Zrnnnnnnnnnn…
‘’ Welcome to Hotel X. Pres nine to continue in English. Vs vs vs vs..’’
Mekanik bir kadın sesi size yukarıdaki mesajı dinletir.
Santralın üreticisi olan firma, çalışan kadınlardan, muhtemelen Lise’de biraz İngilizce ile haşır neşir olmuş ve sesi en mikrofonik olanını seçmiştir.
Türkçesi;
- ‘’X Otele hoş geldiniz. İngilizce devam etmek için dokuzu tuşlayınız.”
Meraklanırsınız. Dokuz rakamını tuşlarsınız.
Bingooooo…
- “ X Otel. Ben Y. Nasıl yardımcı olabilirim?”
Ama ben İngilizce devam etmek istemiştim. Şimdi, Otel benimle kafa bulmuşsa, benim de aynen mukabele hakkım doğmaz mı?
- “ Oh! I am sorry. Please connect me to Mr General Manager”
- “ Yes…. Yes”
- “ What do You mean by yes?
- “ Okey..Okey”
- “ I want to talk to Mr Manager”
- “ No Manager..No Mr Manager”
- “ Oh I see..Manager is not a Gentleman. Ok..Connect me to Mrs Manager”
- “One minute bitte”
- “ Sprechen sie Deutsch?..Gute..Bitte ich rufen für…..”
- “ Moment..Moment..”
Zrnnnnnnnnnnnnn…
- X Otel. Ben Y.Buyrun
- Z Bey ile görüşebilir miyim?
- Kim diyelim?
- Kim…
- Nasıl? Anlamadım?
- ‘ Kim diyelim’ dediniz, ben de dedim…
- Nasıl yani?
- Pardon, hep birlikte mi diyecektik?
- Çatttt…
Zrnnnnnnnnnnn…
- X Otel. Nasıl yardımcı olabilirim?
- Y Bey ile görüşebilir miyim?
110 metre engellide, kimin aradığı engeli aşılmıştır. Yeni engel;
- Nereden arıyorsunuz?
- Tam olarak mı istiyorsunuz?
- Efendim kurallar böyle. Nereden arıyorsunuz?
- Şu an Cumhuriyet Meydanı’ndayım. Yürüyerek Sahile doğru gidiyorum. Ama siz Y Bey’i bağlarken kendisine net bilgi verin. O an ben Yat Limanı’na inmiş olurum sanırım…
Zrnnnnnnnnnnn..
- X Otel. Ben Y.Nasıl yardımcı olabilirim?
- Z Bey’i bağlar mısınız lütfen.
110 metre engellide, kim olduğunuz, nereden aradığınız engelleri aşılmıştır.
- Hangi konuda görüşecektiniz?
- Akşama pilav pişiriyoruz. Ölçüyü unuttuk. Yardımcı olmasını isteyecektik.
- Anlamadım?
- Ben de görüşeceğimiz konunun sizi neden ilgilendirdiğini anlamadım
- Ama kurallar böyl…..
- Bana masal okumayın Hanımefendi. Hiç bir otelde bir santral görevlisinin, telefonunu bağladığı bir görevliye “ sizi H Bey arıyor. T yerden. Konu ise abcd imiş efendim” dediğini duymadım.
- Hımm..Kem..Küm..
Zrnnnnnnnnnnn…..
- X Otel. Buyurun efendim…
- Z Bey ile görüşebilir miyim lütfen..
110 metre engellide, kim olduğunuz, nereden aradığınız, hangi konuda görüşeceğiniz engelleri açılmıştır.
- Sizi tanıyorlar mı?
- Ehmmm..Bir arkadaşlık sitesinden dün gece tanıştık. Yeter mi?
- Ama benimle dalga geçiyorsunuz siz…
- Adını vererek aradığım birisinin beni tanıyıp tanımadığını sorgulamakla siz de farkında olmadan benimle dalga geçmiyor musunuz? Santralına, “beni arayanları, benim tanıyıp tanımadığımı öğrenmeden bana bağlama ”diye talimat veren bir Otel Yöneticisi var mıdır?
- Kem…Küm…Ehmm..
Zrnnnnnnnnnnnnnn…..
- X Otel, ben Y nasıl yardımcı olabilirim?
- Z Bey ile görüşebilir miyim?
110 metre engellide, kim olduğunuz, nereden aradığınız, hangi konuda konuşacağınız ve aradığınızın sizi tanıyıp tanımadığı engelleri aşılmıştır.
- Sekreterine ulaşamadım. Telefonunuzu bırakın biz sizi arayalım.
- Anlamadım..
- Siz telefonunuzu bırakın, biz sizi ararız geri..
- Telefonumu nereye bırakayım?
- Beyefendi, numaranızı bırakın, biz sizi geri arayalım.
- O zaman Z Beyi direkt bağlayın lütfen.
- Yapamam…
- O neden?
- Ben Z Bey’in sekreteri değilim, kendisine direkt telefon bağlayamam…
- Z Bey’in santraldan direkt bağlanan telefonlara allerjisi mi var?
- Ama siz benimle kafa buluyorsunuz.
- Önce siz başlattınız..
- Çatttt.
Sevgili Genel Müdürler,
Değerli dostlarım,
Departman Müdürlerinizin seçiminde gösterdiğiniz titizliğin minicik bir kısmını Otelinizin Dünya ile bağlantısını kuran Santraldan neden esirgersiniz? Sizinle iş yapanlar, müşterileriniz, iş dünyasının profesyonelleri ilk önce santral ile yüzleşiyor.
İlk izlenimi orada ediniyor.
Kızıyor ya da mutlu oluyor.
Yukarıda verdiğim örneklere itirazınız var mı?