... nasıl olacak, kaygıları şimdiden ortalıkta dolaşmaya başladı.
Otelcisi, Seyahat acentecisi, ulaşımcısı, esnafı şimdiden düşünürken,
tarım, et ve diğer dolaylı yoldan göbek bağı ile bağlı olan sanayi ve ticaret sektörleri de yatırımlarına yön vermek için kulakları turizmciler de.
Gündem de ise ortalıkta gezen turizm sektör birlik ve dernek temsilcilerinin asılsız demeçleri pek inandırıcı olmamaktadır.
Turizm Pazar ülkelerin de her yıl Kasım ayın da başlayıp Mart sonuna kadar süren, halka, turizm tur operatörlerine ve acentelere yönelik tanıtma, pazarlama fuarları yapılır. Tatil amaçlı geziler ve tatiller için karar verecek halk buralardan temin ettiği tanıtım materyaller ile ve internet adreslerine girerek ailecek evlerinde gidilecek destinasyona karar vererek rezervasyonlarını yaptırırlar. Yani erkenden bu aylar da satışlar ve rezervasyonlar yüzde 5 ila 10’u geçmez.
15 sene yurt dışı bu fuarları dolaşan, tanım ve pazarlama çalışmalarında Antalya’yı pazarlara sunan bir Otelciler Birliği Genel sekreteri olarak tecrübe mi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Ülke turizm ekonomisine en büyük katkıyı veren Otelci-Acenteci-Ulaştırma
Sektörü ve ülkeye geldikten sonra tanıtımı milli gururla yapan seyahat Rehberleri dir.
Otel ve Acente çalışanları ise gecesi, gündüzü olmayan kahramanlardır.
Bu çalışanların ülke ekonomisine katkıları yadsınamaz.
Turizm’de düşük sezon ve kış aylarında tesislerin kapalı olduğu bu dönemlerde ise çalışan personellerin işsizlik sigortasından faydalanması, işten çıkarılmayarak mesleki eğitimler ile barındırılması şarttır.
Son yıllar da birçok mutfak departmanı Aşçı ve yardımcıları yurt dışına gitmektedir. Üstün vasıflı, geleceği olan insanlarımızı kaybetmememiz lazım.
Gelelim turizm yörelerinde ki esnaflarımıza. Buralar da mevsimlik ve yıllık kiraladıkları işyerleri ile turistin alış-verişini sağlayarak ülke ekonomisine, tekstil, hediyelik eşya, cam eşya, lüle taşı, yüzük kolye gibi ziynet eşyaları ile büyük katkılar vermesi kesinlikle göz ardı edilemez.
Bu esnaflarımızın kira, elektrik, su, Belediye vergilerini alt düzeye çekerek teşvik edilmesi ülke ekonomisinin ve ticaret sektörünün büyümesine neden olur.
Bu yöre esnafımızın da dikkat etmesi gereken ticari önlemler tabi ki var.
Her şeyden önce sahte, kalitesi düşük, faiş fiyat da mal, aynı tür mal satmamaları, birbirlerinle rekabet ederek fiyat düşürmemeleri önemlidir.
Yüksek işyeri kiraları ile altından kalkamayacak duruma düşmemeleri dikkat edilmesi gereken temel maddedir.
2022 sezon öncesi ortalıkta gezen kasıtlı, yanlış haberlere kulak asmamaları önemlidir.
Corona salgınlarının çeşitlere ayrılarak hala daha Avrupa, Rusya, İngiltere ve Amerika ülkelerinde artan ölçüde devam etmesi, 2022 turizm sezonunun da iyi geçeceği anlamına gelmez.