Düşünce olarak ne kadar uyumlu bir üçlü görünüyor.
Tabii ki profesyonelce, planlı ve hedefe tam isabet yapıldığı taktirde.
Moda oldu ITB Berlin turizm Borsa’sına yerel bürokratların avenesi ile birlikte katılmaları.
30 senedir bu turizm fuar gezi turları hep böyledir.
Türkiye seyahatin incoming pazarıdır.
Hele, Antalya’nın bu pazarda, bu bürokrat gezilerine ihtiyaçları yok.
Turizm pazarı, tanıtım ve tatil seçenekleri değerlendirmesin de internet alanında o kadar çok teknolojik imkanlara sahip ki, evinde ailecek karar verip bir tuşla gideceği yöreyi, oteli ve diğer programları yapabilmektedir.
Fuar alanında ki standlarında yok üç kapılar, yok saat kulesi, yok yivli minare maketlerinize yer vermenize gerek yok. O yıllar geçeli o tanıtımlar maziye gömüleli çok oldu.. Şimdi sanal alemde tıklama var.
Oraya giden otelciler, sadece yabancı tur operatörlerini gezerek fore-cast’ ların durumuna göre fiyat ayarlamaları yapmaktadır.
Çünkü ITB Berlin Turizm Borsa’sıdır. Yani profesyonellerin temas ve iş bağlantı kurma alanıdır.
Çünkü ITB Berlin son iki gün yabancı tatilcinin tur hakkında fikir almak, tesisleri tanımak için geldiği bir organizasyondur.
Ne işi var bürokratların orada, orası el sıkmak için düğün salonu değil, sizlerde düğün sahibi değilsiniz.
Orada yapacağınız Belediye bütçesi sözde tanıtım harcamasını, kent içinde cazibe merkezi yaratmaya ayırın.
TURİZM BAŞKENTİ ANTALYA MI ?
Bırakın bana maval okumayı. Attınız mı mangalda kül bırakmıyorsunuz. Şu kadar yol açtık, asfalt döktük, yama yaptık.
Biliyor musunuz Avrupa ülkelerinin pek çoğunda yamalı asfalt yol yok.
Sağlık turizminde, yakında böbrek taşı dökme turları düzenleyecekler.
Kaldırım işgalleri, seyyar satıcılar, dilenciler ile üçüncü dünya ülkelerinden Afganistan, Pakistan, orta doğu ülkelerinden ne farkımız kaldı ki.
Mülki idareler ve yerel yönetimler asil görevlerine dönerek kent içini nasıl cazibe merkezi yapabiliriz diye projeler üretmelidir.