DÜŞ-ünü-YORUM

Oteller Çocuklara Ne zaman Önem verecek?

Otellerin geleceği çocuk konukların iki dudağının arasındadır. Bu gün, aileleri tatil tercihleri için yönetenler çocuklar. Onların mutlu oldukları otellerin şansı her zaman yüksektir.

Bu çocuklar ileride aile kuracaklar. Temel tüketici dilimini oluşturacaklar.

Çocukları olana kadar da, tatil yerlerine kendileri karar verecek. Bu kararı verirken, çocukluktan bu yana akıllarında kalmayı başarmış olan markaları hatırlayacaklar.

Böyle ayan beyan bir gerçek var.

Ama oteller, işletme süreçlerinde, çocuklara, en düşük özeni, en az zamanı, en az bütçeyi, en kısır eğlence ve spor programlarını layık görüyor.

Otel restoranlarında çocuklara ayrılan büyük, bol seçenekli büfeler yok.

Çocukların oturup rahat rahat yemek yiyecekleri geniş, hijyenik ve özgün alanlar yok.

Ailelere, çocuk büfelerindeki yiyeceklerin yağ, şeker, kalori miktarları gibi yaşamsal bilgiler veren etiketler yok.

Bu büfelerde sunulan yiyeceklerin içeriği ile ilgili bilgilendirme yok.

Bu büfelerde, çocuklara özel menüler de yok.

Ama ben umudumu koruyorum.

Bir gün bir dahi otelci çıkacak.

Çocukların, otel sektörü için en önemli kitle olduğunu gerçek manada anlayacak. Bunu, pazarlama ve müşteri iletişiminin en önemli ilkesi olarak kabul edecek ve gereğini yapacak.

“ Ben tanıtım, pazarlama, konumlandırma çalışmalarımın odak noktasına çocukları almalıyım. Kaynaklarımı bu yönde seferber etmeliyim” diyecek.

Bu konuda birkaç cephe birden açacak. İşlevini kaybeden modellere savaş ilan edecek.

Çocuklara özel menüler

Çocuklara özel eğlenceler

Çocuklara özel eğitimler

Çocuklara özel spor

Bu yazı bir seri olacak. Ben bu seriye çocuklara özel mutfak konusu ile başlayayım.

Okurları bir stadyumda toplama şansım olsa..

Burada bir mesaj da veriliyor, okur sayımızın bir stadyumu doldurabileceğini ima ediyorum, onlara soracağım birkaç soru olurdu.

Çocukların otellerinizden hayranlık duyguları ile ayrıldıklarından emin misiniz?

Yani bu çocuklar gelecek yıl da sizin işletmenize gelmek için ebeveynlerine baskı yapacak mı? Eğer istekleri kabul edilmezse, kıyameti koparacak kadar size bağlı mı?

Cevaplarınız evet ise, yaşadınız. Gelecek sezon için işiniz çok kolay. Öyle ahım şahım bir pazarlama ve satış çalışmasına gerek yok.

Cevaplarınız hayır ise, devam edelim. “Hayır” cevabı vereceğinizi tahmin ettiğim birkaç sorum daha var.

Tatile gelen çocukların, otelinizden hayranlıkla ayrılmaları için uyguladığınız özel programlar var mıdır?

Bu programların en başında mutfak gelmekte midir? Oteliniz, büyüklerden daha ziyade çocuklara özel menüler hazırlayan bir mutfağa sahip midir?

Dünyanın dört bir yanından gelen çocuklara, sağlıklı, özgün, yerel lezzetler içeren menüler hazırlayıp, bunları öyküleri ile birlikte sunuyor musunuz?

Cevabınız büyük olasılıkla hayır, olacak.

Zira Akdeniz sahillerinde çocukları özel bir konumda ele alan, onları markasının geleceği olarak kabul eden işletme sayısı yok denecek kadar az.

Onları özel bir kitle olarak kabul etmek, özel menüler hazırlamak ve öyküleri ile birlikte sunmak demek, yeni masraf kapılarının açılması anlamına gelecektir.

Bu uzun vadeli planlamanın önüne çıkacak engeli hemen belirtelim..

Cost yazılır..

Kost okunur.

Her türlü yenilikçi girişime karşı, otel yöneticilerinin tepesinde Demokles’in Kılıcı gibi sallanır. Bu nedenle de otelcinin mutfaktaki hareketleri kost tarafından belirlenen kalın sınırların dışına asla çıkamaz.

Ama bir gün cesur ve dahi bir otelci çıkıp, “ Yeter artık bu kost baskısı” derse..

Bakın ona ne gibi önerilerimiz var.

Çocuktan al haberi derler, siz de, neden çocukları kazanmakla ilgili bilgiyi onlardan almıyorsunuz? Neden onlara sormuyorsunuz?

Neden onlara özel bir mutfak kurmuyorsunuz?

Neden bu mutfakta misafir çocuklarına yemek hazırlama kursları düzenlemiyorsunuz?

Neden çocuklardan alacağınız menü önerilerini ebeveynleri ile birlikte değerlendirip, herkesi mutlu edecek büfeler hazırlamıyorsunuz?

Neden çocuklara tatillerinde sağlıklı bir beslenme fırsatı sunmuyorsunuz?

Bunları yapmadığınız her sezon zaman kaybediyorsunuz. Ama yapan birileri var. Onlar da hem zaman kazanıyorlar, hem de çocukları kazanıyorlar.

Bilirsiniz..

Rekabette pek kazan-kazan durumu olmaz.

Birisinin kazancı diğerinin kaybıdır.

Gelecek yazıda daha somut öneriler sunacağım

( Devam edecek )

 

Yayın Tarihi
06.01.2020
Bu makale 1225 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!