DÜŞ-ünü-YORUM

Otel Pazarlamasında Youtube Nasıl Kullanılır?

www.socialhospitality.com sitesinden çeviridir

 
Geçtiğimiz yıllarda hazırlanan Otelcilik Sektörü Pazarlama Ölçümlemeleri İndeksi raporunda, seyahat edenlerin otel seçimi yaparken dikkat ettikleri en önemli etkenin coğrafi bölge olduğu saptanmıştı.
 
Reklam yöneticilerinin bu konuda yaptığı iş klasiktir. Soğuk iklimde yaşayan insanları çekmek için, Otelin broşürüne ya da websayfasına güneşli bir sahil görseli koymak ve adres belirtmek. Ama, sıkıcı olmayan uzunlukta bir videoda güneşli bir sahilde oynayan mutlu çocukları göstermek daha toptan ve kesin bir çözümdür.
 
2013 yılında BrightRoll şirketi tarafından yapılan bir araştırmaya göre pazarlama yöneticilerinin yüzde 75’i online video pazarlamasının TV reklamlarından daha etkili olduğunu kabul ediyor..Video reklamları için ideal platform ise Youtube.
 
Oteller her ay bir milyar tekil kullanıcının ziyaret ettiği Youtube hem satışlarını arttırmak, hem de marka bilinirliğini yaygınlaştırmak için kullanılabilir. İşte pazarlama yöneticilerine Youtube kampanyalarını başlatmak için üç öneri;
 
Video turları
 
Otelcilik pazarlama şirketi Lodging Interactive tarafından yapılan bir araştırmaya göre, müşterilerin yüzde 67’si otel ile ilgili bir sanal tur yaptıktan sonra hemen rezervasyon yaptırmak istiyor. Ama buradan, sıradan bir tanıtım videosunun patlama yaratacağı, renksiz, ruhsuz bir sanal turun insanları çekeceği gibi bir sonuç çıkmamalı. Eğlenceli, ilgi uyandıran, bilgilendirici bir içerik ile desteklenen videolar emsallerine göre daha etkili sonuçlar sağlar.
 
Videoları izleyenlerin dikkatini çekmek için etkili bir yöntem 360 derece panoramik çekimler yapmak. Eskiden, bu tür videolar çekmek için pahalı ekipman gerekir ve editlenmesi saatler sürerdi. Şimdi işler kolaylaştı. Akıllı telefon kameraları basit eklentilerle ya da uygulamalarla bu işi yapabiliyor. Bu geniş açılı görüntüler odanın ortasından çekiliyor ve banyodan yatağa kadar, içerideki her şeyi gösterecek şekilde bir tam dönüş ile tamamlanıyor.
 
Panoramik videolar yaratmak için basit bir konsept var; bir kaç çekimi üst üste yapmak ve daha sonra bunları birbirine eklemek. BU çalışmayı bir profesyonele yaptırmak daha etkili ve yaratıcı sonuçlar üretebilir.
 
Anahtar Sözcükler ve Başlıklar
 
Çok özel ve etkili bir video hazırlarsanız bile, eğer olası müşteriler videonuzu bulamazlar ise, unutun gitsin. Bütün videolarınızı websitenize linkleyebilirsiniz, ama şehrinize gelen ziyaretçiler büyük olasılıkla arama motorlarından ya da youtube’dan kentinizdeki etkinlikle ile ilgili fotoğraf ve video arayacaktır. Bu nedenle anahtar sözcükler çok önemlidir.
 
Videolarınıza hangi başlıkları koyacağınızı kararlaştırmak için Google Anahtar Sözcük Planlayıcıyı kullanın. Bu araç size kimi sözcüklerin arama motoru performansı hakkında bir fikir verir. Bu sözcüklerin aramalarda nasıl etkili olacağını öğrenmiş olursunuz. Markanız, cadde ve posta kodunun yanında, ek etiketler kullanarak şehir de yazabilirsiniz.
 
Video tanımlamalarınızı olabildiğince ayrıntılı yapın. Eğer videoda, bir single odanın karşısında bir süit odayı gösteriyorsanız, bunun açık olarak tanımlandığından emin olun. Oda servisinden, medya imkanlarından, ulaşım seçeneklerinden bahsedin. Oteliniz ile ilgili enformasyon websitenize linkleri, sosyal medya kanallarınızı, var ise çağrı merkezi numaralarınızı da içermeli. Videonuza gelen yorumlara ve özellikle olumsuz olanlara mutlaka makul cevaplar verin. Makul –ve olumlu- cevaplar müşteri nezdinde saygı ve güven uyandıran jestlerdir. Rezervasyon olasılığını yükseltir.
 
Her İhtimale Karşı
 
Youtube güvenilir bir platformdur. İnternetin en etkili arama motoru Google tarafından desteklenmektedir. Ama her ihtimale karşı bütün çalışmalarınızın bir back up’ını alın. Olası aksiliklere karşı bu videolarınızı tekrar yayına almanız için en ideal çözüm budur. En iyisi bir cloud back up sistemi kullanmaktır. Bütün ekibiniz dosyalara en kestirme yoldan bu şekilde ulaşabilir. Arama motoru optimizasyonunu yükseltmek için videolarınızı Flickr, Veoh gibi farklı platformlara da yükleyin.
 
Cisco 2018 yılında internet trafiğinin yaklaşık yüzde 80’inin video formunda olacağını öngörüyor. Bu süreç iş odaklı otelciler için bir uyarı olmalı. Devir marketing için videoyu etkili biçimde kullanma devridir.
 
 
Yayın Tarihi
03.10.2015
Bu makale 2129 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!