BAKIŞ

2019 yılı Türk Turizm tarihine çok başarılı bir yıl olarak geçecek .

Türk otelciliğine olan güven, Türk turizmcisine olan inanç uluslararası piyasalarda pik yaptı .

Sektörümüze olan beklentiler yüksek .

Uluslararası pazarlardaki müşteriler,  tur operatörleri, seyahat acentaları Türk Turizm sektörünün ürün içeriğinin ve operasyonel gücünün ne kadar sıkı dokunduğunu  bizzat yaşadı  gördü, inandı .


3 yıl önce battı, bitti denen sektörümüzün sergilediği dayanıklılık öyle kolay kopyalayacak türden değil ..


Önemli operatörlerinin , seyahat acentalarının , uçak şirketlerinin 2020 bütçesinin gelir hanesinde Türkiye en üst sırada.

Yinede unutmayalım: aşırı öz güven,  abartılı beklentiler, vergisel yüklemeler önümüze taş koyabilir.

Dünyadaki turizm pazarlar…
[16:17, 27.10.2019] Hüseyin Baraner: 2019 yılı Türk Turizm tarihine çok başarılı bir yıl olarak geçecek .

Türk otelciliğine olan güven, Türk turizmcisine olan inanç uluslararası piyasalarda pik yaptı .

Sektörümüze olan beklentiler yüksek .

Uluslararası pazarlardaki müşteriler,  tur operatörleri, seyahat acentaları Türk Turizm sektörünün ürün içeriğinin ve operasyonel gücünün ne kadar sıkı dokunduğunu  bizzat yaşadı  gördü, inandı .


3 yıl önce battı, bitti denen sektörümüzün sergilediği dayanıklılık öyle kolay kopyalayacak türden değil ..


Önemli operatörlerinin , seyahat acentalarının , uçak şirketlerinin 2020 bütçesinin gelir hanesinde Türkiye en üst sırada.

Yinede unutmayalım: aşırı öz güven,  abartılı beklentiler, vergisel yüklemeler önümüze taş koyabilir.

Dünyadaki turizm pazarlarındaki dengeler çok hassas.

Dünya da uçanlar ile düşenler bizden olmasın: 

Biz sağlam adımlar ile yolumuza devam ĺedelim : 

Büyülemeden büyüyemeyiz. 

Sektörümüzde her anlamda  sağlıklı ayar ve denge şart.

Tesislerimizde ivedi olan  uzun vadeli planlamalar ve bütçelendirmeler de süpriz karar ve taleplere yer yok!  

Kalıcı sektörel ekonomik başarı için  sektörü tedirgin edecek unsurlardan uzak durmazsak kaybederiz.  

Ürün çeşitlendirici yeni yatırımların önünü açacak projelerin tam planlama safhasının ortasında bütçeleri bozmayalım, kafaları karıştirmayalım.

Bu yıl yaşadığımız  gelişmeler işletmelerimizin ileriye yönük sorumlulukları ve yükümlülükleri alışılmadık bir şekilde arttırdı / artırıyor. 

Vizyonu korku bastırıyor . "Acaba" lar artıyor .

 -Kapıda olan farklı farklı vergiler


 - Thomas Cook iflası ile müşterinin gözünde derinleşen turizm piyasalarına yapısal güven ve sigortalama boşluğu...

- Türkiye’ye muhteşem piyasa başarısı kazandıran yüksek hizmet anlayışını devamlı yukarıda tutabilmek için durmadan artan maliyetler...

Bunların hepsi Türk Turizmini yönetenleri yeni boyuta geçiyor:

Ayrıca sektörümüzde akıllı ve tasarrufçu endüstri mühendisliğinin en son gerçek ölçümlü proseslerini yönetebilecek- müşteri memnuniyetini kalıcı tatil mutluluğuna dönüştürebilecek:  zamanın sosyo kültürel evriminin ışığında etik tüketim taleplerini harmanlayabilecek yeti ve beceriye sahip nitelikli , donanımlı profesyonellere yeniden dönüş başlayacak .

O insanlar var: arayın bulun ..

Benden söylemesi :

Yerel zenginliği sağlıklı ve sürdürebilir ürün yelpazesine dönüştürebilecek; yaşam tarzını küresel bakış doğrultusunda etik zihniyet tarzı ile düğmeleyen sade şeffaf , sahici otel   konseptlerini geliştiren , servis notalarını tek tek akord eden bütünsel tesis içi tatil memnuniyeti besteleyen hizmet oskestrası şeflerine ihtiyaç artacak. 

Zaman her şeyi değiştiyor. Uluslararası turizmin yapı taşlarıda değişecek .

Otelcilikte elinde realtime 7/24 orkestra şefi değneğini elinde tutamayanlar piyasalarda karlılıkta zorlanırken aynı anda  seyahat acentası işletmeciliğinde eline makası alamayanlar ileri yıllarda ekonomik olarak ayakta kalamayacak . 

Orta ölçekli vizyoner turizm işletmeleri veya hizmet güçbirliği  çatısı altında müşteriye satışta daha tam güven ve ultra high memnuniyet  veren;  destinasyonda ki hizmette daha farklı ve çeşitli ürün yaratanların , sunanların sayısı artacak : 


Yeni zaman seyahat acentası için muhteşem bir yeni alan açılıyor :

Yapay zeka ve bilgisayar aklı ile bir kaç euro kazandıran  komisyoncu acentacılık ömrünü doldururken, 
konfeksiyon tatil paketlerinin yanında tatil terziliği yapabilen acentalara müşteri talepleri artacak . 

İsmi güven veren, tecrübesi heyecan yaratan , sözü özü bir , sektör ağı ve ürün yelpazesi zengin olanlar bir adım öne çıksın.

Hadi durmayın , zaman sizin zamanınız!

Bütün pazarlarda hızlıca

Travel Agency’ler 
Travel Tailor ’a dönüşecek . 

Dünyada otelcilik sektörüde kapsamlı kabuk değiştiriyor. 

Konaklama devri kapanıyor,  yaşam sevinci aşılayan  arınma, dinlence, zindelik ve sağlıklı beslenme devri  başlıyor. 

Çok farklı , çılgın otel  projeleri ve konseptleri  yolda. 

Sahillerde müşteri yatmaya değil,  yaşamaya geliyor.

Şu an dünyada işletme ve hizmet konseptleri havada uçuşuyor .

Anlayışlar sadeleşiyor :
İddalar evcilleşiyor :

Tercih ettiğiniz konsept müşteri olarak  kişiliğinizi belirliyor. 

Lifestyle (Yaşam tarzı)ve mindstyle (zihniyet tarzı) sektörümüzüdeki final  paradigması: 


En büyük temel lüks : 


GÜVEN, SAĞLIK ve  ETIK


Ben şahsen küresel değişim akımının kabaran dalgaları içinde ilk akıllı ve etkileyici örneklerini 2019 yılında bir İspanya’da birde Türkiye’de yakaladım . 

IBER HOTELS'in 'döngüsel ekonomi projesi' nin piyasalarda hayranlık yarattığını yazmıştım.

Küresel piyasalarda takdir toplayacak çalışma Türkiye’de Cyristal Grubunun Nirvana’sından geldi. 

Turizm ve otelcilik sektörümüzün en beyefendi yöneticelerinden Korhan Alşan’nın imzasını taşıyan 

"Mediterranean Excellence"

Ana tema olarak Akdeniz yaşam tarzının yeniden tasarlanması ışığında 

Lokal & Healty Ultra All Inclusive

konsepti ile yıllardır ülke turizmimizin ana ürününe dönüşen herşey dahil hizmetine en akıllı ve sürdürebilir yaklaşım ile yeni bir anlayış kazandırdı .

Kapımız önündeki , kanımızın içindeki Akdenizliliği, mediteran yaşam tarzımızın zenginliklerini özgün bir şekilde yüksek hizmet anlayışı ile birleştirip sağlıklı tatil anlayışının markalaşması için yeni ismi ve logosu ile start veren

Nirvana Mediterranean Excellence


ve başharfleri ile


ME


Yani ben...

Me and nature 

Me and love

Me and health

Me and happiness

yeni çağrışımlar için davet çıkarken aynı zamanda Kemer’in destinasyon olarak muhteşem doğa tarih, insan zenginliği üçgeninde


 ( Kemerness) 


yıllardır beklediği yukarı seviyelere doğru dönüşümünün öncü modellerinden biri olmaya aday oluyor . 


Yerel ve sağlıklı sözcükleri altında  konsept  yaratma çabaları  Kemer'e yeni ufuklar açacak, yereldeki dönüşümü ve gelişimi hızlandıracak.

Yayın Tarihi
28.10.2019
Bu makale 1157 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!