Bu konu ile ilgili birkaç laf daha edelim ve –şimdilik- kapatalım.
Kullanmakta olduğunuz kapı anahtarları ne işe yarıyor?
İki fonksiyonu var.
Dijital bir sisteme sokuluyor ve oda kapılarını açıyor. Kapının yanındaki bir yuvaya yerleştirilerek devreyi tamamlıyor ve elektrik akımını başlatıyor. Odadaki klima, tv, minibar devreye giriyor.
Günümüzün dijital sihirbazları bu karta çok daha zengin bir içerik kazandırabilir. Sadece oda kapısını değil, müşteri hafızasının da kapılarını açan bir anahtara dönüştürebilir.
Bunun için gerekli altyapının olduğunu sanıyorum. Artık, teknoloji, olmazı olur yapma yolunda müthiş bir mesafe aldı.
Öncelikle;
Check In işlemlerinin müşterinin odaya varmasından önce tamamlanması gerekiyor. Bütün veriler, derhal, anons sistemi olan güçlü bir merkezi belleğe transfer edilmiş olmalı.
Bu kartı enerji koruma yuvasına takan bir aile, henüz odayı tanımaya çabalarken " hoş geldiniz Sayın xxxxx" anonsu ile önce hanımefendiye, eşine ve çocuklarına ismen seslenen bir anons duyduğunda, müşteri memnuniyeti maçına 1-0 önde başlarsınız.
Ardından;
Otelin tanıtıldığı, Kent hakkında bilgi verildiği bir anons... Eğlence programlarının, yemek saatlerinin, barların, fitness ve terapi merkezlerinin anlatıldığı, yemekler hakkında bilgilerin verildiği bir anons...
Herhangi bir istekleri olduğunda, arayabilecekleri oda servisi görevlisinin adını, telefon numarasını, müşteri ilişkileri sorumlusunun adını, masasını, telefonunu, oteldeki alış veriş noktalarının ürün yelpazesini, spa merkezini kısaca ileten bir anons...
Oteli tercih ettikleri için bütün çalışanların teşekkürleri ile biten bir anons...
Olabilir mi?
Şaka yapıyor olmalısınız?
Bitler, çağımızın nano büyücüleri artık. İmkansız, onlar için biraz zaman alacak bir engel sadece.
Bir başka yazımda, bu kartın, Otel ile servis şirketleri, sigortalar, GSM operatörleri ile kurulabilecek ekonomik/teknolojik ittifaklarla, nasıl müşterinin cüzdanında bir demirbaşa dönüşebileceğini anlatayım.
Müşteri ile otel arasında daha kalıcı, derin bir ilişkiyi nasıl tesis edebileceğini... Hatta bir finansman ve tanıtım platformuna nasıl dönüştürülebileceğini de...
Müşterinin, otelde konakladığı sürece yanından ayırmadığı, günde en az beş, altı kez kullandığı ve konaklama bittiğinde iade ettiği bir kart, yeniden ele alınmalı, dijital sihirbazlıklarla, hangi kolaylıklar ve değerlerin eklenebileceği düşünülmelidir. Bu fonksiyonu ile bu potansiyel çok ucuza gidiyor.
Bu kart, her yıl binlerce para sahibi insanın dokunduğu, günde birkaç kez baktığı, tatil boyunca titizlikle koruduğu bir reklam mecrası olabilmeli.
Teknoloji ile otel işletmeciliği evleneli çok oluyor. Bu ilişkiyi görmeli, meyvelerinden alınabilecek tat için kafa patlatmalıyız.