Elektronik şirketleri ve mühendislerin yıllarca çalışarak ürettiği daha güçlü ve daha küçük kameralar sonunda sadece geldi, bir akıllı telefonun uygulamasına dönüştü.
Instagram şimdilerde Dünyayı sarsıyor ve dijital olarak oynanmış fotoğraflarla İnterneti allak bullak ediyor. İşin tuhafı, fotoğraflar da 1960’lardan bu yana göremediğimiz kare formatında…
Dünya Facebook’un fotoğraf ve video paylaşım aplikasyonu olan ve app storeları ilk kez 2010 yılında dolduran İnstagramı sevdi. Büyümesine gelince, muhteşem... 2013 yılında kullanıcı sayısı 23% arttı ve 150 milyon aylık aktif kullanıcı bariyerini aştı. İnstagramı bu kadar popüler yapan özellikleri aslında sır değil, basitliği, hızlı ve eğlenceli oluşu. Aplikasyon bütün major akıllı telefon operatörleri için uygun. İndirmek ve kullanmak da ücretsiz…
İnstagramda deneyebileceğiniz 5 özellik
Bu gün itibarıyla istagramda ücretsiz reklam da yayınlanabiliyor. Analizlere göre tipik instagram kullanıcısı 13-35 yaşlar arasında ve şehirli. İstatistikler kadınların erkeklere göre biraz daha fazla olduğunu gösteriyor. Bu veriler, instagram kullanıcısının oteller ve restoranlar için ideal kitle oluğunu kanıtlamaktadır.
Instagramı otelcilik sektörü için cazip kılan başka özellikler de mevcut. Yüksek oranda görselliğe sahip… Mobil. Çabuk ve kolayca kullanılabilme özelliği var. Instagram hesapları twitter ile bağlanabilir ve bu sayede güncellemeler daha geniş bir izleyici kitlesi ile paylaşılabilir.
Eğer bir Instagram hesabınız yoksa, başlamak son derece basit. Sadece uygulamayı tabletinize ya da akıllı telefonunuza indirin ve hesabınızı yaratın. Eğer otelinizin ya da restoranınızın bir twitter hesabı varsa, Instagramda da aynı ismi kullanın. Mevcut fanlarınızı sizi bu sayede daha kolayca bulacaklardır.
Websitenize bir link verin ve kısa bir özgeçmiş hazırlayarak Instagram profilinizde yayınlayın. Güzel bir profil fotoğrafınız olsun. Artık hazır sayılırsınız.
Bir uyarı: Instagram, bir çok sosyal medya platformundan farklı olarak sadece akıllı telefonlardan ve tabletlerden yönetilebilir.
Sadece bir yönetici girişi olduğu için eğer farklı takım arkadaşları ile birlikte kullanıyorsanız, şifrenizi paylaşmak durumundasınız. Bu hesabı yönetmek ve paylaşımlarda bulunmak için bir tek kişiyi görevlendirebilirsiniz, ama bu durumda da ‘Şu an’ faktörünü ıskalama riski ortaya çıkar.
Öte yandan, Instagram günlük olarak güncellenmek zorunda olduğunuz bir platform olmadığı için farklı çözümler üretebilirsiniz. Bir kaç gün fotoğraf biriktirebilir ve sonra bir anda tamamını birden yükleyebilirsiniz.
Kendinizi tanıtmak amacı ile bazı hashtagler oluşturmak için zaman harcayın. Bunlar Instagramın tamamlayıcı bir parçasıdır ve genellikle de yanlış ya da aşırı fazla kullanılmaktadır.
Evet, hashtagler önemlidir. Ama Instagramınızı bir iş için kullanıyorsanız, her bir fotoğraf için maksimum hashtag sayısı 3-4 olmalıdır.
Hashtagler, kullanıcılara sevdikleri İınstagram fotoğraflarını daha kolayca bulmalarında yardımcı olur. Hashtagler sayesinde belli kategorilerde, belli temalar altında toplanan fotoğrafları bulmak daha kolay hale gelir. Bu nedenle doğru fotoğraflara doğru hashtagleri bulmak çok önemlidir.
Biraz çevrenize bakın, rakipleriniz hangi hashtagleri kullanıyor, analiz edin. Böylece siz de ideal hashtagleri bulabileceksiniz.
Instagram pazarlama akışınızı hafif ve tolere edilebilir ölçülerde tutmaya çalışın. Hesabınızı tamamen pazarlama içerikli paylaşımlarla doldurmanız yanlış olacaktır. Bu noktada önerim bilinen 80:20 kuralının yerine, siz 90:10 kuralını uygulayın. Yani 10% pazarlama ile ilgili içerik ve 80% eğlendirici ve ilgi uyandıracak içerik.
Instagram sayfanızı Facebook sayfanıza entegre etmeyi unutmayın. Bunu ücretsiz Facebook applikasyonu olan Instatab ile kolayca yapabilirsiniz.
Eğer birkaç facebook sayfanız ve sadece bir tane instagram hesabınız varsa, hastagker vasıtası ile hesap akışınızı filtreleyebilirsiniz. Bu sayede facebook sayfanızda sadece sizin seçtiğiniz fotoğraflar yer alabilir. Unutmayın, instagram sadece fotoğraf post etmekle ilgili bir uygulama değildir. Aynı zamanda takipçilerinizin sadakatini yükseltebildiğiniz bir yerdir. Onlarla konuşun. Yorumlarına cevap verin. Otelinizde oldukları zamanlarda fotoğraf paylaşmalarını ve etiketlemelerini söyleyin.
Son olarak, instagram şovlar, eğlence programları, fuarlar için mükemmel bir fırsattır. Bütün yapmanız gereken konuları daha eğlenceli ve ilginç kılabilmek için büyük ekran bir laptop ya da tablet ve wifi temin etmektir.
Organize ettiğiniz programa bir hashtag koyun. Hemen yayınlayın. Ekranda konu ile ilgili görsellerin dönmesini sağlayın. Mesela Sheraton Otelleri bunu başarı ile yapar. Grubun meşhur Sheraton Gününü #SheratonGünü hashtagi ile yayınlar ve çok ilgi çeker.