Bu sese kulak verin

Hatırlayan çıkar mı bilemiyorum. Bu konuda daha önce de yazmış ve gelişme oldukça tekrar yazacağımı söylemiştim. Çevreyolu Trafik Mağdurları Platformu o günlerde yeni kurulmuştu. Çevreyolu etrafında yaşayan ve bu yolun otoban gibi kullanılmasından kaynaklı trafik kazalarının kurbanlarının yakınları tarafından oluşturulan platformun üyeleri titiz bir çalışma yürütüyorlar.

Bu yıl 18 Kasım Pazar gününe rastgelen Dünya Trafik Mağdurlarını Anma Günü nedeniyle Çevreyolu Trafik Mağdurları Dayanışma Platformu adına açıklama yapan Kızılarık Mahallesi Muhtarı Galip İlya, platform tarafından yapılan anket çalışmasının sonuçlarını açıkladı.

Anket çalışması son derece çarpıcı veriler ortaya koymuş. En çarpıcı olanı ise, Türkiye ortalamasında her üç aileden biri trafik mağduru iken, Antalya Çevreyolu civarında bu oranın her iki aileden biri oranına yükseliyor olması. Bölgedeki bu yüksek orana dikkat çeken anket, kazaların katlanarak arttığını da gösteriyor.

Çevreyolu civarında yaşamanın bedelinin trafik terörüne her ay birkaç kurban vermek olduğunu vurgulayan Platform bakın hangi uyarılarda bulunuyor:

?Bu yol otoban değildir. Bu yol okulumuzun, evimizin, yerleşim yerimizin yoludur. Bu yol, hayat yolumuzdu, ölüm yolu haline geldi. Bu yolda 60 km?nin üzerinde hız yapmak yaya cinayetini göze almaktır. Bölgedeki tek çalışma bitmesi birkaç yılı alacak olan ve bir örneği Çallı?da bulunan, demir yığını bir üst geçit inşaatıdır. Bu çözüm değildir.?

Çevreyolu Trafik Mağdurları Dayanışma Platformu çözüm yollarını da iki grupta ortaya koyuyor. Çevreyolu?na yakınlarını kurban veren insanların acil talepleri şunlar:

1. Trafik denetimleri ve radar kontrolleri artırılmalı.

2. Şehir içi ve yerleşim yeri olan bölgemizde araç seyir hızı 50-60 km/saate inmelidir. Azami hız limiti levhaları en kısa zamanda konmalıdır.

3. Butonlu acil geçişler konmalıdır.

4. Butonlu acil geçişlere dek yaya yol geçiş çitleri-engelleri konmalıdır.

5. Yanmayan yol aydınlatma ampülleri onarılmalıdır.

6. Yol zeminine uyarıcı-hatırlatıcı elemanlar, 8-10 santimlik engeller konmalıdır.

7. Tüm yol boyu ve yaya geçişlerine dek özel uyarı, çizgi vb gibi işaret levhaları arttırılmalıdır.

 

Bölge halkının planlı ve yapısal talepleri arasında ise,

1. Okullar, hastane ve cami bölgelerinin önüne yürüyen merdivenli, engelli asansörlü modern üst geçitler yapımı.

2. Kullanılmayan bisiklet yolu ve yaya kaldırımları taş ve bordür döşemelerinin aydınlatma direkleriyle birlikte yapılması.

3. Toplu ve raylı taşımacılığın bir an önce hayata geçirilmesi.

4. İmar planında bulunan ancak bir türlü açılmayan Güneş caddesi-Gazi bulvarı ışıklı kavşağı ve bağlantılı yollarının bir an önce trafiğe açılması, bulunuyor.

Başka kayıplar olmaması için birilerinin bu sese kulak vermesi gerekiyor. Umarım verir.

Yayın Tarihi
22.11.2007
Bu makale 2428 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!