Eğer, insanların kurumunuzla ilgili olarak, sadece, sizin kendilerine ilettiğiniz mesajlara göre karar verdiğini düşünüyorsanız, fena halde yanılıyorsunuz.
Eğer, insanların kurumunuzla ilgili olarak, sadece, sizin kendilerine ilettiğiniz mesajlara göre karar verdiğini düşünüyorsanız, fena halde yanılıyorsunuz.
İnsanlar, o mesajlara yüklediğiniz verileri hiç dikkate almazlar. Onlar için önemli olan o verilerin kendilerine yaşattığı duygudur.
Eğer, rakiplerinizin bir adım önüne geçmek gibi bir kaygınız var ise, değişmelisiniz.
Muhafazakarlık, iş dünyasının korunaklı kalesi olmaktan çıktı. Kapılarınızı açmalı ve değişim rüzgarının işletmenizden içeri girmesini sağlamalısınız.
Ancak taze bir rüzgar, çarkların dönüşünü yavaşlatan tozları temizleyebilir. Motivasyonu düşmüş ekiplerin yüzüne vurarak onları uyarabilir.
Kapıları, pencereleri ardına kadar açın
İşletmenizin kapılarını ve pencerelerini ardına kadar açın. Şeffaflaşın. Tazelenin. Farklı kültürler ve farklı bakış açıları içeri girebilsin.
Şundan emin olabilirsiniz; insanlar artık logolar, semboller, parlak bir mazi ve isim ile yetinmiyor. Günümüz dünyasında, beklentileri karşılayan tek bir anahtar kelime var.
Daha…
Tıpkı olimpik slogan gibi… Daha güçlü. Daha hızlı. Daha yüksek.
Değişmelisiniz. Bu değişimi etkili bir mesaja dönüştürmelisiniz. Topluma iletmelisiniz.
Bu değişim iki temel alanda etkili olmalı: Öncelikle, yüksek bir kurumsal itibar yaratmalı, ikincisi ise, bu itibar sayesinde, toplum kurumu beğenmelidir.
Kurumsal itibar nasıl oluşur?
Kurumsal itibar havadan zembille inmez. Bu itibarı biçimlendiren bileşenler, kurum kültürü, kurumsal kimlik, marka ve dış dünya ile etkileşimdir.
Burada, en önemli kriter, dış dünya ile etkileşimdir. Bir başka ifade ile kurumun paydaşları ile yaşadığı ilişkinin rengidir. Bu ilişkinin karşı tarafa yaşattığı duygular, kurumsal itibarın temel motivasyonudur.
Bu ilişki, etik değerler, çevreye ve hayvan haklarına saygı, dürüstlük ve açıklık gibi kriterler tarafından biçimlendiriliyorsa, kurumsal itibarınız yükselir.
Kurumsal itibar tam olarak nedir?
Kurumsal itibar, kitlelerin gözündeki yerinizdir. Buradan hareketle, kitleler kurumunuzu onur, kalite, önem, saygı ve sevgi gibi kavramlar ile birlikte mi konumlandırıyor? Yoksa, isminizi doğrudan Güvenilmezler Ligi’ne mi yakıştırıyorlar?
Bütün mesele budur.
Bu yüzyılın temel ölçütü- Kurumsal İtibar
Neden mi?
İtibarı yüksek bir kurumun satışları yüksektir.
Müşteriler, bu kurumlara daha toleranslı yaklaşırlar.
Yüksek potansiyeli olan değerli işgücü bu kurumları tercih eder.
Yüksek itibarlı kurumlar zor dönemleri daha kolay atlatır.
İnsanlar artık kurumsal itibarı kolayca anlıyor. Zira bilgiye ulaşmak – gerçek anlamda – çocuk oyuncağı oldu. Dünya her insanın küresel iletişime dahil olduğu bir dijital köy oldu. Medya her yere, her şeye sızdı. Her bir birey tek tek kendi medyasını yaratabilme fırsatı yakaladı. Bir haberin dünyayı dolaşması için birkaç saniye yetiyor.
Kurumsal itibar hangi bileşenlerden oluşur?
Şu soruları sorun:
Kurumunuzun yönetiminde tutarlılık var mı?
Kurumunuz dışarıya karşı şeffaf mı?
Kurumunuz alanında lider mi?
Müşterileriniz sizinle iş yapmaktan mutlu mu?
Çalışanlarınız sizin için çalışmaktan gurur duyuyor mu?
Kurumunuz hem içeride, hem de dışarıda başarılı bir iletişim politikası yürütüyor mu?
Kurumunuz varlıklarını sağlıklı ve şeffaflıkla kullanıyor mu?
Kurumunuz sürdürülebilir bir karlılık sağlıyor mu?
Kurumunuz kitlelerin saygısını kazanan sosyal sorumluluk projeleri yürütüyor mu?
Sosyal Sorumluluk Hangi Alanlarda Uygulanabilir?
Çalışanlara adaletli ücret sağlanması. İş güvenliği. Meslekleri ile ilgili eğitim ve gelişme fırsatı sunulması.
Çevreye bırakılan ayak izlerinin azaltılması. Çevre koruma uygulamalarına aktif katılım. Doğal kaynakların dengeli ve verimli kullanılması…
Sanata, spora, kültüre, toplumsal eğitime ve yardım kuruluşlarına katkı sağlanması
Sosyal sorumluluğa kaynak ayıran kurumlara daha hoşgörülü bakılır
Kurumsal İtibar ile İlgili paydaşlarınız
Sivil Toplum Kuruluşları
İş Yaptığınız Müşteriler
Kurumunuz ile ilgili Yatırımcılar
Kurumunuzun Çalışanları
Piyasayı Paylaştığınız Rakipler
Kurumunuzun Çevresindeki Yerel Halk
Kamu
Kurumunuz Dışarıdan Hangi Kriterlere Göre Algılanıyor?
Müşterilerinizin mutluluğu
Sunduğunuz ürün ve hizmetin kusursuzluğu
Şeffaf ve insan odaklı yönetim
Finansal dengelilik
Pazarlama yöntemleri
Bilgiye ve teknolojiye verilen önem
İş gücünün becerileri ve potansiyeli
Yenilikçilik ve yaratıcılık
Topluma karşı görevlerine sadakat
Rekabette ahlaklı olmak
Çevre ile ilişkiler
Şeffaflık
Değer yaratma ve yatırımcı tatmini
Bölgeye yaptığı somut katkı
Başarılı bir Kurumsal İtibar Yönetimi Sağlarsanız
Müşterinizin, yatırımcının, iş yaptığınız paydaşların, verimli işgücünün saygısını kazanırsınız.
Rakiplerinize oranla bir adım öne geçersiniz. Engelleri kolayca aşarsınız. Çevrenizde bir sempati halkası oluşur.
Ürün ve hizmetleriniz müşteri kitlenizin aklından hiç çıkmaz. Hep ilk sırada olur. Bu da size daha rahat fiyatlandırma gücü sağlar.
Kriz ortamıyla karşılaşma riskiniz azalır. Kriz meydana geldiğinde ise krizin en düşük finansal kayıp ile atlatılmasını sağlar.
Nakit akışı yükselir. Tedarikçilerinize daha düşük fiyatlar ödeme şansı elde edersiniz.
Kurumsal itibarın yüksek olması yeni ürünlerinizin tutulmasına yardımcı olur.
Yüksek kurumsal itibar size prestij, yüksek karlılık, esneklik ve güç olarak geri döner.
NOT: Konunun Online Boyutuna devam edeceğiz.