MEVZU DERİN

Tükenmeden tüketelim…

Tüketmek elbette ki; yaşamımızın vazgeçilmez bir eylemidir. Ancak bilinçli tüketici olmak en akıllıca olanıdır.

Satış uzmanları; ürünlerini satabilmek için akla hayale gelmeyen satış teknikleri ve fırıldaklar geliştirmektedirler. Bize düşen bu oyunlara gelmememizdir.

 Bakın bizleri tüketim toplumu haline getirmek için neler yapıyorlar:

*ÜÇ AL İKİ ÖDE: Üç ayakkabı veya üç pantolonu birden almaya mecbur değilsiniz,

 *BUGÜN AL ALTI AY SONRA ÖDE: Altı ay sonra bu borcu başkası mı ödeyecek? Yine siz ödeyeceksiniz,

 *MEVSİM SONU UCUZLUK: Âlemin seçip beğenmediği ürünleri almak zorunda değilsiniz,

 *ETİKETİN YARISI: Önce bindiriyorlar, sonra indiriyorlar. Diğer bir deyişle iki ileri, bir geri,

 *KAPATIYORUZ: Bir yerde kapanıyor, üç yerde açılıyor. Ayrıca amacını aşan kapatma süreci aylar bazen yılları alıyor,

 *TELEVİZYON REKLAMLARINDA: Kadınlar ve çocuklar reklamlarda acımasızca kullanılıyor,

*DİŞ MACUNU REKLAMLARINDA: Fırçanın üzerine nohut tanesi kadar macun sıkmak varken fırçaya boylu boyunca macun sıkılarak tüketime yönlendiriliyor,

*TIRAŞ KÖPÜĞÜ REKLAMLARINDA: en az on tıraşlık köpüğün yüze kullanıldığını görüyoruz,

 *CEP TELEFON OPERATÖRLERİ: Verdikleri promosyonlarla bizleri daha çok konuşmaya yönlendirip; hem zamanınızı hem paranızı hem de sağlığınızı çalıyorlar,

*ARADIĞINIZ KİŞİYE ŞU AN ULAŞILAMIYOR LÜTFEN DAHA SONRA TEKRAR ARAYINIZ: Sanan ne benim tekrar aramamdan. Bu ifade ile bizleri şartlandırıyorlar,

*BİR ALANA BİR BEDAVA: Neden bir alana fiyatın yarısı uygulanmıyor. Burada amaç satın almayı özendirip insanları tüketime zorlamaktır,

*SÜPERMARKETLER: Son kullanım tarihleri yaklaşan ürünlerini almanız için reyonun ön tarafına kolayca erişebileceğimiz yerlere koyuyorlar. Sizler alacağınız ürünleri reyonun arka ve alt kısımlarından alırsanız daha uzun tarihli ürünlere ulaşırsınız,

*ALIŞVERİŞ ARABALARININ BÜYÜKLÜĞÜ: Sizlerin çok fazla ürünü almanıza yöneliktir. Bu da satışta psikolojik bir dürtüdür,

*KAMPANYALI ÜRÜNLER: Son kullanım tarihi tükenmekte olan ürünleri kampanya kapsamına dâhil edip elden bir an evvel çıkarmak amaçlıdır. Kampanyalara karşı duyarlı olunmalıdır. Tüketeceğiniz kadarı alınmalıdır.

 Toplum olarak önümüze sunulan bu yemekleri yemez isek yemekleri bayatlar ve bir daha önümüze koyamazlar.

Artık eskisi gibi girdiğimiz mağazalarda asılı gördüğümüz “SATILAN MAL GERİ ALINMAZ” levhaları artık tarihe karıştı.

Lütfen tükenmeden tüketelim.

 

Sevgi ve Saygılarımla

Yayın Tarihi
17.04.2013
Bu makale 5640 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!