DÜŞ-ünü-YORUM

Blog, otelinizin satışları için çok önemlidir II

Uzun blog postlarınız birçok ‘backlink’ çekecektir. Bu nedenle çok sayıda yaygın anahtar sözcükler kullanın. Bu sayede ciddi bir trafik elde etme şansınız olur.

Bu çok yaygın anahtar sözcüklerin yanında ‘long tail keywords’ olarak isimlendirilen kelime gruplarını da hedefleyin. Neden? Arama motorlarında kelime gruplarından oluşan anahtar sözcükleri arama oranı son birkaç yılda çok arttı. İşin güzel tarafı bu anahtar sözcüklerde henüz kıyasıya bir rekabet yok. Tamam, google’da ‘ otelim için nasıl bir blog post yazmalıyım?’ sorusunu soran çok insan yoktur, ama bunu yazan insan arama motorundan beklediği bütün cevapları çok net olarak alabilir.

Kelime gruplarından oluşan anahtar sözcükler üst sıralarda çıkmasını istediğiniz blog postun çok fazla para harcamadan ve çok pahalı anahtar sözcüklere gerek kalmadan istediğiniz takipçilerinize ulaşmasını sağlar.

Kelime gruplarından oluşan uzun anahtar sözcükler bulmak için ‘long tail pro’ kullanın

Uzun ardıllı anahtar sözcükler bulmak için Long Tail Pro yararlı olabilir. Hatta Google Keyword Tool’dan da yararlanabilirsiniz.

Konu başlıkları için çok seçici olmalısınız

Her aklınıza gelen konuda uzun bloglar yazmamalısınız. 2000 kelimenin üstünde bloglar yazmak istiyorsanız, derin ve ilgi çekecek konular bulmalısınız. Eğer hem arama motorlarında yüksek performans istiyor, hem de sosyal medyadan yüksek oranda paylaşım bekliyorsanız, konu başlığınızın popüler olmasına dikkat edin. Bir başka önerim de, rakiplerinizin bloglarını incelemeniz olacaktır. Böyle bir blog post hazırlamak için harcayacağınız saatlerin boşa gitmeyeceğinden emin olun.

İlginç ve popüler konular bulabilmek için çok araştırma yapmalısınız. Google Keywords ve SEM RUSH sık sık aranılan anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olur. Buzzsumo ile de sosyal medyada en çok aranılan blog postlarını bulabilirsiniz. Bir tüyo daha… Rakiplerinizin bloglarını takip edin. Orada en çok okunan blog postların konularını tespit edin. Kendi Otel bloğunuz için aynı konularda daha uzun ve daha zengin blog postlar hazırlayın ve paylaşın.

Derinlikli ve özlü olun

Kimi zaman içinde hiçbir şekilde bilgi ve öz olmayan bazı blog postlar okuyorum. Belli ki yazarı gerçekten de uzun bir blog yazmak için hazırlanmış. Ama sonuç?.. Gerekli gereksiz birçok cümle ile dolu, heyecan vermeyen, uzun ve sıkıcı bir yazı. Bu çok kötüdür.

Şunu bilmelisiniz. Biz okuyucular gereksiz ve bir yararı olmayan yazıları hemen farketme noktasında çok gülü gözlere sahibiz. İnanın, siz “ hooop” bile demeden ‘geri’ butonuna tıklayıp sayfanızı terk edebiliriz. Meramınızı anlatabildiğiniz uzunluğa geldiğinizi anladığınızda artık yazmayı bırakmalısınız.  Uzun blog yazmak adına konu ile ilgisi olmayan cümleleri doldurmakta bir yarar yoktur.

Görseli olan postlar daha çok paylaşılır

Görseller ekleyin

Buzzsumo tarafından yapılan bir araştırmaya göre en az bir görsel olan blog postlar Facebook’da ve twitter’da daha çok paylaşılıyor.

Öte yandan yeterli miktarda görseli olan bloglarınız Pinterest’te de daha kolayca paylaşılabilir. Bloglarınızın Pinterest’de paylaşılması için optimize etmeniz çok güzel bir düşüncedir. Otel blogları Pinterest’da paylaşmak için daha uygundur. Düğün, yemek ya da seyahat konulu konular Pinterest’da çok popülerdir.

Blog postunuzda paylaşacağınız görseller uzun olmalıdır.

Bu nedenle, blog postunuzu, ölçü oranları 2:3 ya da 4:5 olan görsellerle optimize etmeyi önemseyin. Pinterest uzun görsellere göre optimize edilmiştir. Konunun başlığını eklemek ve kapak görseline de tanımlanan ölçülerde bir imaj da çok faydalı olur.

Dikkate almanız gereken en önemli sosyal medya platformu ise, elbette Facebook olmalıdır. 

Tam da bu nedenle bloğunuza facebook için optimize edilmiş bir görsel de eklemelisiniz. Pinterest için tasarladığınızı kullanabilirsiniz, ama ölçüleri 560 x 292 pixel olmalıdır. Bu ölçüler, Facebook’da paylaşılan linklerde paylaşılanlar ile aynıdır.

Bu kapak fotoğraflarının yanında, blog postunuzu çok sayıda ekran görüntüleri, fotoğraflar ve grafikler ile de zenginleştirmelisiniz. Böylece blog postunuz daha renkli ve çekici hale gelir. Bu ögelerle desteklenen bloglar daha kolayca okunur.

Diyelim ki otelinizin mimarisi, yakın çevreden bir doğal güzellik ya da bir çekim merkezi hakkında yazıyorsunuz, güçlü fotoğraflar de en az güzel cümleler kadar önem arz eder. Dağın ne kadar güzel olduğunu anlatmak için 300 kelime yazmayın, bunun yerine doğru açıdan fotoğraflarını çekin ve yayınlayın.

Bütün bunlar aşırı teknik ve detay odaklı gelebilir. Ama bana güvenin. Konu içerik olduğunda, kimi zaman minicik şeyler bile aklınıza gelmeyecek etkiler bırakabilir.

Yayın Tarihi
26.01.2016
Bu makale 1680 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!