BAKIŞ

Turizmde Çin-Rus savaşı başlıyor

Çin Halk Cumhuriyeti'ndeki en büyük özel şirketler grubu Fosun  çok zor durumda olan Thomas Cook’a nihayet büyük   ortak oldu ve dünyanın ilk tur operatörünü belkide batmaktan kurtardı .

1992 yılında Şanghay'da Fudan Üniversitesi'nin dört mezunu tarafından kurulan  Fosun Çinli aileleri küresel dünyanın lifestyle yaşamının geniş ürün yelpazesinin tüketimi ile tanıştırdı .

Fosun, kurulduğundan bugüne kadar önce sağlık sektöründeki konumunu güçlendirdi : Fosun'un ilaç üretimi ve Ar-Ge, tıbbi bakım, tıbbi cihazlar ve tıbbi teşhis, ilaç dağıtımı ve perakende satış , sağlık sigortası, sağlık yönetimi hizmetleri, sağlık ürünleri konusunda işleri gittikçe büyüdü.

Fosun farklı bir şirketti ve hep insanların  mutluluk duygusuna oynadı ve   yatırımlarını seyahat, moda ve mücevher, kaliteli giyim, sanat , film ve performans konularında kaydırarak sektörde lider konumuna geldi.

Bu sebepten dolayı olacak ki; dünyada ses getiren ilk alımını 2010 yılında Club Med ile gerçekleştirmişti .

Çin'in büyüme momentumunu küresel kaynaklarla birleştirme stratejisini çok akıllıca oynayan Fosun yıllar önce Thomas Cook ile ilk temasını, yanılmıyorsam zamanın WTTC Başkanı  Jean- Claude Baumgarten Amerika’da benim de katıldığım bir toplantıda sağlamıştı.

Fosun o yıllardada turizm piyasasında ortak arayan potansiyel grupların dikkatini çekmeye başlamıştı .

Zira Fosun kurulduğundan buyana giderek artan bir şekilde mutluluk ve eğlence endüstrisini güçlendiriyor : insanın yaşamı, yaşam sevinci ve  mutluluğu ile ilgili ürün yelpazesini durmadan genişletiyordu.

Fosun bu konuda hedeflerine ulaşmak ve küresel oyuncu olmak için önce Club Med şimdide Thomas Cook'ın büyük hissedarı olarak yeni bir küresel turizm grubunun kurucusu oldu :

Karşı yakada lider grup olarak Seyahat endüstrisinin öncüsü TUI  50 yıl önce tur operatörleri Touroupa, Scharnow, Hummel ve Dr. med birleşerek çoktan yerini almıştı:

Bugün , tam 50 yıl sonra TUI’nin  baş hissedarı olarak Forbes’in  2017'de en zengin Ruslar listesinde ikinci sırada yer verdiği , serveti 17.5 milyar ABD doları olarak tahmin edilen Severstal'in CEO'su ve Severstal Group'un genel müdürü Alexey Alexandrovich Mordashov  karşımıza çıkıyor.

1992 yılında, Rus devlet işletmelerinin özelleştirilmesinin ilk günlerinde Mordashov, yakında halka açık limited şirket OAO Severstal'e dönüştürülen metalurjik birleştirme işinin ekonomik ve finansal direktörü oldu. Kombine Genel Müdürü Yuri Lipuchin, şirketin özelleştirmesini gerçekleştirmek üzere Mordashov'u görevlendirdi.

O zaman 27 yaşındaki Mordaschow daha sonra Komersat'ın% 24'üne ve% 76'sına ait olan Severstal-Invest adında bir yan kuruluş kurdu ve adına Metallurgiewerkes'in hisselerini satın aldı ve böylece şirketin kontrolünü ele geçirdi.

Mordaschow iş ve finans alanında Rusya-Alman Hükümeti Stratejik İşbirliği Komisyonu üyesi iken zamanın Federal Almanya Başbakanı Gerard Schröder’in dostlarının tavsiyesi üzerine TUI’ye ortak olmuştu .

 

Mordaşov bu yıl süpriz bir şekilde TUI’deki hisselerini çocukları Kirill ve Nikita Mordaşov´un sahibi olduğu KN Holding’e aktardı.

Şimdi dünyanın iki büyük tur operatörünün dizginleri dinamik, eğitimli, dünyaya açık dinamik Rus ve Çinli genç işletmeci nesillerin elinde.

İki baş hissedar grubunun insan alt yapısı çok sağlam , ellerinde önemli para ve finansman gücü var .

Tur operatörleri arası gerçek yarış şimdi başlıyor :

Kartlar yeniden karılıyor.

Tur operatörleri arası piyasa payı dağılımı, destinasyonlardaki alım gücü , ürün çeşitliliği, kaynak pazarlarda pazarlama ve satış teknolojilerindeki üstünlük, seyahat acentaları ile güçlü koordinasyon ve koperasyon atakları yakında başlıyor .

İşleri kolay değil , turizmde herşey sadece para ile başarı kazanmıyor .

İnsan güçü en önemli anahtar .

Çalıştığı Marka sayesinde kendisini büyüten değil, kendi gücü ve becerisi ile markayı büyüten yöneticiler iki taraf içinde son derece zaruri,  zira her kıtada , her kapıda yüzlerce güçlü DMC’nin varlığı daha da hissedecekler.

Ayrıca diğer hissedarların daha fazla karlılık ve kazanç beklentileri de ayrıca TUI ve Thomas Cook’u devamlı kamçılayacak. Rakip küçük ve orta boyutlu TO ların düşük per Head costları ile baş etmek iyice zorlaşacak.

Ayrıca kalıplaşmış paket ürünler ile büyümek, daha fazla kâr etmek, zarar etmeden Piyasa payını mevcut klasik ürün yapısı ile bazı destinasyonlarda artırmak neredeyse imkânsız hale gelecek.

İşte tamda bu sebebten dolayı çok değişik, baş döndürücü çok boyutlu ürün geliştirme, ve yeni tarz interaktif reeltime multi kanal pazarlama konseplerine hazır olun .

Fosun Turizm Başkanı Qian Jiannong, “Marka bilinirliğini, misafir memnuniyetini ve müşteri sadakatini artırmak için çaba göstermeye devam edeceğiz, ayrıca bölgeler arası müşteri akışını ve hizmetlerimizi artırarak, küresel eğlence turizm pazarındaki liderliğimizi güçlendirmek için küresel kaynaklarımızı, ağımızı ve yeteneğimizi artırmaya devam edeceğiz derken TUI’nin CEO ‘su Friedrich Joussen TUI’nin üç harfini mutluluğun sırrı ve gerçek adresi olarak görüyor . Dijital yatırımlar ve Blockchain altyapısı ile Turizmin Amazon’u olmak , tüm paydaşlara açık , katılıma inanan, yeni bir ürün geliştirme ve kıtalar/kültürler arası akıcı, bariyersiz sağlıklı multi channel pazarlama ağı için çok ciddi çaba gösteriyor .

Joussen ancak bu çaba ile küresel çapta mevcut ürünlerin verimliliğine ve sürdürebilirliğine daha kalıcı katkı yapabileceğine inanıyor.

Türk turizmini bu kadar yakından ilgilendiren konu hakkında Rus ve Çin tarafı ile görüşerek sizlere yakında daha geniş bilgiler vereceğim.

Yayın Tarihi
14.07.2019
Bu makale 2439 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!