BAKIŞ

Hazır olun, kemerlerinizi bağlayın, yeni turizm lügatinizi hep hazır tutun

2019 yılından itibaren Türk Turizminde bekleyiş, anlayış, ve okuyuş değişecek.

Hazır olun, kemerlerinizi bağlayın, yeni turizm lügatinizi hep hazır tutun .

Türkiye Dünya Turizminde Oyunculuktan Oyun Kuruculuğa terfi edecek.

İstanbul Havalimanı’nda tüm Anadolu hatlarına sinerji yaratarak devreye girmesi ile sektörümüzü hem içeride çok yönlü büyüyecek, hem dış piyasalardaki paydaşlarını, partnerlerini büyütecek ..

Türkiye’yi tanıyan ve iyi okuyan tur operatorü ve uluslararası seyahat acentası zincirleri Avrupa’da, Balkanlar’da , BTD’de , Kafkasya’da, Ortadoğu’da ve Magreb ülkelerinde gelecek on-on beş yıl içersinde “100 milyon turiste ulaşabilecek tek ülke Türkiye” olduğunu çok iyi biliyorlar ..

Türkiye’nin gelecek 15 yıllık zaman diliminde ülkemize müşteri getiren Havayolları ve Tour operatörleri için heyecan verici müthiş bir perspektif sunduğunun bizden çok daha farkındalar ..

Alman uçakçılara geçen gün yaptığım konuşmada “Türkiye sizler için sadece bir “Hub” değil, Türkiye hava taşımacılığında, Tour operatörlüğünde “Büyüme Merkezi” olacak!” dedikten sonra, Türkiye’nin destinasyonlarının gelişim ve dönüşümü için harekete geçtiğini , hatta ileride ürün çeşitlendirmesi kapsamında yeni trend olarak çevre ve outdoor yatırımlarına da başlayabileceğimizi anlatırken yerli ve yabancı sermaye grubları ile bu dönüşüm anlayışı içersinde “kırmadan, dökmeden, yakmadan, incitmeden, yok etmeden büyüleyerek büyüme stratejisi” geliştireceğimize başlamak üzere olduğunu sözlerime ekledim.
Hatta yeni bir kalkınma ve gelişme modeli yaratabileceğimizi, insanlarımızın ve yerel yönetimlerimizin de çok istekli olduğunu belki “Modell of Turkish Growth MTG) “ adı altında daha hızlı ancak kalıcı neticeleri alabileceğimizi sözlerime ekledim.

Buraya kadar yazdıklarımı eminim ki çok, hem de çok iddialı bulanlarınız olduğunu hissediyorum .

Yazımın sonunu da okuyun, bazı şartlarım var, onlar olmadan yine bir yerlere kayarız:

Ben yazdıklarıma inanıyorum, bu zamana kadar son 40 yıl içersinde doğru-yanlış yarattığımız tüm sektörel değerler ve asetler masa üzerine yatırılıyor; profesyonel göz ile bakanlığımızın sektörün hizmet pazarlama kodunu değiştirerek turizmi Türkiye’nin her köşesinde verimlilik merkezine dönüştürmek için hummalı bir çalışma başlattığına tanıklık ettim.

Bakanlığımızda çok uzun yıllar sonra yeniden doğru kararlar alınması sektörümüzün paydaşlarını ve özelikle kısır döngüden kurtulmak isteyen destinasyon yönetimindeki birlikleri ve belediyeleri sevindirdi.

Sektörümüzde her kafadan çıkan boş laflar, ayak üstü alınan yama önlemler çok zaman ve para kaybettirdi; neyse ki yinede şükredelim dönüşüm ve değişim tam zamanında geri dönülemez noktanın tam ucunda geldi :

Bu şansı sektör kaçırmamalı, sahiplenmeli!

Bu saatten sonra turizm olmadan Türkiye’de ne istihdam dengesi ayarlanır nede dış borç makası daralır.

Bu kriz turizmin ne kadar önemli olabileceğini ilgililere çok iyi öğretti.

Bankaların umudu turizm sektörü!

Bakanlığımızın yeni etik ve verimlilik kriterlerinin oto kontrol etkisi sektörümüzü İyi ürün, iyi hizmet ve verimlilik üçgeni içersinde yeni ancak doğru istikametine kilitleyecek; tersi zaten sektörümüzün verimliliğini, itibarını, çekiciliğini kaybetmesi, yapısal çürümesi ve piyasalarda alt kümeye düşmesi anlamına gelirdi ki, bu kesinlikle temennimiz değil, olamaz, olmamalı..

Aynı zamanda dünya turizm konjoktürü hiç bir zaman yeni anlayışlara, samimi, dürüst, adil ve sürdürebilir yaklaşım ve gayretlere bugünkü kadar istekli olmamıştı ; her türlü uluslararası çok boyutlu destek açısından da zamanlamamız çok iyi, parametreler uygun: bakın Türk turizmci olgun çağına giriyor, uluslararası platformlarda bilinirliliği, tanınmışlığı ve itibarı artarken aynı dünya süslü , püslü arayışlardan uzaklaşarak yine sadeliğe , saflığa , toprağa, ormana , suya , temiz havaya doğru çok sert direksiyon kıvırıyor .

Türkiye’nin bu konularda ivedilikle AB fonları için proje hazırlaması gerektiğini yerel seçimleri bir vesile görerek buradan ilgililere yeniden hatırlatıyorum.

Sektörümüzdeki tüm rakam, tespit, bayrak, ödül ve ölçümlere yeni bir “mutlak doğru cevap veren yeni bir cetvel “ hazırlayarak girdiğimiz dönüşüm ve gelişim yolunda doğru adımlar ile uluslararası piyasa ve platformlarda ilerleyebiliriz . Kapılar sektörümüze tüm uluslararası birim ve teşkilatlarda açık :

Dünya turizm örgütleri zaten çok değişik - evrensel geçerliliği ve bağlayıcılığı olan projeler üzerinde çalışıyor . Bu projelerin içinde Türkiye olarak yerimizi almalıyız , masamızı kapmalıyız ..

Üzerinde harıl harıl çalışılan projelerde destinasyonların dönüşümünde sürdürebilirliliğin yanında mutlaka çevreye, bölge sakinlerine ve çalışanlara eşit ve adil olması hedefleniyor..

Türkiye’nin bu konulara çok samimi ve inandırıcı olarak katkısı ve katılımı bekleniyor.

İklim değişikliği, yenilikçi ulaşım şekilleri, aşırı turizm ( Overtourism), kesintisiz turizm (Seamless Travel) 3. Yaş turizmi, Kruvaziyer turizmi gibi en aktüel sorunlara Türkiye’nin turizm otoritelerinin ve bakanlığının şimdi proje geliştirerek çözüm üretmesi, Berlin konvasyonu çerçevesinde model tasarımlar ile yaklaşım sergilemesi için tüm dinamiklerin harekete geçmesi yukarıda yazdığım tüm olumlu beklentilerimin hayata geçmesinin ana şartı gördüğümü burada büyük bir inanç ile şart koşuyorum ..

Ben kendi önerilerimi bakanlığa devamlı olarak sunuyorum.

Yoğun talep üzere gelecek yazımda aşırı( Overtourism) karşı Kesintisiz Seyahat (Seamless Travel), ele alacağım.
 

Yayın Tarihi
26.11.2018
Bu makale 1285 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!