit kaybetmeden neticeye doğru sektörüde arkasına alarak koşmak istiyor .

Zira gelecek yıl Turizm gelirleri Türkiye için -bu zamana hiç olmadığı kadar- önem arz edeceğini oda çok iyi biliyor.
 

Bakın bütün ekonomistlerin ve bankaların gözü 2019 için turizmcilerde.

Turizmcilerde bu dalgaya katılarak 2019 performansını yüksek tutmalılar..

 Net kâr ve döviz akışı, istihdam artışı
ülkemiz için gerçek bir Cansuyu olacaktır, bu verimlilik hareketi sel gibi tüm sahillerimizden ve Anadolu’ya doğruda akmalıdır..

Bu sayede Türk turizminin halkımız ve devletimiz nezdinde önemi ve itibarı da artacak, yeni projeler diğer sektörlerini ateşleyecek , yerel kalkınma için çıra olacak..

 Zannedersem bu sorumluluklar ile Mehmet Nuri Ersoy ivedilikle aşağıdaki konulara öncelik verecektir ..

 - Çok yönlü Turizm eğitimi , potansiyel turizm elamanlarına dual sistem anlayışı içersinde Nisan Kasım ayları içersinde bakanlığın ve hocaların denetiminde otel içi eğitim...

-Turizm sektörünün eğitici bir sektör olarak halk nezdinde itibarının artırılması ve istihdam kapasitelerinin büyütülmesi ve 12 aya yayılması...

 -Halk sanayisi anlayışına uygun olarak Turizmi tüm zenginlikleri ve ticari imkanları ile insanlarımıza olduğu kadar eşit, adil , engelsiz ve duvarsız taşımak için okullarda turizm konusunda bilgilendiricisi dersler ve kursların verilmesi...

 -Ürün çeşitliliğini zenginleştirecek doğru yatırımlar ile Anadolu kültür hattının piyasalar ile entegrasyonu...

 -Yeni Entegre yatırımların konseptlerinin projelendirilmesi..

 -Pazarlama ve tanıtım sistemlerinin piyasa şartlarına uyumu ve küresel rekabete karşı çok yönlü , akıllı multi kanal olarak güçlendirilmesi...

 Ben bakan beyin konuşmalarımdan bu neticeye vardım.

 Herşeye rağmen yinede şükran ile hatırlatmak isterim: son yıllarda bakanlığımızın çok değerli elamanlarının çalışmaları ile Turizm ülkemiz imajının en önemli yapı taşı ve destekçisi oldu. Dünya ile pozitif iletişimi ülkemiz adına bakanlığımız kurdu ve ile sektörün önünü açtı...

 Dünya kültür ve turizm endüstrilerine büyük yatırımlar yapıyor ve iletişimini de kültür ve turizm diplomasileri üzerinden gerçekleştiriyor.

Türkiye tam zamanında Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ile yeni bir hikaye yazmaya başlıyor ...

 Hadi hayırlısı ..
 

Yayın Tarihi
19.11.2018
Bu makale 1385 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!