Sektörümüz hiç beklenmedik bir anda yine zorlu bir sürece girdi.
Bu yıl sektör olarak uçacağız diye kanatlanan bazı meslektaşlarımızı
küresel piyasa kulesi ground etti.
Asyalı bazı müşterilerimiz için uçma yasağı- bazı Avrupalı müşterilerimize de bizzat ailelerinden, dostlarından , hatta işverenlerinden 'uçmama tavsiyesi' geldi.
2020'ye nazar değdi.
Sezon başlamak üzere:
Nevruz kapıda!
Rusya konusu: Düşünmek bile istemem.
Daha yılbaşında son derece olumlu sinyaller veren piyasalara virüs girdi. Yorumlar, beklentiler ve tespitler hepsi stand by durumunda :
Opsiyon üzerine opsiyon.
Dünya medyası çok hassas. Virüs haberleri çok reyting yapıyor. Doğru- yanlış bir sürü haber dünyayı tarıyor…
Bekleyelim, bakalım daha neler olacak?
Aman dikkat :
ITB'de yanlış bir beyanat, ters bir söz, çok bilmiş ukalâ bir yorum veya fırsatçı bir yaklaşım bizi zora sokabilir.
Vereceğimiz cevap:
"Dünya sağlık örgütü ne telep ediyorsa Türkiye'de ilgili makamlar birebir yerine getiriyor " cümlesinin kalıbı dışına fazla çıkmamayı öneririm.
Çok özel bir sezona doğru ilerliyoruz:
Temizlik ve Hijyen kavramları turizmin top listesinin birinci sırasına oturdu.
Müşterimizin içgüdüsel hijyen talebi dürtüsü giderek artıyor...
2020'nin müşterisi alışılmışın çok daha ötesinde tüm seyahat ve konaklama hizmet noktalarının aşırı temiz ve dezenfekte olmasını istiyor.
Belediyelerimizin yönetimlerine özellikle bu yıl çok iş düşüyor.
ITB öncesi sektör adına hepinize çağrıda bulunuyorum:
Destinasyonlarımızı pırıl pırıl yapın.
Genel temizliğe kronik hassasiyet gösteren ziyaretçilerimizin yanında, yaşanan olaylar karşısında ürkmüş, korkmuş, nörotik şüpheci karamsar, hatta kısmen bilinçaltı abartılı panik durumu sergileyen müşterilerimizin içini rahatlatacak, tatilde güvende olduğu hissini artıracak tertemiz ortamı sunmak birinci sırada sizin göreviniz:
Zaman ciddi: Müşteri gergin.
Müşteriye içi boş naif sloganlar ile fuarlarda ulaşmak zorlaşıyor. Icraatlarınızı da sergileyin.
Zaman gırgır değil, zaman gargara devri.
Hijyen malzemeleri konusunda ülkemiz çok donanımlı. Dünya kriterlerinin üstünde her türlü ürüne sahibiz, hatta neredeyse hepsini ülkemizde üretiyoruz. Gül kokulu ıslak mendillerden dünyanın en gelişmiş kuantum teknolojisi ile üretilen filtreli rögarlara kadar bu konuda büyük bir yerli malı zenginliğimiz var.
Kullanalım.
Hijyene daha çok bütçe ayıralım.
Bütün Türkiye Isparta koksun, tüm destinasyonlarımızın üstüne yağmurdan gül yağsın.
Turizm gönüllüsü değerli belediye başkanlarım:
Icraatlarızın önemi sektörümüz için her yıl artmaktadır.
Belediyeler destinasyonların doğal hamisidir, abisidir, sahibidir...
Özellikle bu yıl her şeyden önce gündeminize kent temizliğini koyun. Taviz vermeyin, afişe edin, ceza kesin, men edin, yasaklayın.
Gönüllü hijyen bekçileri oluşturun
Arkanızdayız.
Zaman değişiyor, zaman zorlaşıyor, zamanın her enerji kapısı Doğa ve Çevre temizliği ile ile açılıyor.
Temiz olmayan zamanın gerisinde kalmıştır artık:
Yarının piyasalarını ise ürünü ve üretim adresi temiz olanlar inşa edecektir
Bizde Türk Turizminin dünyada ilk önce temizlik ile anılmasını istiyoruz.
Zira emin olun ki gereksiz her çöp parçası bir müşterimizi, her çöp yığını da bir turist grubumuzu kaçıracaktır. Her moloz, her atık birikimi, her nahoş koku müşterilerimizin tatil mutluluğunun o şiirsel romantik sevgi dolu duygularını karartacaktır.
Bir daha hatırlatalım:
'Clean Destination' olmadan 'Dream Destination olmak artık dünyanın hiç bir noktasında mümkün değil.
Müşteriler destinasyonda alınan
Önlemleri hissetmeden hatta bizzat dokunmadan, koklamadan tatil rüyalarına devam etmek istemiyorlar .
Bu konuda eksiklikleriniz var.
Hepinizin.
İmanın temizlikten geldiğini hep öğrendik, durduk, ancak ülkemizde bu ulvi ve kutsal öğretiyi, dinimizin şartını tam olarak bir yaşam tarzına dönüştüremedik.
Ülkemizde çöp, atık, pislik atan atana… Hesap sorana da kafa tutan tutana...
Halen!
"Ben temiz olmayana güzel demem" fikrini tüm ülkemize, Türkiye’mize Anadolu’muza yayalım, bu inancı birbirimize zorlayalım.
Temize gönül verelim, ödül verelim, teşvik edelim, sponsor olalım.
Temizlik disiplini üzerine temiz gelecek, temiz turizm inşa edelim.
Sadece 2020'de değil, her zaman, her sezon, her yıl , her yaşam..