Berlin (İTB) fuar izlenimi…

Antalya için hatta ülkemizin ekonomik geleceği için uluslar arası arenada yapılan fuarların önemi büyüktür.

Türkiye ve özel sektör dünyanın neresinde olursa olsun fuarlarda stantlar açıp ülkemizi temsi ederler, yetmedi rakipleri ile kıran kırana satış ve pazarlama mücadelesi verir.

En hassas olanı ve aylar önceden hazırlıkları başlayan sektör ise turizmdir. Türkiye’ye dünyanın hangi noktasından misafir gelirse oraya gider sezon öncesi satış-pazarlama ve tanıtım yaparız.

Dünya turizmcilerinin olmazsa olmazı, yani ihmal etmedikleri tek turizm fuarı ise Almanya’nın başkenti Berlin’de martın ikinci haftasında yapılan İTB (Uluslararası Berlin Turizm Borsasıdır). Adı üstünde Borsa gibidir. Bu fuara katılan ve biraz bu işten anlayan tüm ülkelerin pavyonlarını gezdiği vakit o senenin turizm hareketini rahatlıkla görebilirler.

Bu fuara Türkiye ve özellikle Antalyalı turizmciler büyük önem veriyor ve ciddi tanıtım ve hazırlık bütçeleri tahsis ederek yerini almaktadır.

Berlin turizm borsası bugün kapanıyor.

Bu sene fuarın Türkiye açısından irdelenmesi ve incelenmesi gereken birkaç yönü vardı.

En başta gelen özelliği ise deniz, kum güneş destinasyonu, yani kıyı turizmi yapan rakibimiz konumundaki ülkelerde doğal afetler başta olmak üzere terör ve demokrasi gibi halk hareketlerinin yaşandığı olaylar vardı. Gözler dünyanın en büyük turizm buluşması Berlin’e çevrilmişken turizmin başkenti konumundaki Antalya için önem arz eden ülkeleri incelemek ve SABAH Akdeniz sayfalarına taşımak üzere bizde fuarda yerimizi almıştık bile… Fuarın Antalya yansımalarını tüm ayrıntılarıyla üstelik SABAH Akdeniz farkıyla sayfalarımıza taşıdık. Kısa ipuçları verdiğimiz rakiplerimizin durumu ile ilgili ise biraz daha detaya girmemiz gerekiyordu onu da bugüne bıraktık.

ATAV Başkanı turizm yazarımız duayen Nizamettin Şen ile yine turizmci dostum yazarımız Özer Saraçoğlu sizler için fuarı kaleme aldılar.

Nizamettin Şen ile gittiğimiz özellikle Mısır ve Tunus ile diğer rakibimiz konumundaki ülkelerin pavyonlarında gördüklerimiz karşısında etkilenmemek elde değildi. Gördük ki kimi ülke yaşadığı krizleri fırsata çevirme gayretindeyken kimi ülke ise çaresiz durumdaydı.

En çok dikkatimizi Mısır ve Tunus çekti diyebilirim. Mısır Tahrir meydanında yaşanan halk hareketi tüm dünyaya bir turizm sloganı haline dönüştürüp afişlerle “dünyayı sallayan Tahrir meydanı görmeye ne dersiniz” derken, yine Antalya’nın rakibi konumundaki Tunus da ise benzer sloganlar kullanılarak yaşanan olayları demokrasi ve barış için yapıldığını vurgulamaya çalıştılar.

Olayların devam ettiği Libya ve Yemen gibi ülkelerin stantlarında ise in cin top oynuyordu adeta.

Olayların yaşandığı ülkeler her ne kadar krizleri fırsata çevirmeye çalışıyor olsa da, tatil yapacaklar açısından çok ciddi handikaplar oluşturduğu da gözlerden kaçmadı. Mısır ve Tunus gibi ülkelerden kaçanlar ise birinci sırada İspanya ikinci sırada Yunanistan üçüncü sıra da Türkiye’yi tercih ettikleri yine tur operatörleri tarafından bizzat fuar da bize konfirme edildi.

Tabi Türkiye daha fazlasını alabilir. Avantajı var. Hem fiyat hem de hizmet kalitesi olarak sözü edilen ülkelerden çok daha fazlasının Türkiye’de olduğunu yine bu işin uzmanları söylemekte. Bunun için sorunlu olan ülkelere satış yapan tur operatörlerini görmemiz lazım. Bizi daha fazla ön plana getirmeleri ve satış yapmalarını sağlamak için Ankara’nın biraz örtülü ödeneklerden para harcaması gerekiyor.

Her sene olduğu gibi özellikle son yıllarda Antalya turizm fuarlarına çok iyi hazırlandığını bir kez daha gösterdi diyebiliriz. Valisinden Belediye Başkanlarına turizm sektörünü temsil eden tüm aktörler tam kadro Berlin’deydi diyebiliriz.

Berlin’e çıkarma yapan büyük turizm orkestrasının şefi konumundaki AKTOB Başkanı Sururi Çorabatır fuara bir gün kala eşinin büyük babasını kaybetti. Acılı duruma rağmen fuara bir gün gecikmeli de olsa meslektaşlarını yalnız bırakmamak adına Berlin’e ulaşan Çorabatır, bu sene özellikle Almanya satışlarının çok iyi geçtiğini söyledi ve “Ülkemiz de olağanüstü bir durum olmazsa Antalya olarak 15 milyon hedefine yaklaşırız, el ele verip, ülkemiz adına yapılması gereken ne varsa yapmalıyız. Çok dikkatli olmamız lazım. Çok çalışmamız lazım” dedi.

Şimdi gözler Türkiye için ikinci büyük turizm fuarı Moskova’da. Türkiye ve sektör fuarlarda varını yoğunu ortaya koyup canla başla çalışmakta. Elbette tüm bu çalışmaların meyvelerini de sezon sonu geldiğinde toplamış olacağız.

Yayın Tarihi
12.03.2011
Bu makale 8948 kişi tarafından okunmuştur.
Bu Haber İçin Yorum Yapın
NOT: E-Mail adresiniz web sitemiz üzerinde yayınlanmayacaktır.
CAPTCHA Image
Bu makaleye ilk yorumu yazan siz olun.

Yazara Ait Diğer Makaleler

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.

Daha Fazla

Arama Yap!