BİLİMSEL DÜŞÜNCE

Referandumda Neden Hayır' (1)

16 Nisan 2017 de, halk oylamasına (referandum) sunulacak olan "Anayasa Değişikliğine" neden "hayır" ya da neden "evet" denileceğini sizler için Anayasa maddelerini teker-teker inceleyip ne getirip ne götürdüğünü irdeledim.

Her maddeyi ayrı olarak paylaşacağım. Lütfen takip ediniz

Ana soru: 18 Maddelik Anayasal değişiklik;

*Topluma sağlıklı sonuçlar veriyor mu?

*Topluma neden zararlıdır?

*Topluma neresi yararlıdır?

*Bu soruların yanıtı önemlidir.

***
Bugüne kadar, bu iktidar tarafından yapılmak istenip de yapılmasına engel olan ne idi, ne oldu? Değişen maddelerin değişim amacı ve içerikleri hakkında bilgi edinelim ve o maddelerin amacı ve getirisini ve götürüsünü sorgulayalım.

1. MADDE

Değişiklik; Anayasadaki "Yargı yetkisi" başlığında değişiklik olacak. Yargı yetkisinin, Türk milleti adına "bağımsız mahkemelerce kullanılacağına" dair hüküm, "bağımsız ve tarafsız" mahkemelerce kullanılacağı şeklinde değişecektir.

SORGULAMA: Mahkemelere tayin olan yargıçları kim tayin ediyor? Örneğin Anayasa Mahkemesine, Hakimler Savcılar Kuruluna (HSK), Yargıtay'a, Danıştay'a atanan üst düzey hakimleri ve savcıları TEK ADAM seçiyor ve tayin ediyor. O TEK ADAM da hem Cumhurbaşkanı, hem Devlet Başkanı, hem hükümetin başı yani "Başbakan", hem de siyasi partinin genel başkanı oluyor.

Peki, bu kadar taraflı olan bir zatın atayacağı yargıçların oluşturduğu bu mahkemeler nasıl "Tarafsız" olabilir? Çünkü taraflı bir TEK ADAM' ın seçtikleri ve tayin ettikleri yargıçlar doğal olarak "Taraflı" olacaktır. Onun için bu değişiklik yanlıştır, haksızlık getirir, vatandaşın hakkı ve hukukunu koruyamaz.

Sonuç: "hayır"...

***

2. MADDE

Bu maddeye göre, TBMM'deki milletvekili sayısının 550'den 600'e çıkarılması hükmüdür.

SORGULAMA: Herhalde, mevcut 550 vekil çok çalıştılar, çok iş başardılar, çok yoruldular da onun için "destek güç" olması için de 50 kişilik vekil kadro eklediler. Kavgalar için destek kuvvete gerek duyulmuş olmasın? Yasama için 550 vekil yeterli değil mi? Zaten çoğu sadece parmak kaldır-indir görevi yapıyor. Bir kısmı da ek avantajların dışında milyonluk haberleşmeyle devlete yük oluyor. Dünyada Türkiye nüfusunun aynısı olan ülkelerin meclislerinde 200-300 arası vekille idareyi sağlıyorsa neden 600 vekil?

Amaç nedir? Çok yakın ve biatçi yeni yandaşlara ömür boyu dolgun maaş, sosyal haklar sağlamaktır. Bu yandaşlara danışman, sekreter kadroları sağlamak ve partiyi sürekli iktidarda tutmaktır. Halkın verdiği vergilerden birilerini nemalandırmaktır. Bu sayısal artış gereksizdir, fuzulidir, israftır, yanlıştır.

Sonuç:"hayır"...

***

3. MADDE:

Bu maddeye göre, milletvekili seçilme yaşını 25'ten 18'e indiriyor.

SORGULAMA: Tıbben, on sekiz yaşındaki bir genç, buluğ çağını henüz atlatmış ya da atlatmamış, duygusal olarak pembe hayallerin uçuştuğu, kavak yellarinin başta estiği bir yaş dönemindedir. Hayatın deneyimini yaşamamış, tahsil olarak ancak LİSE SON sınıfta olan, mesleği olmayan, eğitimi olmayan ya da tamamlamamış gençleri hedef alıyor bu madde. Bu hükme göre 18 yaşını dolduran her genç, tahsiline bakılmaksızın vekil adayı olma hakkını elde eder. Yeter ki ardında cüzdanı kabarık, adam kandıran partiden yetkili çirkin politikacı torpili olsun! İlk etapta çok cazip gelebilir gençlere. Vekilliği bir "geçim kapısı" iş alanı olarak görebilirler... Bu maddeye karşı olmak "gençlere fırsat verilmiyor" ithamı ile karşılaşılacaktır. Çünkü çirkin politikacılar bunu kolayca istismar ederler. Amaçları da gençleri vekil yapmak değildir, onları kandırıp, aldatıp oylarını çalmaktır. Buna halk dilinde "bir parmak bal çalmak" denir. Sanayide, fabrikada çalışan, ya da işsiz olan, boşta gezen 18 yaşındaki her genç vekil olmaya adaydır. Peki, bu gençlerin vekil seçilme şansı var mıdır? Kimin için bu madde? Muhtemeldir ki şu çirkin politikacılardan birilerinin "el bebe gül bebe" yetişmiş mahdumlarını kendilerine "veliaht" seçtirmek için uydurulmuş bir maddedir. Bastır ayakkabı kutusundaki yeşilleri, olsun mahdumun vekil! Fakir fukaranın, garip gurabanın çocuğu değil ki 18 yaşında 28 yaşında da olsa seçilmeyeceği kesindir.

18 yaşındaki bu gençlerden üç tanesinden birini Milli Eğitim Bakanı, birini İç İşleri Bakanı, birini de Milli Savunma Bakanı yaptı o seçilen TEK ADAM. Çünkü bakanlar listesini de o TEK ADAM karar verecek. Olmaz demeyin, her şey olur.

Hele şu son on beş seneden beri ülkeyi tek başına iktidar olup idare eden siyasi zihniyetten her şey beklenir. Neden 18 yaş?  Bir başka gizli ajandanın olma ihtimali çok kuvvetlidir. Milli Eğitimde yapılan yıkıma bakıldığında bu anlaşılır. Biat edecekler "vekil" yapıldığında TEK ADAM ne isterse o olacak! Yasanın görüntüsü cazip, fakat içeriği ve amacı kötü ve yanlıştır. Yine gençleri kandırıp oyunu almaktır amaçları... "Kinci Dinci" kadrolardan oluşan bir TBMM'nin ülkeye fayda sağlamayacağı kesindir. Kimin vekil adayı olacağına, yani vekil aday listesini yapacak olan yine o TEK ADAM olacak!..

Sonuç, "hayır"

***

4. MADDE:

Mevcut Anayasadaki "TBMM'nin Seçim Dönemi" başlıklı maddesi, "TBMM ve Cumhurbaşkanının Seçim Dönemi" olarak değişiyor. TBMM seçimleri 4 yılda değil, 5 yılda bir Cumhurbaşkanı seçimleri ile birlikte olacak. Seçmenler, iki seçim için aynı gün sandığa gidecek. Süresi biten milletvekili yeniden seçilebilecek.

SORGULA: Hiç gerekli olmayan bir değişiklik. Neden 4 değil de illa ki 5 yıl? Dört yıl boyunca yapılacak israfın bir yıl daha uzatılıp halkın tahammülünü sınamaktan ibarettir. TBMM üye seçimi ile cumhur-başkan seçiminin birleştirilmesi olumlu karşılanabilir. Aynı anda yapılması zaman kaybını önler. Makul sayılabilir tarafı vardır. Ancak şart değildir gerekli de değildir. Yine de öner desteklenebilir.

***
5. MADDE

TBMM'nin görevleri ve yetkileri, mevcut anayasada var olanların bir kısmı tekrar sayılmıştır. Örneğin "kanun koymak, değiştirmek ve kaldırmak, bütçe ve kesin hesap kanun tekliflerini görüşmek... Bunları kabul etmek, para basılmasına ve savaş ilanına karar vermek... Milletlerarası antlaşmaların onaylanmasını uygun bulmak, TBMM üye tam sayısının 5'te 3 çoğunluğunun kararı ile genel ve özel af ilanına karar vermek... Anayasanın diğer maddelerinde öngörülen yetkileri kullanmak ve görevleri yerine getirmek..." olarak sıralanıyor.

En önemli denetleme yetkisi kaldırılmış!

SORGULAMA: Yukarıda sayılan görevler zaten mevcut anayasada vardır. Değişikliğin amacı başkadır. TBMM'nin denetleme yetkisini elinden alınmasıdır. Örneğin bakanlar hakkında mecliste herhangi bir şekilde "GENSORU" veremeyecek. Yani TBMM'nin denetleme yetkisi kaldırılıyor. Meclisin şu an ki anayasada var olan "GENSORU" verme yetkisini bu değişiklikle ortadan kalkıyor. Bunun anlamı şudur yolsuzluk yapan bakanlardan hesap sorulmayacaktır. İşin özü budur.

Sonuç, "hayır"...

(Devam edecek)

Yayın Tarihi
03.03.2017
Bu makale 1692 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!