MEVZU DERİN

BAKIN BİZİ NASIL TÜKETİYORLAR?

Tüketim oyunlarına dikkat! Haklarınızı bilin, aldanmayın!

Satış uzmanları; ürünlerini satabilmek için akla hayale gelmeyen satış teknikleri ve fırıldaklar geliştirmektedirler. Bize düşen bu oyunlara gelmemektir.

Tüketmek zorunlu olduğu kadar bilinçli tüketmek de bir O kadar önemli ve zorunludur.

Bakın bizleri tüketim toplumu haline getirmek için neler yapıyorlar:

*ÜÇ AL İKİ ÖDE: Üç ayakkabı veya üç pantolonu birden almaya mecbur değilsiniz,

*BUGÜN AL Üç AY SONRA ÖDE: Üç ay sonra bu borcu başkasımı ödeyecek? Yine siz ödeyeceksiniz,

*MEVSİM SONU UCUZLUK: Âlemin seçip beğenmediği ürünleri almak zorunda değilsiniz,

*ETİKETİN YARISI: Önce bindiriyorlar, sonra indiriyorlar. Diğer bir deyişle iki ileri, bir geri,

*KAPATIYORUZ: Bir yerde kapanıyor, üç yerde açılıyor. Ayrıca amacını aşan kapatma süreci aylar bazen yıllarıalıyor,

*TELEVİZYON REKLAMLARINDA: Kadınlar ve çocuklarreklamlarda acımasızca kullanılıyor,

*DİŞ MACUNU REKLAMLARINDA: Fırçanın üzerine nohut tanesi kadar macun sıkmak varken fırçaya boylu boyunca macun sıkılaraktüketime yönlendiriyorlar,

*TIRAŞ KÖPÜĞÜREKLAMLARINDA: en az on tıraşlık köpüğün yüze kullanıldığını görüyoruz,

*CEP TELEFON OPERATÖRLERİ: Verdikleri Promosyonlarla bizleri daha çok konuşmayayönlendirip; hem zamanınızı hem paranızı hem de sağlığınızı çalıyorlar,

*ARADIĞINIZ KİŞİYE ŞU AN ULAŞILAMIYOR LÜTFEN DAHA SONRA TEKRAR ARAYINIZ: Sana ne benim tekrar aramamdan. Bu ifade ile bizleri aramaya şartlandırıyorlar,

*BİR ALANA BİR BEDAVA: Neden bir alana fiyatın yarısı uygulanmıyor. Buradaamaç satın almayı özendirip insanları tüketime zorlamaktır,

*SÜPERMARKETLER: Son kullanım tarihleri yaklaşan ürünlerini almanız için reyonun ön tarafına kolayca erişebileceğimiz yerlere koyuyorlar. Sizler; alacağınız ürünleri reyonun arkave alt kısımlarından alırsanız daha uzun tarihli ürünlere ulaştığınızı göreceksiniz,

*ALIŞVERİŞ ARABALARININBÜYÜKLÜĞÜ: Sizlerin çok fazla ürünü almanıza yöneliktir. Bu da satışta psikolojik bir dürtüdür,

*KAMPANYALI ÜRÜNLER: Son kullanım tarihi tükenmekte olan ürünleri kampanyakapsamına dâhil edip elden bir an evvel çıkarmak amaçlıdır. Kampanyalarakarşı duyarlı olunmalıdır. Tüketeceğiniz kadarı alınmalıdır.

*HEMEN AL: Bu tür sloganlarla almaya teşvik ve tahrik ediyorlar,

*MARKA TAKLİTİ: Birbirine yakın isimler türeterek marka taklidi yapıyorlar.

Toplum olarak önümüze sunulan bu yemekleri yemez isek yemekleri bayatlarve bir daha önümüze koyamazlar.

Artık eskisi gibi girdiğimiz mağazalarda asılı gördüğümüz “SATILAN MAL GERİ ALINMAZ” levhaları tarihe karıştı. Aldığınız ayıplı malları bulunduğunuz yerin “Tüketici Hakem Heyetine” fişinizle müracaat ederek yasal haklarınızı kullanmayı ihmal etmeyiniz.

Lütfen: “Tükenmeden Tüketelim.”

Sevgi ve Saygılarımla

 

Yayın Tarihi
26.04.2025
Bu makale 161 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Kayıtlı Yorumlar
Hepsi doğru. Sağolun...

Etem göktaş 26.04.2025

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!