Turizmde Hadise!...

44. Cumhurbaşkanlığı Bisiklet Turu ve ülkemizde yapılan nice benzer başarılı uluslararası organizasyonun ardından, Moskova’da yapılan 54’üncü Eurovision Şarkı Yarışması’da “Düm Tek Tek” adlı şarkıyla Türkiye'yi temsil eden Hadise’nin dördüncü olması ve bu yarışmanın pek çok ülkede izlenmesinin sağladığı tanıtım turizm adına müthiş kazanımlardır.

Turizm’de tercih edilen ülke olabilme hedefimize ulaşmamız, turizm tüketicisinin seçiminde tercih ettiği  özellikleri taşımakla olasıdır.

Türkiye’nin imaj değeri, kültürel, tarihi ve doğal dokusu öngörülünce tartışmasız pozitif ölçüdedir, Ancak, günlük hayatla ilgili  gazete manşetlerinde büyük puntolarla verilen pek çok hadise, her şeyi bir anda tepetakla edebilmekte, durum negatife dönüş yapabilmektedir.

KTB  tanıtım genel müdürlüğü ve sektör temsilcileri çeşitli ülkelerde etkin tanıtım seferberliği yapmakta ve Turist rehberleri , benzer şekilde,  turizm tüketicisi olan turistlere tur programları içeriğiyle, Türkiye’nin tanıtım elçileri olarak görevlerini bilerek,yetkilerinin gereğini yerine getirmektedir.

  ‘’Mutlu bir turist,Türkiye düşünen bin turist’’ sloganımızdır.

2008 yılında ülkemize yönelik,30 milyarı aşkın turist gelişi ve  $ 22 milyar civarında bir ekonomik girdi sağlanmıştır.

Turizm daha iyi yapılabilsin diye,  güvenliği tesis için devletin bütün kurumları can siper çabalamaktadır, Buna rağmen, süpriz olumsuz hadiseler,  bu gayretleri sıkıntıya sokabilmekte ve Türkiye imajına zarar verebilmektedir.

Seyahat, Sağlık , Can , Alış veriş güvenliğini tehdit eden (Trafik canavarları, içki sahtekarları, hanutcular, yasa dışılık, sağlıklı olmayan ortamlar v.b.) unsurların yoğunluğu  seyahat tercihlerinde değişiklik nedeni olabilmektedir.

Dünya’da yaşanan ekonomik krizle, ortalık toz duman iken, pek çok türk turizmcisi ‘ her şey dahil konsepti oteller  ve özellikle,  turizm amaçlı düzenlenmiş dev  alışveriş merkezlerinin desteklediği kitle turizmi sistemiyle ülkemize turist yağdırıyor.

Geçen günlerde,  sosyal gelişmişlik seviyesi  evrensel  değerlere ulaşmamış kesimlerde ve yörelerimizde yaşanan  toplumsal sorunların sebep olduğu olumsuz etkilerle sarsıldık ,bu yetmezmiş gibi, dünya’daki yaşamı ve dolayısıyla turizm yapılırlığını tehdit eden deli dana, sars, kuş gribi derken yeni bir salgın ortaya çıktı ‘Domuz gribi’, neyseki sağlık bakanlığı ve diğer yetkililer bu kez zamanında tedbir alarak , durumu konrol altına aldılar.

İşsizlik oranının gitikce artığı, İstihdam olanaklarının azaldığı günümüzde, dertlere deva, işsizliğe çare ve ekonomi hayatına nakit para girişi kaynağı özelliği olan turizmin yapılabilirliğine herkesin katkı koyması ve yararlı hadiseleri artırma adına, düşünmesi gerekir.

Turizm düşünenlere, selam olsun !

Yayın Tarihi
24.05.2009
Bu makale 11707 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!