VİZYON

TURİZM DE ÇAKILDIK..

Ülke Turizminde ki değerlendirmeye bakacak olursak, Antalya tesisler kalitesine ve turizm çeşitliliğine göre pazarlaması, geçmiş yılların tanıtımı ile avantaj olsa bile, gelir düzeyi düşük tatilci gurubu ile ilk defa karşılaştı.

Kısacası, Antalya Güneş, Deniz, Kum (sejur), Tarih ve Kültür turizmi sunan bir destinasyon olduğu hal olduğu halde resmen dibe çakıldı.

Kim nasıl ne derse desin otuz beş yıllık tanıtım ve pazarlama yaşamış ve görmüş bir turizmci tecrübesi ile ben rakamsal verileri değerlendirerek, iddialı bir şekilde yazıyor ve ifade ediyorum..

Turizm merkezleri, Alanya, Antalya Kaleiçi, Kemer, Kaş, Kalkan, gibi Tarihsel&Kültür merkezleri de konaklama tesisleri de bu gelir düzeyi turist gruplarından yüzleri gülmedi.

2023 deki ve 2024 turizm fuarları tanıtımında Kültür ve Turizm Bakanlığı sınıfta kaldı diye iddia edebiliriz.

Kim ne derse desin ki durum ve gerçekler yaşanandır.

Kültür ve Turizm Bakanlığının bütçesi ve Tanıtıma ayrılan kalemler ayrıcalıklı olmalıdır. Bazı Bakanlıkların, Diyanet işleri başkanlığının ve bazı Belediye bütçelerinden büyük olmalıdır.

2024 yıl ve sezon boyunca gelen orta doğu, uzak doğu, Afrika ülkeleri gelir düzeyi düşük turist guruplarının akınına uğrayarak, döviz girdisinin artmamasına, düşük kalmasına neden oldu.

Gelir düzeyi düşük gelenler küçük tesislerde kısa süreli konaklama yapmalarına rağmen, yöredeki alış verişlerde esnafa ve yeme içme tesislerine hiçbir katkıları olmamıştır. Örnek olarak, büfeden alınan 1.5 lt bir şişe suyu bir ailede 4 kişi paylaşmaktadır.

Artık ülkesel pazarlama, çeşitlilik, strateji değiştirmek, yeni plan, projeler yapmak zamanı gelmiştir. İspanya, İtalya ve Yunanistan bu yollara yönelmiştir. Bu ülkeler yatak artışlarını durdurarak hazırdaki tesisler ile fiyat artışlarına gitmeyi hedefleyerek, gelir düzeyi az turistleri kabul etmeyi tercih etmişlerdir. Hatta gelir düzeyi düşük turist turist artık gelmesin demeçleri vermektedir, halk yürüyüşleri düzenlenmektedir.

Turizm de Kültür ve Turizm Bakanı değişmelidir. Heyecanını kaybetmiş, kendi firma işleri ve yeni tahsisli alanlar alarak tesislerini çoğaltma gayretine kapılarak ülke turizmini çağdaş ülkeler seviyesine getirmeyi unutmuştur…

Karaalioğlu Parkı Miradoru yanın da bulunan Hıdırlık Kulesi resterasyonun da ki 3 adet döküm tarihi topların Kulenin önünde eski yerine konması geçmişteki amacına uygun olur. Eski senelerde Kente gelen Korsan gemilerine karşı koruma amaçlı kullanılması amacı konulmuştur. Gerçeğine uygun olduğu takdirde, turistlerin resimlerini çekerek ülkelerin de Antalya tanıtılmış olur. Tanıtım amaç değil mi?

Yayın Tarihi
28.11.2024
Bu makale 219 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!