Yapılan araştırmalarda da ekonomi çevreleri ve sokaktaki vatandaşın genel seçim öncesi Almanya'da geleceğe iyimser baktıkları ortaya çıktı. Bazı ekonomik araştırma kurumları ise gelecek yıl büyüme hızının yüzde 1'ün üzerinde olacağını tahmin ettiklerini açıkladı. Borsa ise arka arkaya 5.kez yükseldi.
Münih'teki İfo Enstitüsü tarafından 7 bin işletme üzerinden yapılan araştırmaya katılanların büyük çoğunluğu aktüel durumdan da memnun olduklarını belirtti. Ekonomi alanında iyi gidişatın ithal malların fiyatlarındaki düşüş ve petrol ürünleri ve doğal gazdaki düşüşe bağlı olduğu kaydedildi.
TUİ Holding Türkiye danışmanı Hüseyin Baraner'e göre Almanlar iş yerini kaybetme korkusunu yavaş yavaş üzerlerinden atıyorlar:
Baraner' yaptığı açıklamada:
Geçtiğimiz yılın son aylarında tüm dünyayı etkileyen ekonomik kriz Almanya'da artık hissedilmiyor .Küresel krizin ilk günlerinden bugüne kadar iş yerini kaybetme tedirginliği yaşayanların korkuları hissedilir şekilde azaldı.
Medya'da arda arda yayınlanan olumlu haberler toplumda cesaret arttırıyor, tüketim artıyor:
Küresel krizinin yaratığı karamsarlık ve yıl boyu çalışmanın da getirdiği yorgunluktan doğan dinlenme ihtiyacını giderek ön plana çıkıyor.
Ekim ve Kasım ayında bir tatil satışlarında özellikle marka otellerde ciddi artışlar gösteriyor.
Okula giden yaşta çocukları olmayan Almanlar Ekim ayında en çok Antalya sahillerini tercih ediyorlar:
2009 yılının turizm galibi Türkiye:
Avrupa turizm piyasalarında sadece Türkiye ve kruvaziyer turları artış gösterdi:
Diğer tüm ülke destinasyonlarında ve yüzde 2 ile 70 arası düşüşler yaşanıyor.
Türkiye'de Altın Sonbahar'
Bunu şimdiden değerlendirmeye alan Avrupalı acenta ve tur operatörleri yakın bir tarihte Türkiye'de Altın Sonbahar' diye tanıtım ve promosyonlara başladılar.
100 milyar Avro'luk 'Deutschland Kredisi piyasaları canlandıracak
ve yeniden yapılanan ve canlanan şirketler bayi toplantıları kongrelere hız verdi.
Büyük şirketler, sadece kendilerini değil, franchise olsun-olmasın, bayilerini de harekete geçirmeye başladılar..
Şirketlerin ayakta kalanları Bayi ağını yeniden yapılandırıyorlar.
Şirketler eskiye nazaran çok daha paylaşımcı bir şekilde ya eski pazarları yeni kampanyalar ile iyice piyasaları tarıyorlar yada bilinen müşteri kitlesine çok daha değişik bir sunum ve kampanya teknikleri ve geliştirilmiş ürün yapı ve içeriği ile yaklaşım yaklaşım gösteriyorlar.
Artık kriz söylentilerinin para etmeyeceği, 'tasarruf etmeliyiz' sözünün bayatladığı sonbahar aylarında kongre sektöründe hareketlilik artacaktır:
Şirketler kendi sektörlerinde öne geçme çabası ve piyasa payını arttırma gayretleri hızla artırdılar, Yaz aylarını atlatıp okulların açıldığı bu Eylül ayının ilk günlerinde artık ayakta kalan, hatta bazı büyüyerek sonbahara ulaşan şirketler tavır değiştirerek eskiden daha fazla bir şekilde kongre ve incentive faaliyetlerine önem vermek durumunda kalıyorlar...dedi
Baraner özellikle bu kış tüm arta kalan enerjimiz ve zamanımız ile bizzat piyasaların içinde olup; doğru kararı,doğru zamanda, doğru piyasada alarak zor geçeceğe benzeyen 2010 yılında da işletmelerimizi başarıya doğru taşımak mecburiyeinde olduğumuzu vurguladı:
Başarımızın devamı Türk ekonomisini ciddi olarak ateşleyecektir. Turizm yıllardır Türk rkonomisinin lokomotifi olarak adlandırıldı, turizm artık Türk ekomisinin supersonik uçağı olacaktır.
Ekonomi ve turizm el ele verip Türkiye için dünya projeleri cizmelidir. Kabiliyetimizin, gücümüzün ve enerjimizin yüzde 10'nu kullanıyoruz.
Zira bu yıl turizmde zarar eden ülkelerin gelecek 2010 sezonu için çok ciddi hazırlıkları var. Diğer ülkeler 2009 yılında çok şey öğrendi, coğu konsept ve strateji değişikliğine gidiyor: dedi.
Hüseyin Baraner
Managing Director
TRAVEL NETWORK
Turizm Araştirma ve Strateji Merkezi
Zerdalilik Mah.,Burhanettin Onat Cad.No: 74/9, 2nci Ateş Apt.
Antalya/Türkiye
+90 0242 321 64 11 Fax: +90 0242 321 64 11 /
Mobile: +90 532 5570459 /+49 177 8387972
hbaraner@gmail.com baraner@baraner.com
www.tourexpi.com www.baraner.com, www.trav.io