5 Aralık 1934 Türk kadını
Seçme Seçilme hakkı aldı.
4 Nisan 1926 'da kabul edilen medeni kanunla
Erkek üstünlüğüne kadın açısından son verildi.
Verildi de 2014 Aralık itibariyle,
Dünya kadınlarının haline
Şöyle insanca bir bakıverelimde
İşin önemini kadınlar kendisi anlasın...
"Bakarken acı çektiğimiz nesneleri titiz bir sadakatle yeniden üretildiklerinde haz alarak seyrederiz” diyor.Bir düşünür.
Resim , sineme – reklam gibi görsel sanat dallarının haz kaynağı kadındır.
İnsanoğlu yaratıldığı günden bu yana kadına kadın gibi, O’ na ne yazık ki insan gibi
bakmamıştır.O, günah keçisidir.Erkekleri hurilerin koynundan kadın, alıp cennetten kovdurmuştur.Dünya kültüründe kadın öğesi şeytandır.Siyahı temsil eder.O günahkar-
dır.Yanlız O yeniden üretildiğinde hazla seyredilen bir nesnedir.Kadın bir karakutu bir karadeliktir.Erkeği karartır yutar.Kadın imgesi sanat dünyasında erkek gözün görmeye tahammül edebileceği formatlara sokularak sunulur.Tarih öncesi çağlardan günümüze tapılan kadın (Tanrıça) anılan kadın.Erkek sanatçının ilham perisi ve modeli.Satılan kadın (Tüketim kültürünün baş ögesi) olarak kullanılmaktadır.Kadın reklam dünyasın-da , göğüslere,kalçalara ve cinsel uzuvlara ayrılarak sunulmaktadır erkek dünyasına…Kadın kadîm zamandan beri korku ,iğrenti tekinsizlik nesnesi olarak algılanmaktadır.
Kadın denilen bu korkutucu varlık, yeniden üretildiğinde haz kaynağı olarak anlık seyirlerde erkeklerin işine yarıyor haz kaynağı olarak.Dinlerde ve sanat dünyasında
kadın edilgen , yardıma muhtaç, ideal eş , iyilik meleği gibi algılanılır.Yardıma muhtaç kadınların sahiplenilmesi gerekir.Onlarla birden fazla evlenmelidir.Onlara yardım edilmelidir.Amma eşit davranılmalıdır. (Kandırmacasıdır) Freud’a göre GÖZETLENEN KADIN ; kadın pasif.Sergileyen kadın utanandır.GÖZETLEYEN ERKEK ; aktif,seyreden , cezalandırandır.Kadının özgürlük ve bireyselleşmesine tepki Picasso’dan gelir.Eserlerinde kadın yüzünü ve bedenini parçalara ayırmıştır.Ortaçağda kadın Meryem den dolayı kutsanmış , ikonlaştırılmış, sonra da cadılaştırılarak ateşe atılmış, başları giyotine verilmiştir.Kraliçeler dahil. Erkek dünyası uyuyan,yürüyen konuşan ancak düşünmeyen bir taş bebek ister.1800 lerde yapılan porselen bebekler yaşlı kadın çizgilerine sahip minyatür boyutlarda yetişkinlerdir.Dünya kültüründeki kadına bu erkeksi bakış Asya ülkelerinde felâkete yol açıyor.
Çinde tek çocuk politikası sebebiyle erkek çocuklar tercih ediliyor.Kız çocuklar kürtajla alınıyor.Asya ülkelerinde BM raporlarına göre bu metodla 100 milyon kız çocuğu yok edilmiştir.2020 de eş bulamayan erkek sayısının 40 milyon olacağı tahmin ediliyor.Geçen günlerde Çinde bir hastane bahçesinde gömülü 437 kız bebek kemiği bulundu.Hindistanda evlenen kız,karşı tarafın ev masraflarını gördüğü ,yüklü bir miktarda Drahoma ödemek zorunda kaldığından babalar kız çocukları anne karnında yok ediyorlar.Kadın problemi bir insanlık problemi gibi görünüyor.Türklerde kadın – İslâmda kadın – benim kadınım – senin kadının –kadın hakları – kahrolsun erkekler gibi basit yaklaşımların bu problemi çözemiyeceği bir gerçektir.İki cins birbirini insan kabul edip , kabullenmediği müddetçe bu ayırım devam edecektir.Batı toplumları hukuk kuralları ile kadınları erkeklerle eşit koruma altına almıştır.Eğitim seviyesini yükseltmiştir.Yine de anlatıldığı gibi haz malzemesi olarak kullanılmaktadır.Türk toplumunda köylerde kadın ve erkeğin tarlada beraber çalışması bir eşitlik ögesi değildir.Tarım toplumunun özelliğidir.Bu bakış açısından bakıldığı zaman ne olacak kadının hali ?